Jet Legend L-39 Albatros

Wat ik gelezen heb heeft deze remklep niet heel erg veel invloed op de kist.
Schijnt wel iets af te remmen maar ook weer niet heel veel.

Meer een schaal item dan echt een must.

Verwacht er dan ook niet zoveel van zoals bij m`n F15.

Maar we zullen zien, werkt verder wel prima met de vertraging, wel schaal :-)

Laatst bewerkt:
Mooi werk, er kruipt toch heel wat tijd in om een kist goed in elkaar te steken.
De leidingen zijn wel heel overzichtelijk hoe jij het gedaan hebt.
groetjes jurgen

Heee Jurgen,

Yep, in zo`n jet ARF gaat best wel heel veel tijd zitten nog.
Aan de andere kant werk ik er maar heel weinig aan, het kan best sneller gaan maar dan moet je ook elke dag wat doen.

Heb sowieso het tempo wat omlaag gebracht wachtende op het landingsgestel en de luchtschakelaar voor de wielen en deuren.
Dan moet er ook weer echt gebouwd worden :-)

Nu maar een beetje aan prutsen met de cockpit etc. maar alles op het dooie akkertje.

Straks moet ik wel meters gaan maken :yes:

Die Festo klemmetjes zijn geweldig, kun je mooi de luchtleidingen door de romp laten lopen.
Bundelen kan natuurlijk ook maar dit is net iets netter, zeker wat in het zicht ligt.

We waren alleen door de 3mm klemmetjes heen, maar heb dat opgelost door 4mm klemmen te gebruiken en dan en stukje 4mm slang een reepje eruit te snijden, om de 3mm slang te plaatsen en dan te klemmen ind e Festo 4mm klem.
Werkt prima heb het ook zo zitten in m`n F-15.

Gene wat nog gedaan moet worden (altijd leuk eenopsomming :lol: ):
- landingsgestel monteren,
- wieldeuren monteren (nog even 6 scharnieren en 3 luchtcilinders meenemen),
- landingsgestel/wieldeur luchtschakelaar + servo plaatsen,
- rem luchtschakelaar + servo plaatsen,
- cockpit verder afwerken,
- lokatie bepalen voor de 2 ontvanger LiPo`s (in de neus nog steeds deplanning maar afhankelijk van...),
- lokatie van de ECU en ECU Lipo bepalen,
- UAT tank monteren (ook nog even meenemen),
- tank slangen plaatsen,
- ontluchtingsslang tank monteren,
- Turbine + toebehoren plaats bepalen (dat wordt 1 van de laatste zaken denk ik),
- Vliegen?

Ah,nog genoeg te doen aan deze ARF dus :lol:

Grt,
Berto.

Hoi berto,, inderdaad je lijstje klopt wel,, wat je nu nog moet doen, ik houd het goed in de gaten wat je de komende tijd gaat afvinken,,,, wist je dat ik mijn speed brake's moet gebruiken om erbij te kunnen,,,om bij de vleugel bevesteging te kunnen toch handig zo'n luikje

Gr. Ruud

Heee Ruud,

dat is bij mij niet nodig, voor de vleugelbevestiging inbusjes zitten kleine gaatjes in de romp om de inbussleutel door te steken.

Blijkbaar zit jouw voorste bevesitiging at verder naar voren.

Grt,
Berto.

De L-39 naast de F-15 op de hobbykamer:
f15l39a.jpg

f15l39b.jpg

Je gaat lekker Berto, las vanavond wat minder leuks over de l-39 die niet los wou komen zonder wind...............maar heb je vast gezien.
Toch even het melden waard dacht ik zou zo zonde zijn als...............

Maar we lezen lekker mee erg netjes allemaal!!!

Heee Edwin :D
Alles wel, zou nog steeds reageren op je mail maar eh............... :oops:

Yep, heb ik gezien.

Die kist van Erik had al wel gevlogen maar kwam nu niet los vanaf 80 mtr.
Errug zonde voor Erik :-(

Ben wel benieuwd naar de mogelijke oorzaak daar ik ook vanaf 80mtr wil vliegen met een 120èr aan boord (nu hebben wij wel een biljartlaken op de hei) maar met 0 wind zal het misschien wel hangen en wurgen worden maar het moet kunnen.

Zie wel veel L-39`s met een te negatieve neus stand, vanaf een beton baan zal dat nog wel gaan maar vanaf gras?!?!?
Oorzaak hiervan is vaak een te slappe neusveer en te sterke hoofdveren.

Wil de mijne zo afstellen dat met volle tank de hoofdpoten bijna geheel in geveerd zijn en de neus wat hoger staat voor een positieve invalshoek (misschien iets minder schaal maar wel veiliger).

Dit zal een take off makkelijker maken en voor de landing hebben de mains goede vering en demping (heb de F-15 ook zo afgesteld, met volle tanks heb ik amper veerweg en na een vlucht een perfecte demping)

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Vandaag het cockpitje maar eens mee naar het werk genomen om te kijken of ik deze zwart kan spuiten.

Dan kunnen daarna de instrument panels en knopjes erin.
De Piloten wil ik wel verwijder baar maken dus die krijgen een gat in hun gat om ze te kunnen vastschroeven :lol:

Heee Jaap,

yep, is nu nog vrij leeg, maar zal ook niet heel veel voller worden omdat ik alles ver voorin wil hebben.

Turbine moet nog een fraktie naar voren toe, maar ligt al verder naar voren dan de meeste inbouwen, dus dat scheelt alweer.

Ben zeer benieuwd naar z`n uiteindelijke gewicht, kan niet wachten tot alles er is.

Grt,
Berto.

Hoi berto,, ziet er goed cockpit,,, ben wel blij dat ik niet een van die piloten ben jeetje,,, wat zullen die pijn in hun poepert hebben haha, inderdaad dat viel mij op dat de turbine ver naar voren zit,, is daar een speciale afstand voor,,,
En voor de rest effe wachten op spullen toch..........

Groet Ruud

Hee Ruud,

belangrijkste van de plaatsing van de turbine is de afstand met de pijp.
Dit kan een turbine maken en breken.

Deze afstanden staan ook in die Jet Cat catalogus beschreven, zowel voor een gewone pijp als een pijp met kelk.

Ik wilde alles zo ver mogelijk naar voren hebben. Heb de pijp dan ook op z'n maximum naar voren geplaatst en moet daar de turbine dan op aanpassen.

Moet nu dus iets uit het middendeel van de inlaat buis slijpen.

Yep, wachten duurt altijd te lang. Maar heb zat te doen.

Grt,
Berto.

Berto,, okay begrijp ik en heb gezien bij jetcat dat afstand kelk,,, turbine,,
Precies moet zijn, maar hoeveel mag en kan de ,,,pijp,,, achter uit de romp steken,, dus als ik het goed begrijp kun je met het GEHEEL schuiven voor naar achter,,,,

Ruud

Klopt.

Omdat ik het gewicht zo ver mogelijk voorin wilde hebben heb ik de uitlaat zo ver mogelijk naar voren geplaatst.

Het uiteinde van de uitlaat wordt bij mij nog net door het laatste spant ondersteund en komt net niet achter de romp uit (de romp loopt bij mij nog iets naar binnen).

Zal straks een fotootje maken.

Back