Jaren 70 ontwerp van simpel racebootje de "Wiesel"

Warmte is verlies, is slijtage.....van alles, dus niet alleen electronica maar ook motor en accu's.

die kleine propjes kan je gewoon bij elke modelbouw winkel kopen
en anders kunnen ze het altijs nog wel bestellen

greetz jaimy

Hoi,

Zelf wil ik dit leuke bootje ook gaan bouwen maar heb een vraag over de bouwhandleiding.

In het stukje "De bouw" staat :

"Voeg eerst twee hardbalsa planken van 2mm dikte tot een plank samen, door ze met UHU-hart tegen elkaar te lijmen."

Ik concludeer hier uit dat ik een plank krijg van 4mm waar de spanten uit gemaakt worden ?? Dus spanten van 4mm dik ?

Of lees ik verkeerd ??

Groeten, Bram

nee je moet ze niet op elkaar plakken maar naast elkaar dus krijg je een plank van 2mm dik en 20cm breed. :D

Op dit moment begint mijn "Wiesel" aardige vormen aan te nemen. Heb de onderdelen overgetekend in Autocad, vervolgens de spanten gemaakt van 3mm triplex. De bodem word van Balsa met Epoxy. Maar nu nog een vraagje over de motor. Ik lees hier stukjes over de 480, 500 of 600 motor met waterkoeling.

Als ik nu met dit bootje (voor de kinderen) alleen wil "tuffen" en niet "racen"... kan ik dan met een kleinere motor vooruit ?, heb ik dan nog steeds waterkoeling nodig ?. Is de Conrad GZ-400 een optie ?

Hebben jullie tips voor me ? Ook m.b.t. accu packs e.d.

Groeten, Bram

tip voor varen met kleine kinderen..
gewoon en simple speed 400 of 500 gebruiken(afhankelijk van de grote van de boot) en niet te groot proppen ..
dan zit er een leuke snelheid in voor de kids en ook weer niet te snel.

greezt jaimy

Qua formaat zijn het de standaard "Wiesel" maten (50cm). Dan ga ik in eerste instantie eens voor de Speed 400 optie (weet mijn modelbouwwinkel genoeg als ik om een "Speed 400" vraag ? ). Is waterkoeling dan ook nog steeds nodig ?

Groeten, Bram

het is niet perse noig maar is altijd beter van wel..

als je om een speed 400 vraagt weten ze vaak wel genoeg.

greetz jaimy

hey

mijn vader heeft hem ook jaren geleden gebouwt erg mooi helemaal geel is hij en als je er naar vraagt hoe dat was varen met dat bootje krijg je hele verhalen er leuk

peter

heey mensen,

ik ben nieuw hier en ben ook bezig met de Wiesel, ik was alleenvan plan om een rc auto moter te gebruiken met auto regelaar en servo enzo maar nou is mijn vraag dus of dit wel kan en wat voor schroef ik dan het best kan nemen enzo.

gudo

Het kan prima met een besturingsysteem uit een auto en de motor kan ook, ik heb er ook een auto motor in met een auto accu van 7,2 volt en dat gaat prima. Over de schoef moet je even terug lezen dan staat en genoeg maar dat moet je gewoon even wat uitproberen.

oke bedankt, nog wat anders ik ben nu klaar met het model maar met wat kan ik hem het best plamuren en moet ik daarvoor nog wat anders doen ofzo.
alle tips zijn welkom.

gudo

oke en heb je hem daarvoor nog behandeld met porien vuller ofzo?

gudo

oke en nog wat anders, hoe hebben jullie het roer gemaakt, en welke maten enzo mischien heeft iemand een foto, zou wel handig zijn :lol:

gudo

imgp14777hg.jpg

imgp15068qp.jpg

Zie voor een verslag maar
www.bootverslag.tk

De eerste foto heeft een klein houten roer, stuurde best wel lastig, later eentje van staal gemaakt en die werkt perfect.

Back