Jets over Pampa 2010

Tja, achteraf is altijd gemakkelijk om met vinger te wijzen :rolleyes:

Ook vorig jaar zocht ie de grenzen op (blijkbaar met iets meer marge), toen kreeg ie alleen maar lof en applaus, denk ook niet dat ie toen op zijn "gedrag" aangesproken is. Dit soort spectaculaire stunts trekken nu eenmaal meer publiek als "braaf rondjes vliegen", als ie nu de grond net niet geraakt had, had ie weer alle lof gekregen...

Iedereen is ervan geschrokken, Ali heeft excuus aangeboden, organisatie heeft het opgepikt, lijkt me mooi om het weer over het evenement zelf te hebben.

Kon dit jaar helaas zelf niet, m'n broer en enkele bekenden zijn geweest en kwamen weer erg enthousiast terug, blijft een mooi evenement en ik hoop er volgend jaar weer bij te zijn :D

Top foto's overigens! :thumbsup:

Foto`s? damn, ik vrees dat we heel veel moois voorbij zien gaan komen :yes:

Heb een aantal fotograven zien rondlopen met toeters erop waarmee je tijdens het vliegen nog de klinknagels kan tellen :-)

Het zullen er alleen ook wel zoveel zijn dat we geduld moeten hebben :roll:

@ Davy, tja, je was blijkbaar even de keel of iets dergelijks aan het natmaken na al dat gepraat wat je overigens top deed :thumbsup:
Dus dan maar zo ;-)

Laatst bewerkt:
Oei, voor beste turbine die is de afgelopen 15 jaar altijd voor Bennie geweest.
al heb Ik hem zaterdag niet gezien moet ik zeggen.

Yep, jammer dat er zoveel ophef over gemaakt wordt/werd, 't kan natuurlijk iedereen gebeuren. Er zijn alleen weinig piloten die 't zo netjes opgelost zouden (kunnen) hebben. :thumbsup:

En anders had ik 'm wel gevangen, stond toevallig in de 'goede' hoek ;)

Tuurlijk word er verwacht dat dit bij zo'n piloot als Ali niet kan gebeuren, het blijkt dus maar weer dat ook hij wel eens een slippertje maakt.
Maar om hierover inderdaad zo'n ophef te maken vind ik persoonlijk ook erg ver gezocht.

Laat degene die er het meeste over klagen eens naar zichzelf kijken, er lopen genoeg (jet)piloten rond die het nog niet eens voor elkaar krijgen om bij de dwarswind van afgelopen zaterdag het toestel op het veld te landen.

Het mag dan wel een goede piloot zijn waardoor hij godzijdank de kist heeft kunnen redden en wie weet hoeveel personen letsel heeft bespaard maar dat soort kisten met die snelheid zo laag over het deck voor het publiek langs vliegen is gewoon achterlijk....

[mod]
Ho maar.. Genoeg.
[/mod]

Ook opverzoek van davy verder over JOP 2010, waar blijven de foto's?

Tuurlijk word er verwacht dat dit bij zo'n piloot als Ali niet kan gebeuren, het blijkt dus maar weer dat ook hij wel eens een slippertje maakt.
Maar om hierover inderdaad zo'n ophef te maken vind ik persoonlijk ook erg ver gezocht.

Laat degene die er het meeste over klagen eens naar zichzelf kijken, er lopen genoeg (jet)piloten rond die het nog niet eens voor elkaar krijgen om bij de dwarswind van afgelopen zaterdag het toestel op het veld te landen.

Vreemd vergelijk. Het is niet altijd even makkelijk om een jet mooi op het veld te krijgen en dat is 1000x beter dan zo vol van jezelf te zijn dat je bijna een jet het publiek in ramt omdat je teveel risico neemt om "stoer" te willen zijn. Dat hij hem redt is niets om trots op te zijn, het had nooit mogen gebeuren.

Maar goed, volgend jaar ben ik er ook bij :)

Ik heb nog een filmpje van de F14 tomcat, maar dat moet ik nog even op computer zetten en bewerken. Komt er een dezer dagen aan.

machtig mooi geweest

Kon gelukkig toch aanwezig zijn op de 20e editie van JOP's, zat donderdag nog in Kroatië
Om 11.00 of zo aanwezig zaterdag, hééééééél veel bij gebabbeld met andere bezoekers.
De eerste vlucht van mij die dag vergeet ik maar, lomp en veel te hard aangevlogen voor de landing, resultaat 5 landingen na de vlucht, boink, boink enz, resultaat was een uurtje of 2 de linkse hoofdpoot terug plaatsen/plakken in de namiddag bij Japio voor z'n camper, TNX Jaap en Denny voor de goede zorgen.
Zondag 2 vluchtjes gedaan zoals het hoort op een meeting, alles binnen de aangegeven grenzen en zo schaal mogelijk met de ouwe F86K, lekker gevlogen, weer in de wachtrij gezet, inmiddels was zowat iedereen in die rij gaan staan, die was laaaaaaaang.
Om 2 uur ongeveer begon het een beetje te betrekken en niet zo lang erna te regenen, omdat ik behoorlijk wat last begon te krijgen van een barstende koppijn heb ik mijn boeltje ingepakt en ben rond 14.30 huiswaards gegaan.

Ben onder de indruk van de vluchten van Derk, Didier en Ali tegelijk met de Ultra Lightnings, wat zij lieten zien getuigt van zeer hoog nivo voor wat betreft de RC jet vliegerij, was echt genieten, natuurlijk veel meer moois gezien, de gigantische vintage british V bomber, de nieuwe kist van Frank Schröder, de Rafale met 2 x 40 kilo trust turbines erin, de 2 grote SR 71's in formatie, en nog vééé''eééeééé''eééél meer :wink:
Ali liet mij met open mond staan toen hij met de 7 meter zwever omhoog ging, ik denk dat de twinjet kolibrie niet korter kan draaien dat die zwever, wat kreeg die zwever op z'n lazerij zeg. (Met Ali persoonlijk heb ik het zondag morgen nog even gehad over de mishapp van zaterdag, stonden samen klaar om te gaan vliegen, affijn ik heb wat dingetjes gevraagd en heb heel netjes antwoord van hem gehad)

Hopelijk kan ik er volgend jaar weer bij zijn.

Koen SR en zijn kompanen, jullie allen van de Pampa's hebben er wederom een perfekte meeting/show van gemaakt, een zeer geslaagde 20e editie, hier moet heel veel voorbereiding in hebben gezeten.

Heel hartelijk bedankt voor alles.

Groet Ger Kovacs.

Hoi allemaal,

ben blij toch zoveel goede reacties te krijgen.
Het is zo dat er in het organiseren van zo'n evenement enorm veel tijd inkruipt. En daar werken alle leden erg hard aan mee...

Goed nieuws : ik heb mijn foto's ondertussen online. Ik heb door de drukte geen tijd gehad om zelf foto's te maken, maar ik heb voor de eerste keer mijn spiegelreflexje toevertrouwd aan mijn jongste ex-leerling. Hij heeft er goed zorg voor gedragen en op zijn manier foto's gemaakt. Het is dus zijn impressie, bedankt daarvoor Jeff. De mislukte foto's zijn er al uit. Ik heb ze niet bewerkt, enkel verkleind !

Viel spass ... [size=-2]Oei, nu spreek ik nog altijd dat gekke Duits.[/size]

JOPS2010_0164.JPG

Groetjes,

Davy

Prachtige foto's Davy!
Ik was eigenlijk van plan, gister te gaan kijken met me vader. Maar i.v.m. het weer zijn we maar niet gegaan. Heb er stiekem toch beetje spijt van....

Tim

Haha, daar zat iedereen dus zaterdag na 19:00 ;-)

Oh, wat waren wij toen nog heerlijk aan het vliegen :yes:

Klopt, waren ons aan het voorbereiden voor de volgende dag.
Vliegen met een lege maag is voor ons lastig.:D:D

Ghaha Berto dat waren de mooiste vluchten iedereen lekker aan de BBQ en wij lekker kero verstoken:D.

Dit was mijn eerste echte Jet meeting waar ik gevlogen heb en moet zeggen dit smaakt zeker naar meer. Was allemaal super geregeld mijn complimenten daarvoor:thumbsup:.

Back