Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

Hallo Ron,

Een 600BB turbo 12V draait nét 17000 toeren, dan moet je een grotere prop (> Ø 31 mm) nemen, anders schiet het niet op....

Groeten, Jan.

hobby king

Goede middag

wat zijn ongeveer de verzendkosten van hobby kingnaar nederland

en wat is de levertijd daarvan?

Groeten Ron

simpel zoektochtje op hun website:
Flat Rate International Shipments
Shipment Type Cost (USD)
International Air Mail ($40 limit) 0 - 100gr $2.99
International (Registered) Air Mail 0 - 100g $3.99
International (Registered) Air Mail 101-200g $5.99
International (Registered) Air Mail 201-300g $6.99
International (Registered) Air Mail 301-500g $9.99
International (Registered) Air Mail 501-750g $14.99
International (Registered) Air Mail 751g - 1kg $17.95
International (Registered) Air Mail 1.5kg $23.59
International (Registered) Air Mail 1.85kg $29.79
EMS Express : 3-4 Days transit time. (Incl. Tracking + Registration)
Air Parcel : 6-21 Days transit time.(Incl. Registration)
Air Mail : 6-39 Days transit time.
We strongly recommend customers to select (Registered) over regular Air Mail.
HobbyKing.com accepts no liability for unreceived 'Air Mail' parcels sent without registration.

Jan
wat voor speed 600 motor geef jij de voorkeur
Groeten RonBijl
Hallo Ron,

Deze op 7 cellen NiMH:
Graupner SPEED 600 RACE 7,2 V

Of de 600 HS BB van HeLeN / Jamara:
Brsten Motoren - technische Daten
Gaat nét even iets harder, maar heeft wél goede cellen nodig, niet de standaard bagger van de grote C Bijvoorbeeld...

Een borstelloze optie is de 28-45 3600KV van HK op 2S (7,4V Lipo):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 28-45 3600kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
Mét aangebreide waterkoeling (die je bij de 600 motoren nog moet installeren).

Groeten, Jan.

Hallo Mark,

Bij de ene motor staan nog wat data betreffende de regelaar en het wattage, bij de andere moet je het blijkbaar zelf maar uitzoeken...

De motoren zijn beide Ø 28 mm en nagenoeg even lang, de Ø 4 mm as heeft mijn voorkeur, evenals het iets lagere toerental op 2S, schuim kun je altijd nog kloppen onder een Wiesel.

Voor een hydro (= oppervlakteaandrijving) zou je beide motoren kunnen gebruiken.

Groeten, Jan.

wiesel

Hallo Luitjes

als er genoeg interesse is kan ik wel een frees setje of small kit maken van de Wiesel kan in balsa of 2mm light ply

zal vd week eens wat maken , zal niet teveel zijn zijn maar paar spantjes ,ik denk in 2mm light ply , heb zelf de originele tekening en beschrijving nog

Hallo Ron,

Deze op 7 cellen NiMH:
Graupner SPEED 600 RACE 7,2 V

Of de 600 HS BB van HeLeN / Jamara:
Brsten Motoren - technische Daten
Gaat nét even iets harder, maar heeft wél goede cellen nodig, niet de standaard bagger van de grote C Bijvoorbeeld...

Een borstelloze optie is de 28-45 3600KV van HK op 2S (7,4V Lipo):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 28-45 3600kv Brushless Inrunner (WaterCooled)
Mét aangebreide waterkoeling (die je bij de 600 motoren nog moet installeren).

Groeten, Jan.
Jan
even een vraagje ik heb een motor bij de hobby king besteld het is geworden een 2848 sl 3900kv Brushless inrunner (watergekoeld) geworden..
Wat voor regelaar raad jij me aan ...ik dacht zelf aan Turnigy marine 120a
of weet jij nog wat anders de andere gangbare watergekoelde regelaars zijn namelijk moeilijk te leveren zoals de 60a en 70a.
of jij moet me nog een goed alternatief weten...

groeten Ron Bijl

Jan
even een vraagje ik heb een motor bij de hobby king besteld het is geworden een 2848 sl 3900kv Brushless inrunner (watergekoeld) geworden..
Wat voor regelaar raad jij me aan ...ik dacht zelf aan Turnigy marine 120a
of weet jij nog wat anders de andere gangbare watergekoelde regelaars zijn namelijk moeilijk te leveren zoals de 60a en 70a.
of jij moet me nog een goed alternatief weten...

deze motor lijkt sprekend op de Hype seaking IL 3900 en die is 500 w

Groeten Ron Bijl

je moet het nog steeds netjes in elkaar zetten... ik moet hier aan huiskamertafel werken, dan is zagen van dit soort dingen altijd lastig :)...

Hallo Luitjes

Bedankt voor de positieve reacties en voor de duidelijkheid rbc kits bestaat al 14 jaar en de webshop zoals nu al ca 6 jaar en de webshop gebruikt geen java , en wij zijn nog een van de weinigen op de wereld die bouwdozen produceert voor bouwers , hoofdzakelijk voor vliegtuigen , kijk even bij kavanrc.com (toch ook geen onbekende firma dacht ik)daar staat bv de do335 word door ons ontworpen en geproduceert .

om even op de Wiesel terug te komen , kan er een dekje bij maken wel zo makkelijk en balsa 2mm kost ook niet zoveel , setje zal ik vd week even compleet maken , ik zelf had het dekje met balsa latjes rondom gemaakt en met een dowel in het voorste spant geprikt en achteraan met elastiekje (dat is ook al heel wat jaren geleden ), is dat wat ? of zijn er betere ideen voor de dekbevestiging ?

Greets

Rob

Back