Jeti Duplex 2.4GHz

Hoi Maarten,

Zoals Ernst al aangeeft klopt.

De ingangsspanning van de ontvanger is ook direct de uitgangsspanning.

2S LiPo`s vinden de Jeti Duplex ontvangers helemaal niet erg, de Jeti Duplex ontvangers kunnen tot 8,4V ingangsspanning aan.

Echter zoals Ernst ook al aangeeft kom je dan in de knoei met je servo`s.

Er komen servo`s die 2S LiPo`s aankunnen, dan zit je met de Jeti Duplex ontvangers meteen goed daar je deze zo direct aan kan sluiten.
Sommige ontvangers hebben zelfs hiervoor zo`n groene MPX aansluiting.

Heb je geen servo`s die 2S aankunnen dan zal je moeten gaan regelen voor de ontvanger.

Grt,
Berto.

Jeti Model komt nu met een Duplex TU2 module:
Jeti-TU2.jpg

Deze verschilt in versie 1 dat er een aansluiting is voor een externe speaker of koptelefoon welke ook verkrijgbaar is:
VOICE1.jpg

Tevens komen ze met een schakelaar welke zonder solderen direct plaatsbaar is (als je toch nog wilt schakelen tussen 2,4GHz en 35mHz):
TU2SWITCH.jpg

Ook hebben ze nu een kleine Jeti box:
BOXMINI.jpg

Mocht je de GPS module te duur of te uitgebreidt vinden dan kun je ook alleen voor een snelheidssensor gaan:
JETISPEED.jpg

En een orginele Graupner MX16 (en MX12) welke omgebouwd is naar Jeti Duplex die alleen voor de Tjechische markt tijdelijk gemaakt is :-(
(dan zou die nu alleen met een kleine Jetibox uitgevoerd moeten worden ;-) ).
MX-16-1.jpg

Laatst bewerkt:
he die kleine jetibox is inderaad wel mooi, is iets groter dan het huidige display zo te zien. Nog mooier zou zijn als de info via het standard display van de zender verwerkt kna worden, maar dat is nu natuurlijk onmogelijk, tenzij zij zelf zenders gaan ontwikkelen of samenwerken met een grote producent van zenders.

Bas

Klopt, de Mini JetiBox is gemaakt voor oa de MC serie, deze JetiBox heeft namenlijk hetzelfde formaat als waar de linker of rechter bovenzijde van de schakelaars en past daar dus mooi op.

De info direct op je zender is wat diverse merken al doen maar omdat Jeti een optie voor elke zender aanbiedt niet mogelijk jammer genoeg.

Ze zouden dus zoals je aangeeft of samen moeten gaan werken of zelf iets uitbrengen.

Met dat laatste zijn ze wel bezig maar hoe snel en wanneer?
Feit is wel als ze het niet doen ze over pakweg 2 a 3 jaar geen Duplex spullen mer verkopen omdat ombouwen dan "uit" is.

En als ze niet snel met iets "eigens" komen ze de boot missen op de markt.

We zullen zien wat de Jeti toekomst brengt.

Neig nu zelf ook wat meer naar de snelheidssensor daar deze altijd de werkelijke vliegsnelheid aangeeft.
Je kan ook bij een bepaalde snelheid(en) een bepaalde toon hangen, zo zou je mooi kunnen horen wanneer je tegen de overtrek aanzit.

Mooie uitbreidingen. Jammer dat de nieuwe JetBox geen recording functie heeft. Dat zou ik ideaal vinden.

Groeten,
Bart

Hee Bart,

ik zal eens vragen of daar een mogelijkheid toe is in de toekomst.

Zojuist vernomen dat de Jeti MX12 en de Jeti MX16 ook te bestellen zijn voor buiten Tsjechië.

hoe leuk ook de techniek, ik vind het een raar gezicht zon ding op je antenne.
ben net blij dat die domme knrijper eraf is ;)

Haha, zonder kan ook.

Maar dit is nog "functioneel" voor aflezen van data, de Weatronic versie is het alleen maar een blok ;-)

Kijk hoe de wereld kan veranderen binnen korte tijd. Berto vindt in 1 keer een "blok" op zij antenne mooi :mrgreen:

Ik kan me nog wat andere uitspraken herinnneren. ;)

Maar geef mij dat Weatrionic blok dan maar, netjes te monteren vanaf fabriek zonder zelf te hoeven hobby'n met 2 functionele patch antennes aan boord. Aansluiting voor oortelefoon met binnenkort een uitbreiding voor spraak. Mini SD-kaart slot voor het opslaan van alle vluchtdata. Mini usb poort voor e.v.t. aansluiten pc (ook tijdens het vliegen door helper) voor het live volgen van alle data en programeren ontvanger.

Maar ja het schijnt mode te zijn de laatste tijd op het forum om iets anders als wat je zelf als gebruiker gebruikt af te kraken zonder dat je er zelf ervaring mee hebt.

Jammer maar helaas een trend :(

Hahaha, waarom had ik nu zoiets wel verwacht :lol:

Qua werking kraak ik niets af, qua uitstraling misschien wel ;-)
Ik zelf zou ook liever zien dat Jeti net als bij de DX8 zijn gegevens in het orginele display weergeeft.

Maar dat is misschien iets voor de toekomst :-)

Nu is zo`n Jeti Box puur voor de aflezign van gegevens, voor de werking zelf heb je dat niet nodig en zou dat "blok" er dus af kunnen :yes:

En bij die Jeti MX12 en MX16 hoef je niets meer te hobby`en kant en klaar vanuit de fabriek (net als Weatronics ;-) ).

Maar ach, een mens kan veranderen, vlieg nu ook wel een elektro (bleh, meteen een vieze smaak in m`n mond :-( ).

Tja, dat 35mHz wordt steeds lastiger om te onthouden, heb dus maar weer een R6 besteld.
Langzaam maar zeker gaan wij steeds verder over naar 2,4.

Daarnaast ook meteen maar zo`n speedsensor aangeschaft, is denk ik zinvoller dan een GPS.
Als ik echt wil weten hoe ik vlieg kan ik altijd nog de Garmin GPS even installeren.

Deze komt in mijn F15 echter zit ik er ook over na te denken om hem in een bakje te plaatsen zodat iue makkelijk eens op een ander model gemonteerd kan worden.

We zullen wel zien.

hallo, ik moet dit toch echt ergens vragen. ben ik zo debiel. ik kan geen nieuw topic starten of een vraag stellen. ik heb mij geregistreerd. kan mij iemand helpen.

groet donny
user_online.gif
progress.gif

was je nog niet helemaal over dan .... ;-)

Ik las dat Jeti nu ook diverse rpm sensoren heeft, de ene werkt optisch en de andere via 2 draden van een brushless motor. Dat is wel interessant voor mij.

Jammer dat ze geen een datalogger aan het systeem hebben toegevoegd, nu kun je alleen real time kijken naar de uiterste waarden.
Nu moet je losse sensoren, bv. temp sensor, meetsensor (mui), rpm sensor samenvoegen mbv een "expander" om ze aan te sluiten op die ene input op je ontvanger.
Hopelijk komt er wel een datalog functie bij die net als de eagletree werkt, dus dat je achteraf je hele vlucht kunt bekijken.

Bas

Nee, ben nog niet helemaal over :-( (blijft toch geld he :roll: ).

Heb nog een ontvanger of 3 op 35mHz maar dat zal binnenkort wel anders zijn, switchen blijft toch even meer nadenken nu dan wanneer je helemaal op 2,4GHz zit.

Jep, de rpm sensors komen in verschillende soorten momenteel.

Een complete datalogger hebben ze nog niet, lijkt mij niet zo`n hele grote opgave om dat te realiseren maar wie weet komt dat nog.
Maximale waardes van sensoren houdt ie in sommige gevallen wel vast (bij de Mspeed de max. snelheid bijvoorbeeld).

Maximale waardes van sensoren houdt ie in sommige gevallen wel vast (bij de Mspeed de max. snelheid bijvoorbeeld).

Hoezo "in sommige gevallen" ? Hij moet het toch onthouden totdat een bepaalde voorgeprogrammeerde drempelwaarde wordt overschreden ? Dat is bij de MUI sensoren tenminste wel het geval.

Bas

Heee Bas,

ik bedoelde om uit te lezen na een vlucht, geprogrameerde waardes houden ze natuurlijk vast.

Maar ik weet niet of elke sensor een max. waarde op kan slaan om te kunnen uitlezen na de vlucht.

speedsensor

Heee Bas,

ik bedoelde om uit te lezen na een vlucht, geprogrameerde waardes houden ze natuurlijk vast.

Maar ik weet niet of elke sensor een max. waarde op kan slaan om te kunnen uitlezen na de vlucht.

het zou mooi zijn als de snelheid hoor baar zou zijn makkelijk bij de landing om je toestel strak op snelheid te houden is dat er of is dat toekomst om op een display te kijken kan maar een beetje lastig gr Gj

Dat is er dus, geen gesproken tekst maar door middel van piepjes.

Je stelt een bepaalde waarde en tussenstap in.

zit je 1 tussenstap onder de ingestelde waarde hoor je 1 piep
2 tussenstappen 2 piepen enz.

Je ingestelde waarde is bijv. 80km/hr en de tussenstap 5 km/hr (kan minimaal 3 zijn).

Zit je tussen de 80 en 75 hoor je 1 piep
zit je tussen de 75 en 70 hoor je 2 piepen enz.

Dit kan ook naar boven werken met een andere geluidstoon.

Je werkelijke overtreksnelheid kan je ook instellen en dat geeft weer een andere ingestelde toon.

Kijken op je scherm hoeft dus niet.

Back