Jeti Duplex 2.4GHz

Zo het wordt tijd voor een TU2 met oortje.

De beepjes werken wel maar als er naast andere jet sdie door de lucht razen, er een helper naast je staat die je info geeft en een omroeper op de achtergrond meldt wat er allemaal voorbij komt dan is de interne pieper niet meer te horen.

Tijd voor een nieuwere versie dus :cool:

Verder werkt de sensor feilloos, blijft ene leuek gadget voor weinig :yes:

M`n eigen TU 2 nog steeds niet ingebouwd :-(

Vandaag wel weer een MX16S volledig omgebouwd :D
mx16jeti1.jpg

mx16jeti2.jpg

Ik vlieg al ruim een jaar met Jeti Duplex en sinds deze zomer ook in mijn F3J wedstrijd toestellen.
Het functioneert naar alle tevredenheid. :thumbsup:

Zo,

ik ga nu ook (gedeeltelijk) over. Ik heb nog even geroken aan het graupner HOTT systeem , maar die komt net te laat vind ik.
Ik ga over naar een TU2 en omdat ik ook overga van MC20 naar MC22 moest er een jetibox mini bij komen. Helaas geeft mijn leverancier aan dat die pas volgend jaar (weer) beschikbaar is.

Ik hoop ook ten zeerste dat ze bij jeti nog een flight-recording systeem in gaan bouwen, dat zou het mooi af maken. Het HOTT systeem heeft dat wel dus ik denk dat jeti ook wel over de brug gaat komen... Ik hoop het in ieder geval wel.

Steven.

Volgend jaar pas weer beschikbaar? mmmh, dan hebben wij vorige week zeker de laatste ontvangen en uitgeleverd :roll:

Tja, dat HOTT ziet er wel leuk uit maar dan hadden ze het toch minimaal ook moeten intergreren in de zenderdisplay.
Daarvoor zou ik nou niet overstallen van Jeti naar HOTT, de HOTT box is wel wat mooier dat dan wel weer.

ik mis IN gebouwd nog ;).

neem aan dat er minstens een kabeltje in de zender gegaan is :lol:

OpOmIn

tevens ook hier een tevreden jeti gebruiker enigste systeem dat feilloos werkt met multiswitches.
en tot op heden nog weinig klachen / problemen heeft gekent.

Zo ik heb eindelijk m`n TU2 ingebouwd voor wat testvliegen morgen.
Naja testvliegen, gewoon gaan, even een reikwijdte test doen door te kijken hoe hoog die kan en dan geloof ik het wel.

Echter wel even fijn om te testen alvorens ik m`n jet eraan hang, maar verwacht net als bij versie 1 geen problemen.

Ben nu ook helemaal over naar 2,4GHz, 35mHz gaat eruit.
mc19tu2a.jpg

mc19tu2b.jpg

Komende winter ga ik ook even een andere indeling aan de schakelaars etc. geven en zullen er nog 1 a 2 bijkomen voor wat extra funcities.
Waarschijnlijk haal ik ook de leerling schakelaar eruit en ga dat draadloos doen :cool:

Zo, ik ben nu ook over. Ik heb de TU2 module met de benodigde schakelaar in mijn MC22s ingebouwd. Ik vind het prachtig werken zo. Als de schakelaar op de TU2 module stand staat gaat de zender , omdat hij de 35MHz module niet "ziet" ,direct door naar het gewone programma zonder eerst dus de tussenstap te maken om de 35 MHz syntesizer module te besturen.
Binden met de ontvanger is ook een fluitje van een cent , nu nog even wachten tot mijn Jeti box er is. Die zal wel hangen bij de post.

Steven.

he steven , verstandig ! Zeker met een 90size elektro heli zijn de stoorvelden erg groot (heb ik ondervonden, zelfs met spcm kreeg ik het niet storingsvrij, werkelijk van alles geprobeerd) maar met jeti duplex heb ik sinds meer dan 1.5 jaar geen enkele storing gehad. Erg betrouwbaar dus.
Ik kan je trouwens ook zeer de MUI modules aanbevelen, dan zie je o.a. precies de hoeveelheid verbruikte stroom, kun je precies zien hoe lang je nog kunt vliegen !

Bas

Steven is verstandig

Hey Bas,

Net wat je zegt: verstandig. Je had het me al eerder verteld en ik had je wijze raad al opgevolgd dus:

IM201072.JPG

IM201073.JPG

IM201074.JPG

IM201075.JPG

Precies zoals je gezegd hebt....

Ik had gisteren bij het uitproberen enzo op een moment zomaar een dooie ontvanger. Eerst dacht ik nog dat de zender module ermee was gestopt. Na weer wat gelezen te hebben in de boekjes , leek het me een goed idee om toch eens de Jeti box direct aan de "defecte" ontvanger te koppelen: blijkt dat de ontvanger in de zogenaamde "clone"-modus staat. Ik heb geen goed beeld kunnen krijgen van wat je met de clone -modus kan en zou moeten, maar ik heb em weer op normaal gezet en ik kon gelukkig weer verder.

Steven.

Mooi he zo`n mini box :cool:

Zal er nu maar weer 1 voor mezelf mee laten komen bij de volgende batch Jeti bestelling :lol:
Kan hem alleen vanwege m`n schakelaars niet op de eigenlijke plek zetten maar daar verzin ik wel weer wat op.

Met de Clone mode kun je 2 ontvangers koppelen, heb je bijvoorbeeld een 8 kanaals ontvanger en koppel je daar een 4 kanaals ontvanger aan als clone dan heb je ineens 12 kanalen tot je beschikken en hoef je geen 12 kanaals ontvanger te kopen.
Zou ik persoonlijk niet zo snel toepassen in een vliegtuigmodel maar da`s wat anders.

De veiligheids schakelaar had ik toenertijd (gebruik die nu niet meer daar ik volledig om ben met m`n MC19 op Jeti Duplex) 90 graden gedraaid zitten.
Zo wees de stand van de schakelaar naar de antenne die in gebruik was.

Laatst bewerkt:
Ik heb de mini box op deze manier op m'n FC-16 gebouwd, zo kost het geen optie plaats

IMG_5902.jpg

IMG_5899.jpg

IMG_5898.jpg

IMG_5895.jpg

Alleen het alu hoeklijntje nog even netjes zwart spuiten en een beschermhoesje om het kabeltje heen en dan zit het netjes vind ik

Optie plaatsen opofferen zijn geen optie maar dat hoeft ook niet :nooo:
Heb ik met m`n huidige Jetibox ook niet.

Ach maar aan de andere zijde nog genoeg plaats als dat nodig mocht zijn ;-)

Ik zelf wil echter aan beide zijdes bij diverse schakelaars kunnen dus mijn mini zal ook in het midden komen waarschijnlijk.

mooi hoor, die mini jeti-box, ik denk dat ik die ook maar ga halen, ik heb nu nog de oude en die is toch wel aan de grote kant ....

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
steven , ik zie ook dat je de mui150 hebt, heel goed ! werkt nog steeds prima bij mij. Houd de draad tussen accu en regelaar wel zo kort als mogelijk

Bas

mooi hoor, die mini jeti-box,
Yep zeker, ligt er hier nog steeds 1 maar zal waarschijnlijk met de komst van die Jetizender niet meer gebruikt worden.

Ook de nieuwe profi box is een mooi, wel weer wat groter maar weer meer mogelijkheden.
Goedkooper alternatief tov een Jeti zender ;-)

Back