Jets over Pampa 2010

P60SE

net even de eerste foto@s bekeken, mooie kisten zijn er al.

Maar wat ziet dat veld er droog uit zeg, dacht dat alleen Ede zo kon zijn.
Maar het blijft heide grond natuurlijk.

Naja, alles staat klaar, morgen om 6 uur de wekker en om 7 uur op pad met de sleurhut.

Ik kom eraan jongens :yes:

Zo, ook net terug van de Pampa.
Wat een geweld. Wat en mooie toestellen. Wat een superpiloten.
De twee SR71 hebben gevlogen. Elk met een lengte van 4,5 meter. Wat en mooi vliegbeeld.
Ali ontbrak ook dit jaar niet. Met een nieuwe jet (ik weet de naam niet, zie foto) ging hij zo laag!
Jets%20over%20pampa%202010%20%2819%29.JPG

En nog lager. En nog lager. Totdat ie over de grond schoof en vervolgens weer omhoog stuiterde. Het toestel dreigde in de hei te crashen, maar Ali kreeg 'm weer op de rit en kon hem zonder neuswiel perfect neerzetten. Wat een klasse.
Verder alleen maar mooie vluchten gezien. 3 snelle Rookies tegelijk in de lucht waar ik met bepaalde interesse naar heb gekeken.

Voor diegenen die nog twijfelen over zondag: gewoon gaan kijken!
Al is het alleen maar voor de lekkere Hamburgers en het Jupiler bier in de grote feesttent.

PMF, een dikke pluim voor de organisatie.

Frank

Laatst bewerkt:
Het was een zeer leuk weekend ! Prachtige toestellen en schitterende vliegkunsten gezien. Twee SR-71's die een magnifieke demo gegeven hebben. En een toestel waarbij het kwijl op mijn schoenen liep : een Tomcat F-14 met werkende zwenkvleugel! Grote F20 en supergrote rafale, snelle flashes, rookies en ultra lightnings, ....
Zaterdag heb ik gezien mijn geringe ervaring (1e keer pampa) maar niet gevlogen. Door de vlagerige crosswind toch vrij veel mislukte landingen. Het veld leek soms wat later te beginnen dan men dacht, waardoor het toestel te vroeg werd neergezet, meestal met schade tot gevolg. Ook een grote F15 waarvan de vleugel opengespleten was ging neer. Zaterdag 6 F15's zien vliegen, maar slechts 2 behouden weten landen : die van Berto en die van Philip Avonds zelf.
Zondag eigenlijk prima vliegweer, op enkele buien na. Die buien zorgden er dan wel weer voor dat de wachtrij om te vliegen drastisch ingekort werd :-) 2 Vluchten gedaan, peanuts vergeleken met de flightrecord van sommige anderen ;-) , doch ik heb ervan genoten en mijn jetje is nog geheel, dus ik ben zeer tevreden.

Bedankt aan de organisatie en de vele helpende leden en op naar JOP 2011 !

Die drie Ultralightnings samenvlucht op zaterdag was om te likkebaarden. Wat bleven ze kort bij elkaar. En strak gevlogen.
Ik zou ook zeggen: 'Op naar JOP2011'
Wanneer mogen we dat in onze agenda bijschrijven?

jets over pampa`s was weer in een woord super!!
bijdeze een kleine foto bijdrage:

echter zijn er 200 foto`s van mij mislukt omdat mij camera in de verkeerde instelling stond en ik daar pas te laat achter kwam.

Foto-4ZJ4OV74.jpg

Foto-ZA6GBCBT.jpg

Foto-RLDQIVLC.jpg

Foto-AOOT8BUV.jpg

Foto-X6EEMMNW.jpg

Foto-DUWI48FM.jpg

Foto-FVCURWFX.jpg

Foto-CGMNK37P.jpg

Foto-J6PQZWND.jpg

Foto-SGCL4OXM.jpg

Foto-BU3CKZFT.jpg

Foto-SIKYJQ3G.jpg

Foto-7ME7XMLC.jpg

Foto-L6GYTZ8N.jpg

gr,
stephan

Heb zaterdag ook effe gaan kijken.
Was weer allemaal zeer mooi.

zoals Frank Stevens al zei over die drie Ultralightnings zeer mooi om zien, en ik had verschillende keren het gevoel dat Derk beter was dan Ali.
Al zijn het alle drie super goede piloten.

@ Berto, het was een nette vlucht samen met Philip en een mooie landing.

Ik zit alvast op de volgende editie te wachten

Super weekend gehad en lekkere gevlogen:p.

PMF had natuurlijk weer alles super geregeld dus alleen een diepe buiging is hier op zijn plaats. En zekere tot volgend jaar.

:D:DThx:D:D

Ray, Natascha en de boys Gijs en Luuk.

Inderdaad, 't was weer erg gezellig. zondag wat druk aan de flightline, maar zeker zaterdag ook lekker kunnen vliegen.

Volgend jaar zeker weer, dan zal ik ook eens wat groters meenemen.

Organisatie bedankt! (ook voor de trofee :) :) ), en tot de volgende!

Ik mag dan wel zelf niet gevlogen hebben, toch heb ik ontzettend genoten van JOP! Aan de organisatie alle lof en complimenten en iedereen bedankt voor de gezelligheid!

~Jolmer

ongeveer een 20 liter petrol. verbrand dus lekker gevlogen kan ik zeggen,
alle lof voor de oragnisatie, alles is super geregeld.
volgende jaar zekker weer :)

Back