Jet van Nederlandse bodem

Hee Hans,

Pootje wat hier afgebeeld is is van de Eurofighter, die heeft een iets langere veer.
Maar de opbouw is vrijwel hetzelfde als die van de Sabre (Sabre heeft een dubbel arm, de Eurofighter enkel) maar beide zijn meer dan stevig genoeg om op gras misbruikt te worden.

Beide Sabres hebben vanaf gras gevlogen en zijn ook op beton al voldoende misbruikt zonder problemen.

Wat betreft dat de veren te sterk kunnen zijn is zo maar mogelijk, Deze zijn soms zo sterk dat je net zo goed een niet geveerd landingsgestel kan plaatsen......
En da`s niet de bedoeling, de poten moeten wel lekker kunnen veren.
 
Hoi Berto Had al een 6 mm erin maar nu ligt de hele boel eruit !!
Zou die set met poten en vering die je aanbiedt bij de Sabre op je site een goede oplossing zijn?
 
Mhhh, dan doet die veer dus niet geheel zijn werk en lijkt te poot niet te veren (mits je hem op z`n neus zette).
Die A1 poten zijn op zich prima poten maar ik denk dat je het in een andere slappere veer moet zoeken.
 
Hoi Hans,
De poten onder de Sabre en Eurofighter heb ik zelf ontwikkeld. De veerkracht kan je veranderen door dunnere veren te gaan gebruiken. Vaak kan je de lengte niet veranderen. Voor gras zou ik wat zachtere veren toepassen vanwege het hobbelen.
Veren zo kiezen dat als de kist vol getankt is (EDF=accu's aan boord) de poten net niet beginnen te veren. Dan zijn de landings G krachten voldoende om mooi soepel te landen.

Om uitsluitsel te geven kom eens langs bij RemoteJets of RSED-RC.
 
Zo ook bijna klaar met het ontwerp van de vacuümmachine. Eerdaags wat lassen en schroeven en we kunnen kappen maken.

Vacuümtafel is 900 x 600 mm met een product hoogte van 300 mm.

Step 1. heating.JPG
Step 2. Lifting product and vacuum.JPG
Side view.JPG
 
Gister alleen maar lopen schuren aan de Explorer romp.
Nou niet helemaal alleen maar, ook de retracts voor de Eurofighter lichtelijk aangepast aan de te gebruiken veren en centreer veertje geplaatst voor de neuspoot.
46720483_2242106042700261_7204355769825755136_n.jpg


En vanavond 'definitief' gemonteerd en getest:

Things to do:
inwendig even schoon blazen,
brandstof slangen monteren,
plaatsden Kingtech K70,
monteren uitlaaty,
laatste check CG,
................................
MAIDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor volgend weekend met ie wel klaar zijn voor z`n eerste vlucht.
 
Zeker, moet ook.
De romp voor Luuk is ook al uit de mal gekomen dus Eurofighter 2 komt er ook aan.

Vandaag kist op het werk even helemaal schoongespoten dus de laatste dingetjes inbouwen en dan moet ie klaar zijn.
 
Neuspoot aansturing:
Eurofighter%20%2897%29.jpg


Mains ingetrokken, heb die gisterenavond nog iets afgesteld:
Eurofighter%20%2898%29.jpg


En alles uit:
Eurofighter%20%2899%29.jpg


Vandaag op het werk de kist even uitgeblazen:
Eurofighter%20%28100%29.jpg


En zojuist alles ingebouwd:
Eurofighter%20%28101%29.jpg


En dat betekend.....................................................

HIJ IS KLAAR VOOR DE MAIDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zwaartepunt komt precies uit.

En totaal gewicht met lege tanks????? 5,8 kg!
Net even lichter dan de Sabre.

Met een volle tank van 2 ltr is het vlieggewicht net geen 7,5 kg
 
Weet wat ik woensdag dus weer mag doen :(;)
Als we de vleugel(tjes:confused:) ook eens opgebouwd hebben dan wordt het al een hele kist :thumbsup:
 
Back
Top