Jet World Masters 2015 Duitsland

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Gerald Rutten, 17 jan 2014.

  1. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi allemaal, hier alvast de aftrap naar wat weer een spectaculair jetschaal evenement gaat worden, de Jet World Masters die in 2015 georganiseerd gaan worden in Lautkirch, Duitsland, zie ook hier: Home - JetWM 2015 in Leutkirch im Allgäu

    Beetje vroeg kan je zeggen maar dit jaar zal er weer gekwalificeerd gaan worden voor 2015 dus vandaar alvast dit warm makertje! ;)

    Er zijn wat wijzigingen hoe de kwalificatie gaat verlopen, binnenkort meer hierover, in het kort: Er zal niet meer één enkele "qualifier" plaatsvinden maar nu kan iedereen aan elke nederlandse F4G schaalwedstrijd meedoen waarbij alleen de beste meeteld. Dat geeft wat meer vrijheid om een geschikte locatie te kiezen of in geval er op een wedstrijd wat pech is, óf ze gewoon allemaal mee doen wat kans op deelname alleen maar vergroot vanwege de extra training.

    Het is iedereen vrij om mee te doen, stel gerust je vragen hier hoe dat gaat en wat je nodig hebt. Heb je niet direct de intentie om naar JWM te gaan, meedoen is altijd gezellig en leerzaam voor je jet flying skills dus ik zeg kom eens langs! :D

    Hier ook een verwijzing naar de schaal info site die de wedstrijden organiseren: Subcommissie Schaal

    En hier een draadje op het schaalforum met extra info over de wedstrijd data:
    schaalwedstrijden-2014-a

    Binnenkort meer info!

    Groetjes,
    Gerald

    [​IMG]

    Edit 18-1-2014:
    Wedstrijd data voor de kwalificatie zijn trouwens ook al bekent, zie hieronder:

    25 mei BLC Tilburg/Hulten (Tevens BeNeLux cub)

    15 juni Leeuwarden

    7 september Genk in Belgie (Tevens BeNeLux cub)

    12 oktober Deelen (19 okt reserve dag)

    Paar voetnoten daarbij;
    - Op alle wedstrijden zal er statisch beoordeeld worden.
    - Tilburg is een grasbaan en niet helemaal geschikt voor zwaardere jets, je mag er natuurlijk altijd meedoen of alleen statische beoordeling doen, ik heb er vaak met mijn Avonds F16 en F15 gevlogen.
    - Bij Genk hebben ze een restrictie voor jets zwaarder dan 12kg. In principe dus ongeschikt voor F4G maar modellen voor de kleine jet klasse tot 13,5kg mogen natuurlijk wel meedoen (mits onder 12kg) en wordt ook voor kwalificatie gebruikt.
    - Voor JWM kwalificatie hoef je maar op één wedstrijd gevlogen te hebben, statisch mag ook van een andere wedstrijd dit jaar zijn. Als je aan alle wedstrijden hebt mee gedaan dan telt enkel de beste mee voor kwalificatie.

    Ik zou zeggen, kom maar op jongens!!!

    Grt,
    Gerald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Zal vast weer een heel evenement worden :D
    En iets dichter bij dan de afgelopen editie :roll:

    Dus de planning is om ook deze keer jullie te komen aanmoedigen (of was het nou afleiden?!?!).

    Afijn, het duurt nog even voordat het zo ver maar hij staat al in de agenda ;-)
     
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hey Berto, afleiden is toegestaan, maar dan wel de concurrenten! ;)


    Ik zou trouwens zeggen, kom eens mee vliegen op één van de wedstrijden, gewoon voor de fun en kijken wat je er van vind? Ik help je graag met de figuren hoor, is geen rocket science :D, da ken jij ook hoor! En de kist is ook schaal genoeg toch? (Er bestaat eenzelfde kist met zelfde registratie?)

    Groetjesss,
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat kunnen we regelen ;-)


    Hehe, daar gaan we weer :lol:

    Maar goed dat die Marijn niet op het MBF zit dat is ook al zo`n goede promotor van het schaalvliegen :yes:

    Who knows Gerald, maar jou kan ik dus komend seizoen elke woensdagmiddag op Deelen verwachten als Personal Assistent?
    Ga ik wel opmerkingen geven op jouw vliegen dan kan jij in 2015 Vitaly verslaan :thumbsup:

    Greetz.
     
  5. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Sgoe....

    Ik zal m'n baas effe inlichten over die woensdag ghe ghe ghe!

    Grtz,
     
  6. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Heren,

    Das mooi wij zijn er ook bij.
    Reeds kort overleg gehad met Reinaan over training.

    Dus we gaan er voor.
     
  7. Dickie

    Dickie Guest

    FILE op Woensdag :help: dat wordt nog leuk :D.

    gr Dick.
     
  8. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Nou, dan kom ik wel jerrycans met peut dragen!
    Iemand moet t doen toch?? :D
     
  9. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Met het vrouwtje overlegd, en we gaan een weekje op vakantie naar jetmasters.
    Maandag even vakantiehuisje boeken. :D
     
  10. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Tis wél 2015 hé...;)!

    Grt,
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Jurgen gaat alvast de lokatie verkennen ;-)
     
  12. vwspeedster

    vwspeedster

    Lid geworden:
    3 jun 2008
    Berichten:
    292
    Locatie:
    houthalen
    Ja dat weet ik wel, maar een vakantiehuisje kan je nooit te vroeg boeken. Ligt er ook maar 5 km van af.
     
  13. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Edit: Info verplaatst naar eerste post
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  14. Bert van Eijk

    Bert van Eijk

    Lid geworden:
    15 sep 2004
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Kimswerd
    - Bij Genk hebben ze een restrictie voor jets zwaarder dan 15kg. In principe dus ongeschikt voor F4G maar modellen voor de kleine jet klasse tot 13,5kg mogen natuurlijk wel meedoen en wordt ook voor kwalificatie gebruikt.


    Ik zou zeggen, kom maar op jongens!!!

    Grt,
    Gerald[/QUOTE]

    Hi scalefans,

    Om teleurstelling te voorkomen: Genk hanteert 12 kg als maximum gewicht voor de jets. Dit was in het draadje van de Wedstrijden 2013 al gemeld.

    Jammer, en wij kunnen het ook niet helpen. Het zou dus zo moeten zijn dat de kisten van Philip Avonds en Willem Reynders binnen dit gewicht blijven, want die vliegen daar in elk geval wel.

    Groeten,

    Bert
     
  15. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Oke, bedankt Bert voor de verduidelijking. Dan ben ik inderdaad benieuwd, volgens mij zaten beide kisten op het randje van 13,5kg....

    Van zijn eigen website: http://www.avonds.com/
    Heb het gelijk aangepast! ;)

    Groetjes,
    Gerald
     
  16. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    ;)Yip 2015 en daarom dit jaar trainen!!!!!!;)
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Draadje sticky gemaakt..
     
  18. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Tnx! ;)


    Vorige week heeft de annual IJMC meeting plaatsgevonden waar oa gestemd werd op regel wijziging voorstellen waar onze jet rep's zijn geweest Ben Jansen en Bert Hazeborg. Marijn Penninx had ook willen gaan maar had het het iets té druk met zijn zaak en ik had schaal vergadering in Lelystad. Hoop "ge-ouwehoer" over puntjes en komma's maar er zijn ook een paar interessante wijzigingen goedgekeurd.

    De nieuwe regels zijn binnenkort oa hier te vinden wanneer ze door Philip Avonds zijn verwerkt: Dutch JET team
    Twee interessante highlights:

    1. Voorheen mochten er 6 deelnemers per land mee doen, dat is nu verhoogt naar 8! Dat wil wél zeggen, twee rookies extra die normaal nooit eerder mee gedaan hebben maar dat maakt voor ons niet zo heel veel uit, zoveel hebben er nu ook weer niet mee gedaan. ;) De vorige kwalificatie hadden we 9 deelnemers dus had bijna iedereen mee kunnen gaan. :D

    2. Statische documentatie pakket standaardisatie; Er is een algemene layout afgesproken hoe dat pakket er uit moet zien, A4 formaat, aantal foto's etc. Vooral voor nieuwkomers is dat erg interessant omdat die soms door de bomen het bos niet kunnen zien hoe dat samen te stellen terwijl een goede of slechte documentatie je model kan maken of kraken. Zodra die gegevens openbaar worden zal ik daar hier verder op in gaan, ik zal een soort mini-tutorial hier posten hoe je documentatie te maken.

    Dusss, nóg een reden minder om niet mee te hoeven doen, ik zou zeggen, een oproep aan alle jetvliegers in nederland; Probeer gewoon eens mee te doen op een nederlandse wedstrijd, gezellig, geen druk en je steekt er altijd wel weer iets van op.

    Groetjes,
     
  19. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi, ik ben bezig met een tutorial te schrijven over het samenstellen van je documentatie pakket, daar zijn blijkbaar best wel veel vragen over hoe en wat. Altijd leerzaam als je er over denk om eens een keer mee te doen. Proberen kan altijd toch? :D

    schaal-documentatie-pakket-voor-wedstrijden

    Let wel, er is eea veranderd in layout voor JWM, zodra die regels vast gelegd zijn kom ik daar op terug, maar voor de kwalificatie gelden F4G regels en dan kun je de tutorial gewoon volgen.

    Groetjes,
    Gerald

    Voorbeeld van een documentatie sheet:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Het is al een poosje stil hier maar dit jaar gaat het dan gebeuren, links en rechts hoor ik dat de voorbereidingen in volle gang zijn wbt nederlandse deelnemers. We hebben afgelopen jaar de kwalificatie gehad, voornamelijk bij de laatste wedstrijd op Deelen, zie hier voor het wedstijd verslag:
    Wedstrijdverslag 12 okt. 2014 | Subcommissie Schaal

    [​IMG]

    Zoals eerder vermeld mogen er vanaf dit jaar 8 deelnemers per land meedoen (waaronder minimaal 2 rookies). Bij de kwalificatie waren het er minder dan dat dus in principe mag iedereen mee doen.

    Helaas slecht nieuws van mijn kan, ik zie af van deelname voor dit jaar. De reden zijn divers, voornamelijk omdat ik de laatste tijd erg veel weg ben voor werk, veel nightstops en eenmaal thuis is het meestal familie-tijd want dat vind ik belangrijk. Van de zomer wordt er op mijn werk ook nog eens extra drukte verwacht vanwege nieuwe routes, waarschijnlijk gaan we zelfs een nieuw vliegtuig type introduceren. Erg leuk, interessant en spannend maar hobby activiteiten gaan daardoor op een wat lager pitje zoals de meesten hier op het forum al ergens gelezen hebben. Neemt absoluut niet weg dat ik toch lekker ga knutselen en vliegen waar mogelijk, maar voor internationale wedstrijden heb je nu eenmaal een ander tijd span nodig die ik voorlopig niet waar kan maken. Het blijft namelijk voor mij een grote frustratie dat ik een top model heb, #2 statisch van de wereld zelfs, en dan niet eens in de top 5 van de eindklassering kan komen wegens gebrek aan vlieg training. (Zwitserland was ik 12de vliegen vanwege gebrek aan training.......en dat wordt nu zéker niet beter!) Voor sommige is dat voldoende, zo ben ik helaas niet opgevoed (;)), ik heb weinig zin om als veldvulling mee te gaan. (los van de stress risico’s die je neemt als je écht veel te weinig gevlogen hebt voor zo’n groot evenement)

    Ik zal zeker proberen de vorderingen hier bij te houden, ik hoop dat de andere team leden er lekker voor gaan. :D http://dutchjetteam.nl/

    Groetjes,
    Gerald
     

Deel Deze Pagina