JePe Spitfire, nu bouwverslag van JePe P-51 Mustang

Hallo

Na een paar weken geleden de JePe Spitfire, 2ehands gekocht.
Hier ben ik zeer tevreden over, alleen wisten we de gegevens van de motor en regelaar niet.
Dus zijn we vorige week mooi naar JePe geweest, deze vertelde ons dat hij blij was om zijn oude Warbird serie weer te zien. Ook heeft hij daar de motor getest, deze bleek goed te zijn en het was natuurlijk een MEGA motor.
Wel even een nieuw kapje gekocht voor de Spit, deze was niet goed geschilderd(verf onder de afplaktape door, je weet wel wat ik bedoel).

Daarna zagen we een aanbieding staan waar deze topic eigenlijk over gaat, de JePe P-51 Mustang... Deze was zeer mooi en zeker niet duur, daarom hebben we deze gekocht;)
De electronica komt pas in het voorjaar, nog even sparen!
Deze 2 vliegtuigen worden dan gevlogen op 4s LiPo van JePe zelf, met een MEGA motor..
Daarmee zullen snelheden boven de 200km/u worden bereikt, JOEPIE!!!

Dus jullie merken het al, ik ga dus een bouwverslag maken van deze Mustang en wat dingen erom heen, zoals: bungeestart, afschiethelling, enz.
Het vliegtuig hoeft niet in 1,2,3 af, dus ik doe mijn tijd erover...

Veel plezier

groeten,

Zeb Hendrickx

PS: foto's komen eraan
 
Laatst bewerkt:
Foto's

Hallo,

Bij deze de foto's van de vliegtuigen, het kapje van de spit zit nog niet vast, daarom die zwarte kleur van cockpit;)






 
Laatst bewerkt:
Leuk; ik volg je draadje met belangstelling.

Had de aanbieding van Jepe ook al gezien; 100 euro is niet gek voor die Mustang. ALS ik 'm zou nemen, zou ik 'm 3S gaan vliegen: 3S2P 1800 mah (3600 mah dus); deze packs heb ik liggen en ik wil er t.z.t. nog 2 bijhalen.
Voorlopig doe ik het niet, want er is nog genoeg te bouwen.

Al nagedacht over het volgende:
- denk je dat bungee nodig is op lipo's?
- ga je 'm bespannen of glasvezelen?
- retracts?

wat weegt die kist leeg eigenlijk?

groetjes en succes,
Dennis
 
Leuk; ik volg je draadje met belangstelling.

Had de aanbieding van Jepe ook al gezien; 100 euro is niet gek voor die Mustang. ALS ik 'm zou nemen, zou ik 'm 3S gaan vliegen: 3S2P 1800 mah (3600 mah dus); deze packs heb ik liggen en ik wil er t.z.t. nog 2 bijhalen.
Voorlopig doe ik het niet, want er is nog genoeg te bouwen.

Al nagedacht over het volgende:
- denk je dat bungee nodig is op lipo's?
- ga je 'm bespannen of glasvezelen?
- retracts?

wat weegt die kist leeg eigenlijk?

groetjes en succes,
Dennis


Hallo

De aanbieding was nog lager, ivm een modelbeurs model;)
Deze koste slechts €75!! Ik kon hem voor deze prijs echt niet laten liggen..
Ik vlieg nu al op 3S, maar om voor meer power te gaan en accu's te hebben voor meerdere toestellen, ben ik aan het kijken voor 4s LiPo.

De bungeestart is niet persee nodig met het lage gewicht(+1 kg) en zoveel power..
Maar het is wel zo handig, maar daar ben ik nog over aan het twijfelen.

Ik denk dat ik hem ga glasvezelen, zo dun mogelijk...Bespannen heeft JePe zelf afgeraden.

Retracts gaan denk ik niet passen, want dan worden de vleugel te veel verzwakt.

De romp weegt zelf +/- 200 gram, de vleugels wegen ongebouwt 190 gram

grt,

zeb
 
hallo

Zo heb gisteravond en vandaag nog heel even gewerkt aan de spit voor de details;)
Heb nu van plastic schaalmodelletjes de decals bijpassend bij de spit erop geplakt.
En heb nu ook de vleugel voorzien van lijnen die de aluminium platen moeten voorstellen
 
Laatst bewerkt:
foto's

hier de foto's van de belijning en de oliekoelers onder de vleugel.




Weet trouwens iemand een mooi kleurenschema voor de Mustang?
bijvoorbeeld van een beroemde piloot?
En met welke soort verf kan deze romp worden bespoten?

grt zeb
 
Laatst bewerkt:
http://www.airliners.net/search/pho...1/A-36/F-6 Mustang/Apache&distinct_entry=true

mijn huidige:
P51D03.JPG


succes met kiezen!
 
De bungeestart is niet persee nodig met het lage gewicht(+1 kg) en zoveel power..
Maar het is wel zo handig, maar daar ben ik nog over aan het twijfelen.


Niet twijfelen, maar doen. Het weggooien van zo'n model gaat misschien vaak goed, het hoeft maar 1 keer fout te gaan en dan ben je klaar.
Met een bungee ben je verzekerd van een goede startsnelheid en je hebt je beide handen aan de zender. (wil dat wel een keer komen demonsteren ;))

Ik zelf heb de RotoFinish-Mustang en op 4s lipo gaat deze als een speer.
Ben nu de gewone versie aan het bouwen :mrgreen:

Succes met bouwen :thumbsup:
 
Bouwverslag

hallo

ik heb weer wat bouwspulletjes erbij gehaald:
-3 servo's: Graupner C261
-UHU Schnell fest: kan 300kg hebben;)
-nog 2 componenten lijm voor de zijkanten van de vleugel etc
-zeer dunne glasmat voor de vleugels en stabilo

nu alleen nog G4 lak halen en we kunnen beginnen..

grt Zeb

PS: de zijkanten van de vleugels zitten erop, zal binnenkort een foto plaatsen.
 
Hoi, ik vlieg al jaren de oude versie van de P-51 dus met balsa kielvlak.
Ik heb nog de oude setup mega motor met 12 cellen sanyo2400.

Misschien is het tijd om ook over te stappen op lipo.
Welke regellaar heb ik dan nodig en welke en hoeveel cellen en natuurlijk welke proppellor?

bvd Twan
 
Top draadje!

Heb jaren de Roto gevlogen en nu alweer een tijd een geclipte Spit (90cm)
Volgens mij is dit nog steeds de snelste in de Benelux.

Toevallig vorige week weer eens een Roto aangeschaft, en een losse romp. Geen flauw idee wanneer ik er mee ga beginen. Zoals de meesten al weten zal er geen Lipos meer in gaan. Das zonde. Kans is overigens zeer groot dat deze op dubbel vermogen gaat draaien.

grtz! Erik
 
even een vraagje van een glasvezel-newbee:

hoe doe je zo'n vleugel? kan iemand dat niet eens in een paar stappen hier neerzetten? wat ik mij met name afvraag is of je de ailerons apart doet, of mee-vezelt en later uitsnijdt... (volgens mij doen ze bij de GWS-schuimpjes dit laatste)
 
Hoi, ik vlieg al jaren de oude versie van de P-51 dus met balsa kielvlak.
Ik heb nog de oude setup mega motor met 12 cellen sanyo2400.

Misschien is het tijd om ook over te stappen op lipo.
Welke regellaar heb ik dan nodig en welke en hoeveel cellen en natuurlijk welke proppellor?

bvd Twan

Hallo Twan

Jepe zelf schrijft deze combinatie voor:
Motor: Mega 22/30/3 1270 rpm/V
Prop: 8x7 APC
Regelaar: Jeti Advance 40 High timed
LiPo: 4s 3200/3700

grt Zeb

PS: weet iemand hoe de romp moet worden bespoten en met welke verf?
 
Verf

Hallo

Zeer bedankt, nu kan ik mijn verf gaan halen;)
Hij wordt gespoten in de originele Mustang kleuren..

grt Zeb
 
Kleurenschema

Hallo

De bungee komt pas in het voorjaar, eerst moet het vliegtuig gebouwd worden;)
Ik ben er denk uit wat de kleurenschema wordt:
De P-51D Mustang ''Twilight Tear''




grt Zeb
 
Back
Top