Jet van Nederlandse bodem

Wel leuk om zo naast de F-86 sabre te hebben maar wie gaat die dan weer vliegend houden............. (buum? ;-) ) dan moet er toch ook weer 'formatie' gevlogen worden met deze erbij.

Zal eens in de portemonnee gluren of er centjes in zitten voor een K-70 ;-)

Verder lekker bezig Buum!
 
Was vandaag zeker weer een lekker daggie stof snuiven, laserogen krijgen, 3D voortgang in de gaten houden en vingers vastlijmen aan het stabilo :D
 
Zo klaar omgezet te worden naar files voor de lasersnijder.
Wing build.JPG
 
Vandaag weer 4 lekkere rustige vluchten gemaakt met de F-86 Sabre.

De Kingtech K70G heeft meer dan genoeg vermogen, vanaf beton vertrek ik met maar 50% gasstick en vlieg eigenlijk zo de hele tijd m'n rondjes.
Soms met iets minder gas en soms even doortrekken met volgas.

Op deze manier kan ik zo`n 10 minuten lekker rondhangen.

Elke landing is eigenlijk weer een eitje, en als je hem zelf niet zo mooi neerzet dan vangen de poten dit zo goed op dat de kist alsnog als aan de grond genageld staat.

Was weer een heerlijk dagje op Deelen.

45320863_2213814462274584_5549527853046956032_n.jpg

45474965_2213929885596375_1411203065213616128_n.jpg
 
Moet dan toch echt het model zijn geweest hoor! ;)

Leuk je weer eens in real life te spreken
 
Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik naar deze neig.
Dat wordt nog een leuk klusje, staart als decal en de rest spuiten.

Ben geen spuiter maar leuk om te proberen er wat van te maken van de winter, kaal schuren kan altijd nog als het mislukt :rofl:

Maar eerst VLIEGEN!!!!!!!!!!
image.jpg
 
Zojuist de turbine en alle aanverwanten eens ingebouwd en ben niet ontevreden.

Totaal gewicht: 5,6Kg

Zwaartepunt lijkt erg goed uit te komen, als de mini trap vol zit en een klein laagje in de tank dan ligt ie volgens mij 'spot on'.
Als ik dus straks na de eerste vluchten het richtingsroer en een airbrake in ga bouwen zal het gewicht dus even onder de 6Kg uitkomen.
Lichter dan de F-86 Sabre ondanks de iets zwaardere Electron ER-30`s en de veel zwaardere wielen/banden, en de productie versie zal nog iets lichter zijn daar de mijne een te zwaar opgebouwd kielvlak heeft.

Maar met 2 ltr peut een nat vlieggewicht van 7,5 Kg met 7Kg druk is best aardig denk ik zo ;)

In een week of 2 de maiden hoop ik, hoeft niet veel meer te gebeuren maar toch nog wel wat kleine zaakjes.
 
Poot veertjes komen vandaag ook mijn kant op dus met een beetje geluk kan hij straks echt op eigen benen staan.
 
Berto, even een vraag. heb jjij een goede bron voor veerpootjes? ik moet die uit mijn pc21 vervangen vanwege te zacht.

gr

vincent
 
Wil nog steeds de Alewings erin zetten en dat komt ook wel maar voor nu even de PBS Sensor uit de Sabre gehaald (en de turbine ook )
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ray en Berto , is het EVO 30 lg met de veerpoten die je ik op de foto's zie ( met tape eromheen ) ook veerkrachtig genoeg om op gras de boel heel te houden denken jullie ? En zijn dit dezelfde als in de Sabre?

Zouden deze in de Sting kunnen zodat het landen wat minder schade oplevert zoals nu? .
Heb het gevoel dat dei Jet-A1 toch wel erg stug zijn voor op gras.
Op beton zijn ze denk veel beter geschikt zeker met harde wielen zoals nu.
 

Bijlagen

  • IMG_0720.JPG
    IMG_0720.JPG
    190,9 KB · Weergaven: 215
  • IMG_0704.jpg
    IMG_0704.jpg
    132,2 KB · Weergaven: 190
Back
Top