Tadango
Forum veteraan
Ik heb vandaag een JJ1400 overgenomen en was enorm benieuwd hoe deze inelkaar zat. Hij draait wat heet dus ik was benieuwd naar de kamer edg. Ik had het beter niet kunnen doen want het zag er niet goed uit. Motor gaat weer inelkaar en gaat gewoon draaien maar ik wou de gegevens toch even met jullie delen:
Hier staan alle foto's, ook in high res: Fotos
Het gaat om een nieuwe motor die maar iets van 1 uur gelopen heeft. Hij is nog onder garantie zelfs. Wat me nu opvalt:
- Hij brandt enorm naar achteren
- NVG wordt enorm heet, smelt haast (vervormt)
- NVG zit niet vast op de as tunnel
- Voorste lager is imitatie, geen grw
Verder:
- Koppeling van de startmotor wordt niet op zijn plek gehouden, loopt aan
- Kero klep is stuk, blokeerd niet.
Indien iemand een idee heeft om nog iets te verbeteren dan doe ik dat graag. Ik zit zelf te denken om de diffusor iets aan te passen zodat deze geen scherpe randen meer heeft en minder weerstand heeft. Daarnaast wil ik het voorste lager vervangen. Ik heb al een setje betere lagers besteld dus die zijn onderweg
Koppeling op de start motor ga ik nog even over nadenken, weet nog niet hoe ik die ga verbeteren.
Hier staan alle foto's, ook in high res: Fotos
Het gaat om een nieuwe motor die maar iets van 1 uur gelopen heeft. Hij is nog onder garantie zelfs. Wat me nu opvalt:
- Hij brandt enorm naar achteren
- NVG wordt enorm heet, smelt haast (vervormt)
- NVG zit niet vast op de as tunnel
- Voorste lager is imitatie, geen grw
Verder:
- Koppeling van de startmotor wordt niet op zijn plek gehouden, loopt aan
- Kero klep is stuk, blokeerd niet.
Indien iemand een idee heeft om nog iets te verbeteren dan doe ik dat graag. Ik zit zelf te denken om de diffusor iets aan te passen zodat deze geen scherpe randen meer heeft en minder weerstand heeft. Daarnaast wil ik het voorste lager vervangen. Ik heb al een setje betere lagers besteld dus die zijn onderweg