Jet Legend L-39 Albatros

Yep, moest helemaal naar beneden want op de hobbykamer krijg ik hem niet in elkaar :roll:

Hey Berto,

Ziet er goed uit, de L39 zo op zn pootjes! Blijft een mooi kleurenschema!
Best apparaat zo in de woonkamer :)
Je hebt het gewicht nog mooi laag kunnen houden, denk dat de L39 volgetankt net zo zwaar zal zijn als mn Velox.
Dan zal het met die 120er ook wel moeten gaan lukken!

Groeten Danny

Hee Danny,

dank je.

Vol getankt zal het gewicht ergens rond de 17 kilo zitten, met een 120èr die zo`n 13,5kg stuwdruk levert zou dat prima moeten gaan.

Gewicht:stuwkracht ligt dan rond de 1:0.78
Bij de F-15 is dat ongeveer 1:0.81

Denk dat dat al een redelijk beeld geeft van de te verwachten eigenschappen en vermoedt dat ie met een 120èr dan ook schaal zal presteren.
En dat is beter dan de originele (al is dat natuurlijk niet 100% te stellen).

Nu echt weer even gaan klooien met de deuren en dergelijke en dan al het andere inbouwen dan moet het aardig opschieten.

Eens kijken of ie rond oud en nieuw vliegklaar is, dan loop ik redelijk op schema :roll:
Dan kan het leuke spannende werk weer beginnen en tekst maken.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Berto,, inderdaad ziet er perfect uit, jeetje... Foto's dat de l39 in woonkamer staat vind ik leuk om te zien,, ik houd het goed in de gaten,, zeer goed bezig

Gr. Ruud

Hee Ruud,

Ah de vrouw was de hort op dus kon even rustig opbouwen.

Nu lekker aan het rommelen met de deuren en dat gaat lekker :-)

Grt,
Berto.

Hee Gijs,

Ben weer lekker bezig, maar ja kan weinig anders zonder pc.

Wieldeuren welke scharnieren zitten, nog iets trimmen en dan kijken hoe ik uitkom met de cilinders.
Dan is dat ook weer af en gaan de gears er definitief in.

Morgen weer verder.

Grt,
Berto.

Ondanks dat de PC stuk is de laatste avonden niet stil gezeten :nooo:

Hoofdwieldeuren zitten:
l39a113.JPG

l39a114.JPG

l39a115.JPG

Main gears ook zover:
l39a116.JPG

En de neus deurtjes:
l39a117.JPG

l39a118.JPG

Was ook al wel bezig met het monteren van de cilinders op de hoofddeuren en had het mooi voor elkaar dacht ik.

Totdat ik de vleugel erop schoof en de wielen inklapten.
Loopt het wiel vast tegen de cilinder :-(

Dus de cilinder liggen er weer af en worden nu iets naar voren geplaatst, denk dat ik dan net genoeg ruimte heb.

Neusdeur werkt helemaal, deurtje achter de neuspoot wordt bedient door de poot zelf, even kijken hoe ik dat ga koppelen.

Als dit nu zit en werkt gaan de luchtschakelaars en servo`s erin.

Laatst bewerkt:
Hoi berto,, eigenlijk hoop ik dat je pc het nog even "niet" doet,, dan zal het echt niet lang meer duren voor de MAIDEN denk ik, nee hoor alles op zijn tijd
En nogmaals goed bezig joh,,,,,,,

Gr. Ruud

Haha Ruud,

nou ik moet eigenlijk wel een pc hebben ivm de andere zaken.

Maar je hebt gelijk het gaat wel lekker zo.
Blijf nog steeds ergens bij eind dit jaar vliegklaar, of het lukt? we zullen zien.

Grt,
Berto.

Jaja we gaan de goede kant op, 1 hoofdwieldeur zit en werkt en het wiel kan dan ook nog inklappen :lol:

Vanavond weer een avondje "vrij" kijken of ik weer wat verder kom :lol:

En weer wat gerommeld :D

Ik kan nog wat gewicht winnen daar ik de ontvanger LiPo`s helemaal voorin wel kwijt kan:
l39a119.JPG

Hoofdwieldeur cilinder zit:
l39a120.JPG

Dit klepje moet hier komen:
l39a121.JPG

Steuntjes maken:
l39a122.JPG

Remslangetje erdoor:
l39a123.JPG

En vastgelijmd:
l39a124.JPG

Zo moet het komen:
l39a125.JPG

Maar moet de deuren nog iets bewerken om dit weg te krijgen:
l39a126.JPG

Laatst bewerkt:
En het gear en de deuren zitten:
l39a127.JPG

l39a128.JPG

l39a129.JPG

l39a130.JPG

En hier moeten de 3 miniservo`s komen en luchtschakelaars voor de wielen, deuren en remmen en de sequenser al kan die ook nog op de radioplaat, moet even kijken hoe ik uit kom, mooiste is eronder:
l39a131.JPG

Laatst bewerkt:
Ja, deze van Jet Tronics, de deuren sluiten nadat de wielen uit zijn weer.

Laatst bewerkt:
Ziet er ontzettend mooi uit Berto!

Als je de sequencer erin hebt zitten dan hoop ik wel op een filmpje van hoe het een en ander werkt :)

Ja, deze van Jet Tronics, de deuren sluiten nadat de wielen uit zijn weer.

Hé Berto.

Gaat lekker bij jou.

Deze sequencer gebruik ik ook vaak maar dan stuur ik direct de servotjes aan die de deurtjes bedienen om dat de tijd, richting en de uitslag van de servo's door middel van die sequencer instelbaar is zodat je geen lucht meer nodig hebt :wink: scheelt heel veel gewicht en is veel minder complex en storings gevoelig.

Ger.

Back