jeroen1987's heli beslommeringen

dat heb ik hem ook gezegd.. maar verder weet ik het ook niet wat hij ermee gaat doen.

ik heb in elk geval goed gevlogen gist.

met de 700 ;)

de dfc rex :)

De eerste vlucht vrij kalm maar de 2de en 3de vlucht heb ik hem is wat laten laten horen.. :)

Enkel zakte hij nogal door als ik uit een wing over kwam.. maar ik had al een vermoeden dat men graden pitch vrij laag stonden. thuis effe nagezien en stond op 9.5 graden. effe aangepast op de beastx naar 11.5 dus ;)

Misschien later nog wel wat meer ;)

je moet ook met rekening houden, dat dit een vrij zware heli is de 700er,
niet alleen de T Rex bedoel ik,
je vlieg style is zeker anders dan met een micro-kopter,

trouwens, leuk dat je gevlogen bent, ha ha !

ja tov mijn opgevoerde 450 is het echt een traag beest...

zal ook nog wel zeker aan mijn kunnen/afstelling liggen ;)

maar.. het is en blijft wel een beest van een heli zo een 700 ;)

ja tov mijn opgevoerde 450 is het echt een traag beest...

zal ook nog wel zeker aan mijn kunnen/afstelling liggen ;)

maar.. het is en blijft wel een beest van een heli zo een 700 ;)

Haha ik snap helemaal wat je bedoeld, toch kan je het "trage beest" veranderen in een "opgefokt monster"

Kwestie van de juiste pitch afstelling met een hogere headspeed [emoji6][emoji41][emoji41][emoji1]

2300 RPM met 14 graden pitch gaat wel goed,
waar ik nog aan het werken ben met de 14 graden pitch, dat is echt veel (Gaui X7),
heb je goede ESC motor en ook lipos nodig

rustiger vliegen, maar wel soft 3 D is met 12 graden en 2100 RPM,
kakt de motor ook nooit in (T Rex 700e V2)

(ik hoop dat niet weer een nieuwbee komt en vertelt:
'dat weten we allemaal en moeten we niet nog eens horen'
< doen man >)

neenee uwe dat is altijd interessante info :)

mijne is een dfc 700, dus normaal draai ik al 2200 rpm op de kop.

Maar omdat ik rustig wou beginnen met deze heli had ik gewoon de pitch afstelling van de vorige eigenaar overgenomen en dat was 9,5 graden.

Dat is te weinig merkte ik omdat men andere helikopters iets van een 12 graden hebben en dus ben ik in men vliegen die 12 graden al goed gewoon.

Vandaar de 11.5 graden ingesteld bij de 700 nu, ik weet dat 14 kan maar zoals je zelf zegt dan moet al de rest wel kunnen volgen :)

(ik heb zelfs al opgevangen dat men 16 en zelfs 17 graden pitch insteld op een 700 bij de competitie hardcore 3d mannen... waanzin ;) )

Ik heb vandaag een email van Mikado service team gehad, de service request word behandeld en ik mag de Vbar opsturen voor nader onderzoek [emoji5]

Nu maar hopen dat het meevalt...
De Vbar lijkt normaal te functioneren maar ik wil het toch zeker weten[emoji106]

Vandaag of morgen verwacht ik de servo tester binnen... Dan kan ik ook daarmee aan de slag gaan!

Ik heb net bericht gehad van het Mikado service team, ze hebben mijn Vbar onderzocht... En de resultaten zijn positief!!! Ze kunnen geen defecten waarnemen [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]

Nu hoef ik me alleen nog zorgen te maken om de Servo's[emoji106]
Zodra ik de logger binnen heb kan ik deze testen.

Gr. Jeroen

Ik heb net bericht gehad van het Mikado service team, ze hebben mijn Vbar onderzocht... En de resultaten zijn positief!!! Ze kunnen geen defecten waarnemen [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]

Nu hoef ik me alleen nog zorgen te maken om de Servo's[emoji106]
Zodra ik de logger binnen heb kan ik deze testen.

Gr. Jeroen
feest:banana::banana::banana::banana::banana:

hopelijk heb je nog wat geluk met de servo's :)

maar die van de staart was al overleden of toch niet?

De swash Servo's reageren nog het beste inderdaad, de tail servo reageert nog wel.. Maar niet constant...
Er zit dus nog wel wat leven in, maar het is niet "je van het"[emoji6]

Morgen is het eindelijk zover, ik ga voor het eerst dit jaar weer vliegen!!!
De lader is nu vol aan de bak, en dan morgen ochtend optijd naar het veld om de gebroeders Rex 600 & 700 eens uit te laten!
Hopelijk kan ik de X7 binnen een niet al te lange tijd ook gaan inzetten!

Lekker zou morgen mooi weer worden.
Veel plezier.
Ik kan morgen niet vliegen heb weer eens allerlei familiere verplichtingen.

Ja morgen zijn de weersvooruitzichten goed!
gelukkig gaan we weer richting de lente, dan worden de dagen weer langer en zullen er nog veel meer prachtige dagen komen om te vliegen.
Ik ben er helemaal klaar voor!

Back