Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

enne wat voor verf hebben jullie gebruikt?? spat verf o gewone en hebben jullie het daarna nog gelakt zo ja met wat voor lak?
ik hoop dat ik niet te moeilijk doe want ik ben nog maar een beginnertje :oops:

gudo

hey ik wil nou mijn schroef as gaan bevestigen maar onder welke hoek kan ik die het best zetten ??

iemand een idee?

Toen ik mij as moest plaatsen heb ik de schroef gepakt en die er bij gehoden, en dan maar gaan schijven tot je goed uit komt met je lengte van de as en de roer, alleen ik had eerst een te grote schroef dus mijn as heeft de verkeerde hoek. Maar de schroef moet zo dicht mogelijk tegen de boot.

Over die verf, ik heb eerst het grofste geplamuurd, toen in de grondverf dan afgeplamuurd en toen drie lagen hoogglans verf van de gamma, en heb geen lek gehad, en geen epoxy of andere dingen. En geen lak er overheen, en als je het met een rolletje doet dan zie je helemaal geen strepen en het resultaat is mooi!

Kan je ook foto's maken? ik wil ze ook wel op www.bootverslag.tk zetten als je wil met verslag.

nee sorry , ik heb nog niet echt een goede digitale camera dus dat word nog niks, iedergeval bedankt voor alle tips :lol:

gudo

heey! heb net ff een camera gescoord bij een vriend en ff een schroef as gehaald, nou zit ik met 1 probleempje.
er zit een onderdeel bij waar ik niet precies van weet waar hij moet, kan iemand mij dat vertellen?

hier gaat het om:
[/img]C:\Documents and Settings\Gudo\Bureaublad

ik hoop dat de foto te zien is en het een beetje duidelijk is

gudo

Mooi dat je fotos hebt, je hebt nu gewoon de fotos van je bureaublad maar je moet ze eerst uploaden bij bijv. www.imageshack.us en dan de ''Direct link to image'' kiezen en dan als je een bericht kiest eerst
, zo plaats je fotos hier.

dus:
als je het nu niet snapt vraag dan even.

oke bedank ik zal kijken of het lukt, enne met die as heb ik al uitgevonden hoe het moet

bedankt

hier een paar foto's van mijn bootje in aanbouw, heb net de kap gemaakt en geplamuurt.

[/img]http://img87.imageshack.us/img87/1466/wiesel11nn.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/5742/wiesel23gp.jpg

hier een paar foto's van mijn bootje in aanbouw, heb net de kap gemaakt en geplamuurt.

wiesel11nn.jpg

wiesel23gp.jpg

ik hoop dat jullie het wat vinden, is me eerste bootje dus zitten nog al wat foutjes in :oops: :P

heey,

zijn er ook nog andere mensen op dit moment met de wiesel bezig?
als je er mee bezig bent post eens wat foto's !!
:lol:
gudo

Ik ben ook bezig met een wiesel, de romp is nu bijna af, de elektronika heb ik ook al liggen...

Ik ben iets te fanatiek aan het schuren geweest, en heb niet super netjes gebouwd. Op sommige plekken op de onderkant ben ik door de bodem heen geschuurt :oops:
Dat heb ik nu dichtgeplamuurt en weer geschuurt, maar het valt weer uit elkaar of is erg zwak...

Hoe kan ik dit oplossen???

Alvast bedankt.

gr, Nico.

Nee, het is zeg maar niet in het midden, maar meer aan de buitenkant, dan kun je er dus niet bij van binnen...

Back