Jets over Pampa 2010

Allereerst wil ik alle medewerkers van Pampa bedanken voor de weer geweldig opgezette meeting.

Ook nog even langs deze weg Davy die ik aan het eind van de dag niet zo snel meer kon vinden.
De modellenschifting bij het starten was ook perfect, er werden leuke groepjes gemaakt en mocht er een kist niet direct aanslaan dan mocht je het rustig blijven proberen.

Ik en Leon met de Phanter hebben veel samen gevlogen vooral later op beide dagen :cool:
Elk hebben we zo`n 15 vluchten gemaakt, op een kleine verbogen poot na heb ik verder geen schade.
Leon had een keer een pen uit z`n neuswiel maar dat was 5 minuten later ook weer verholpen.

Het samen vliegen met de Master Philip Avonds vondt ik ook leuk, heb in het begin veel email kontakt met hem gehad en toevallig kwamen we een keer samen aan de start.

Zaterdag was het heerlijk weer maar in de middag kwam er een vieze crosswind opzetten.
De F15 schijnt dan wat lastiger te zijn vanwege het ontbreken van richtingsroeren en grote kielvlakken.
Maar na wat overleg met Philip toch gegaan en geen centje pijn.
Crosswind starts? checked ;-)

Later op de zaterdag dus wat vluchten met Leon weggezet, de rest zat al aan de bbq, voor ons was het vliegen, tanken, vliegen, tanken de motor was nog aan het afkoelen en dan mocht die al weer.

Wel een kapotte plug gehad maar dat was alles.

Zondag begon kouder maar om 9:15 vlogen we weer :D
Nad de "jurerings show" en door de regen waren er een hoop al vertrokken en konden we weer achter elkaar vliegen, tanken, vliegen, tanken, vliegen :D

Om 18:00 naar het uitreiking gegaan en dat was het, reed om 20:30 weg en was om 23:00 weer bij het vrouwtje.

Zaterdag is er wel veel schade gevlogen, met zelfs een paar total losses, vooral de F15 van Luc was erg.
Die ging in vlammen op na een crash tijdens het voorvliegen voor de toekomstige nieuwe eigenaar :cry:

Ook zag je een hoop stuiters zaterdag, of het nou door de crosswind kwam of door het onbekende veld weet ik niet.
Ik heb voor mezelf het gevoel dat ik nog jetbeginner ben en dat daar de "grote mannen" vliegen maar dat was tijdens de landingen niet altijd te zien.

Maar het was een heerlijk weekend, heb iets van 22 ltr kero verstookt en ben de F15 nu echt aan het leren kennen.

Volgend jaar gaan we zeker weer van de partij proberen te zijn :yes:

See you in 2011!!!!

Laatst bewerkt:
Jets over Pampa

Hierbij wil ik de organisatie en alle vrijwiliggers bedanken voor dit ongelooflijk mooie weekend.

Willem Worst.

Wat een fantastisch weekend weer!!!
Complimenten voor de organisatie die het weer ontzettend professioneel heeft aangepakt.
Het was vet kicken om samen met Ali en Derk met de Ultra Lightnings te vliegen!! :-)

En jawel, je kon er op wachten..
De bijna crash van Ali op tjoeptjoep:

Yep, jammer dat er zoveel ophef over gemaakt wordt/werd, 't kan natuurlijk iedereen gebeuren. Er zijn alleen weinig piloten die 't zo netjes opgelost zouden (kunnen) hebben. :thumbsup:

En anders had ik 'm wel gevangen, stond toevallig in de 'goede' hoek ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, jammer dat er zoveel ophef over gemaakt wordt/werd, 't kan natuurlijk iedereen gebeuren.
Tuurlijk kan het iedereen gebeuren.

Echter zoekt niet iedereen het op ;-)

De redding was schitterend en bewijst maar eens hoe goed Ali wel niet is.
Alleen hij kan beter maar eens bewijzen dat ie ook zeer goed is met de veiligheid, deze keer ging het gelukkig goed.

u4eake zei:
Zaterdag 6 F15's zien vliegen, maar slechts 2 behouden weten landen : die van Berto en die van Philip Avonds zelf.
Ja, errug zonde van die andere F-15.

Na de "geruchten" van de F15 crash kwamen er al diverse naar me toe van: "dat was jij toch niet?", gelukkig niet, wel errug zonde :-(

Frank Stevens zei:
Wanneer mogen we dat in onze agenda bijschrijven?
Het eerste weekend na de 21 Juli 2011. 23 en 24 dus waarschijnlijk.

Wel vroeg, eens kijken of dat met de vakantie weer in te plannen is ;-)

mr. Tucano zei:
@ Berto, het was een nette vlucht samen met Philip en een mooie landing.
Thanks, vondt het ook leuk om eens met Philip te vliegen.

Dat was echt op het randje zo te zien.

Goeie redding dat wel maar wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ie richting hekken was geschoten met publiek daar achter. Of hij moest er al voorbij zijn maar dat kan ik zo niet zien op het filmpje.

Gr. Dennis

Hij was er niet voorbij.
Ik stond er samen met Hanzl en jopie vlak onder. Als we gesprongen hadden, hadden we'm inderdaad misschien kunnen vangen. De jet is over het veiligheidshek gegaan en over onze hoofden. Gelukkig had Ali de skills en tegenwoordigheid van geest om de jet meskant terug omhoog en van het publiek weg te sturen. Magnifieke redding!

Laatst bewerkt:
Een goede piloot gebruikt zijn prima vliegkunsten om zich uit elke benarde situatie te redden. Een uitstekend piloot gebruikt zijn prima inzicht om ervoor te zorgen dat hij niet in situaties komt waar hij zijn uistekende vliegkunsten nodig heeft om zich te redden.
:worship:

Die vindt ik geweldig en het waard om op een tegel te zetten ;-)

Die vindt ik geweldig en het waard om op een tegel te zetten ;-)
Berto, helemaal mee eens! Hij prakte z'n kist bijna in een groepje van 4 tot 5 kinderen, die daar in de verste hoek op de grond de boel aan het bekijken waren.

Om alleen je collega-modelvliegers te overtuigen van je vliegcapaciteiten (want voor de bezoekers heeft zo laag vliegen toch geen enkele zin, de twee rij ziet al niets meer), vind ik dat hij echt veel teveel risico heeft genomen. Ik vind het een afbraak aan iemands capaciteit, want zulke situaties zijn absoluut onnodig.

Just my two cents...

~Jolmer

Ook mijn visie dat het niet uitmaakt of het nu 1 meter is of 0.5 meter. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als het wel mis was gegaan. Publiek, camping en dat alleen maar te laten zien dat je kan vliegen of toch het bewijs dat hij misschien een klein p.... heeft.
Natuurlijk kan Ali een stukje vliegen maar waarom altijd op dat randje en vooral voor WIE. Hij kwam later ook met zijn Futura landen met wielen nog los en vleugeltip aan de grasmat.

Zou toch dood (<- niet te lettelijk nemen:nooo:) zonden zijn als we zo'n prachtig evenment en hobby kwijt raken door één zo'n actie.

Ray

Yep, ben blij dat er toch ook onder de vliegers meerderen het onverantwoord vonden.

Jullie mogen ook best weten dat na (tijdens) dit "macho" gedrag (oeps ik voel een nieuw draadje aan komen :roll: ) ik naar de verteller Davy en mede-organisator Koen ben gelopen om mijn (en blijkbaar meerdere) verontrusting uit te spreken en onverantwoordelijkheid.

Ook zij gaven te kennen dat dit net even niet de bedoeling is en zij gingen overleggen met verdere organisatoren.
Na dat gesprek hebben zij met Ali gesproken en deze heeft zijn excuses aangeboden dat dit net even iets te was.

Zijn latere vluchten waren ook minder laag (+/- 0,5 mtr is nog laag genoeg met +250 km/uur ;-) ) maar zeker niet minder spectaculair :worship:

Hoop hem dan ook zeker volgend jaar weer te mogen zien vliegen op JOP :yes:

Ali heeft ook op rcuniverse zijn excuses aangeboden voor die uitschuiver (letterlijk dan) op zaterdag. Wat mij betreft is daarmee de kous af en ik ben ervan overtuigd dat hij er zijn lessen uit getrokken heeft.

Felicitaties trouwens aan Hansl voor het winnen van de beker voor beste turbine met zijn collibri powered twinjet !

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

ik wil graag even een persoonlijke antwoord geven (zonder met het bestuur daarover gesproken te hebben).

Ik denk dat we een prachtweekend hebben gehad met prachtige kisten en op zaterdag prachtig weer. Het was zowel voor piloten als het publiek een erg mooie editie van JOPS.

Ik vind het dan ook ERG jammer dat ENKEL en alleen dat voorval wordt onthouden. En zo gaat het draadje uitgroeien tot één van de "gevaarlijke hobby" topics.

Als je er over wilt discussieren, open dan een ander draadje of ga verder in één van de "onveilige" draadjes. Dan maken we het topic JOPS niet kapot. Daarmee wil ik ook duidelijk zeggen dat er zeker over moet kunnen gepraat worden !

Het enige wat ik over het voorval wil vertellen is dat er DIRECT actie is gekomen van de leden EN het bestuur. We hebben daarmee ook direct (en zelfs sneller) gereageerd op de oproep van enkele andere bezorgde piloten (wat natuurlijk heel normaal is).

Ali is dadelijk op het matje geroepen en heeft zichzelf, met erg grote emotie, enorm verontschuldigd ! Maar of het nu Ali was of iemand anders, dit is iets wat door een vereniging altijd moet gebeuren.

Laat het ons dus nu even hebben over de leuke en positieve dingen ! :-)

P.S. Berto, bedankt om mij ook te bedanken in één van je vorige antwoorden ! :-) Ik kon niet afscheid nemen van iedereen... :-)

P.S. Weet niemand of er ergens een plan is van de Viktor Bomber ? Daarbij liep het kw**l me echt van de lippen ! :-)

Groetjes,

Davy

P.S. Wij zien natuurlijk heel graag foto's verschijnen ! Ik ben bezig met die van mij te uploaden dus zal voor één van de volgende dagen zijn !

Back