Jeti Duplex 2.4GHz

De meeste info zit bij de sensors.
Dus als je een sensor koopt zit daar de mogelijkheden voor de Jetibox in.

GJ

Heb gisteren m`n philip-avonds-f-15c-eagle-final-destination-bosmodelair gemaidend met het Jeti spul erin.
En eigenlijk zoals verwacht geen enkele hick up of wat dan ook kunnen ontdekken.

Tijdens de vlucht heb ik nog eventjes iemand naar de antenneontvangst laten kijken en die zat zo tussen de 5 en 9 met als dieptepunt 1 maal een 3 op 1 van de antennes.

Ben dus nog steeds dik tevreden :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
wow, wat een mooie jet !!
(brak je neuswiel tijdens de landing?)

Hoe heb je het spul ingebouwd ? Fotootje erbij misschien, altijd handig voor anderen ...

Een 3 is gewoon prima, de verbinding valt pas weg bij "0" , maar dan is het natuurlijk al te laat ....

Bas

Ja! Indrukwekkend mooi. Klinkt errug Shiphollerig... dependance?
Maar ja... dat hebbie met die jets.
Wel... Berto... nu behoor je tot de echte Jet-Set van het forum... of was het Yeti-Set?
What's in a name :-D

De Yeti geeft vertrouwen voor m'n F5b-tje, als het straks wat aangenamer weer wordt.

Gr Bas

Hee jongens bedankt,

Bas, m`n neuswiel zelf brak niet maar het spant waar die mee vastzat brak los van de romp.
Diegene die deze kist gebouwd heeft had dit waarschijnlijk niet goed geschuurd en hij was precies op de lijmnaad afgebroken.

De landing was namenlijk niet erg hard maar blijkbaar zet die 12,5kg lekker door op zo`n arm.

Even opnieuw monteren en klaar.

Qua inbouw is het niet zo heel spannend, heb ook weinig moeite hiervoor gedaan omdat ik het jeti spul gewoon vertrouw.

Hier de R14 ontvanger (zou met een 8 ook al af kunnen als het moet :lol: )
f15c69.jpg

1 antenne ligt naar voren (links) en zit vast met een tapeje aan de romp.

De andere antenne komt uit de romprug waar op de F15 ook een antenne zit:
f15c57.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met het omschakelen van moduul?
Ik heb een mx 22 en wil in een nieuwe kist een 2,4 inzetten maar mn andere gewoon op 35 mhz blijven vliegen.
Ik heb al met al wel iets van 15 ontvangers en om die allemaal te gaan vervangen terwijl ik nooit problemen heb op 35 is voor mij onzin.

Nu heb ik gehoord dat als je elke keer dat je tussen het 35mhz en 2,4 moduul omschakelt steeds je ontvanger van de 2,4 moet laten herkennen en dat dit problemen kan geven.
Iemand ervaring hiermee?

Hoe zit het met het omschakelen van moduul?
Ik heb een mx 22 en wil in een nieuwe kist een 2,4 inzetten maar mn andere gewoon op 35 mhz blijven vliegen.
Ik heb al met al wel iets van 15 ontvangers en om die allemaal te gaan vervangen terwijl ik nooit problemen heb op 35 is voor mij onzin.

Nu heb ik gehoord dat als je elke keer dat je tussen het 35mhz en 2,4 moduul omschakelt steeds je ontvanger van de 2,4 moet laten herkennen en dat dit problemen kan geven.
Iemand ervaring hiermee?

Omschakelen kun je idd met een schakelaar ergens in dit draadje staat dat ook. Ik zelf zet als het nodig is de jumper om die op de module in de zender zit. Je hoeft dan niet opnieuw in te lezen.

Mvg,

2,4 moduul omschakelt steeds je ontvanger van de 2,4 moet laten herkennen en dat dit problemen kan geven.
Nop, dat is niet zo.

Je ontvanger onthoudt je unieke zendercode na de eerste keer binden.

O Zo, maar dat noem ik eerder verwisselen dan omschakelen ;-)

Nop is dan ook niet nodig, de zender zendt altijd dezelfde bepaalde code uit die je ontvanger herkent na 1x binden.

Dus ook bij het wisselen van je module is steeds binden niet nodig.

Heb momenteel een FX-18 liggen voor definiteve ombouw naar Jeti 2,4.
Zodra deze klaar is en de zoon van de iegnaar is tevreden dan krijgt de ander FX-18 van de andere zoon dezelfde behandeling.

De Jeti MGps sensor schijnt eind februari leverbaar te zijn, ben benieuwd.

Even een update:

Deze week de jetibox op een andere manier op mijn graupner mx-24 gebouwd.
Dit omdat ik een pult ga gebruiken en de oude methode dan niet meer te gebruiken was (hier te zien : jeti-duplex-2-4ghz-6).

Ik houd ervan om, indien mogelijk, iets onbeschadigd in of op te bouwen. Dat is nu gelukt door een ronde houten stock van 10mm te nemen die in de 35MHz antenne-schacht van de zender geschoven kan worden. Vervolgens met wat "verf-roerders" de houder , onder een hoek (duidelijk afleesbaar), erop gelijmd met sneldrogende houtlijm. Dat was in een uurtje gedaan.

De stok is net iets te dus voor de antenneschacht, waardoor deze gaat verdraaien als je hem erin steekt met de jetibox eraan. Dus een paar laagjes tape om de stok gedaan en dan druk je deze vast in de antenne-schacht.
(bewust voor hout gekozen om het veld rondom de antenne zo min mogelijk te beinvloeden)

De jetibox zit met dubbelzijdig kleefband op het houten plaatje. Zie foto's :

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Vandaag een TU module en 2x een R4 (1 voor mezelf) binnen gekregen voor de definiteve ombouw van een FX-18 naar Jeti

fx18a1.jpg

Damn, wat zijn die ontvangertjes klein man:
fx18a2.jpg

Zo`n ontvangertje komt nu in m`n graupner-gf-5-bosmodelair zat een R8 in en da`s een beetje zonde.

Back