Jets over Pampa 2010

en over het gezeur over Ali
ja domme fout va Ali zijn kant , perfecte redding van zijn kant.
maar niet de kop in het zand steken , want van hem word VERWACHT dat hij dingen anders doet dan anderen.
en niet achteraf op hem zitten vitten...
is niet bevordelijk voor zijn terugkomst

Ik ben het met je eens sandor en van Ali wordt zeker meer verwacht dan van een gemiddelde piloot. Alleen ik verwacht ook dat hij de grens kent en zich niet laat opjutten door het publiek, dat zou ik eerder van een beginner verwachten. Hij vliegt al zo mooi en spectaculair en vaak veel meer op de grens dan wie dan ook, laat dat dan ook genoeg zijn :) Liever 2 vluchten erg mooi dan 1 zoals de bekende.

Zo is het wel weer genoeg over Ali.

Ik ben hetin grote lijnen eens met wat Sandor hier schrijft, de clubleden van Pampa zijn erg vriendelijk, maar er lopen er een paar tussen die hebben ze een petje en een fluitje gegeven en die passen de regels aan naar eigen inzien en dan wel op een manier die erg onvriendelijk is.

Iemand vond het even leuk om zijn shockflyer even te laten zien vliegen tussen de caravans en hij is echt niet hoger geweest als 3 Mtr, nou als je zag hoe 2 tot 3 mannen tussen de caravans door rende om koste wat kost die piloot te kunnen pakken het was net een rassia en dan hun gezichten erbij, ik stond echt helemaal verbaast dat dit nog kan in 2010, zo was het in 40/45, te gek voor woorden. (piloot is niet gepakt trouwens)

Dan mocht er tot maandagochtend 10.00 uur de caravans blijven staan (volgens het regelement), doch kwam er 1 met een fluitje en een petje op de zondagavond even vertellen dat iedereen weg moest wezen om 9.30 maandagochtend zonder uitleg waarom en dat werd medegedeelt op een wel zeer onvriendelijk manier net of wij beesten waren.

Een uitleg wilde deze meneer niet geven, het enige wat hij zei van: wij gaan hier niet over discuseren jullie zijn allemaal maandagochtend voor 9.30 gewoon weg.

Dat had toch wel even anders gekund, lijkt mij zo, een kleine uitleg zou op zijn minst gegeven kunnen worden, dan hadden wij er met zen allen er uiteraard voor gezorgd dat wij allen op maandag vertrokken waren voor 9.30 uur. Dat heet namelijk communiseren en vriendelijkheid kost niks.

Dan de maandagochtend man man man en ja hoor daar kwam die pet met een fluitje weer aan om 9.20 uur en maar stoken dat we weg moesten en wel zo onvriendelijk gewoon bij het onbeschofte af.

Gelukkig hebben wij het onderling erg naar onze zin gehad en we maken onze eigen gezelligheid wel samen, wat ons zeer goed afgaat moet ik zeggen.

Resteerd: wat mij opvalt is dat Pampa elk jaar minder wordt

Gr Japiooooooooo

wat er met al die grote shows het probleem is, dat is dat ze het slachtoffer geworden zijn van hun eigen succes.

Een paar jaar geleden hebben we in onze club ook beslist om een show te gaan geven (dat was tot vorig jaar omdat we nu beperkt zijn in vlieggebied)

vanaf het begin hebben we de regel toegepast "invitation only"

dat wil zeggen dat we zelf op zoek gaan naar piloten, we stellen ZELF een doel op van wat we willen brengen en zoeken daar de geschikte piloten voor.

Zo krijg je een mooie spreiding van toestellen, geen overrompeling van een allegaartje, je hebt controle over de kwaliteiten van de piloten enz...
jammer voor toeristpiloten die een show aanzien als goedkope campingweekends.

Eindelijk de reactie die ik al verwachte, Maar ik durf er verder geen reactie bij te zetten , want ik weet dat het weer fout afloopt.
Maar ik ben er wel mee eens dat het met de jaren achteruit gaat.
Dan moet PMF maar de mensen persoonlijk uitnodigen die ze willen hebben ,maar dan zal ik er ook niet komen om maar te komen kijken , dat doe ik dan wel ergens anders.

Maar gaat het achteruit omdat er nu ook minder ervaren jetters mee vliegen, of gaat het achteruit omdat de organisatie steken laat vallen?!?!?!?

Maar gaat het achteruit omdat er nu ook minder ervaren jetters mee vliegen, of gaat het achteruit omdat de organisatie steken laat vallen?!?!?!?
Achteruitgang van de jetters zeker niet , kan me nog goed Herinneren dat er 18 stuks tegen de vlakte gingen.
Afgelopen jaren is het toch maar 1 a 2 gevallen geweest .
Maar het turbine vliegen is niet meer voor de mensen met veel geld , de gewone man kan er gemakkelijker aankomen , dus meer piloten , dus meer inschrijvingen.

geschreven door; 3w flyer
Een paar jaar geleden hebben we in onze club ook beslist om een show te gaan geven (dat was tot vorig jaar omdat we nu beperkt zijn in vlieggebied)

vanaf het begin hebben we de regel toegepast "invitation only"

dat wil zeggen dat we zelf op zoek gaan naar piloten, we stellen ZELF een doel op van wat we willen brengen en zoeken daar de geschikte piloten voor.

Zo krijg je een mooie spreiding van toestellen, geen overrompeling van een allegaartje, je hebt controle over de kwaliteiten van de piloten enz...
jammer voor toeristpiloten die een show

Iedere club zijn regels en mening over organiseren,... al vind ik dat een meeting of show een gelegenheid is om onze hobby te tonen.( de definitie van meeting)
En geen kampioenschap dikkenekkerij moet zijn.
Een meeting of show zou juist een feest moeten zijn voor iedere piloot die daaraan wil meewerken.

Laatst bewerkt:
zijn we opeens heiliger dan de paus ?

naar mijn mening organiseert een club een meeting om in de eerste plaats geld in de lade te krijgen en om geen enkele andere reden.

wie spreekt er van een kampioenschap diknekkerij ?

wij deden het op die manier om te vermijden dat je : 1 : 20 jets krijgt
20tal 3 meter acrokisten

en noem zo maar verder op van die dikke kisten

waar je achter moet zoeken : leuke toestellen waar je mee moet lachen, je al eens iets tegen de grond ziet gaat, originele zelfsbouwtoestellen.

en wat diknekkerij betreft, de PMF jetmeeting is daar toch wel een voorbeeld van dacht ik.

naar mijn mening organiseert een club een meeting om in de eerste plaats geld in de lade te krijgen en om geen enkele andere reden.
Een meeting is in eerste plaats om gezellig samen te zijn, als modelvliegers onder elkaar.

2de plaats om de onbekenden kennis te laten maken met de hobby.

3de plaats geld in de clubkas

Al vindt ik dat weer eerder bij een show passen waar met slots gevlogen moet worden, en daar ben ik niet zo`n vlieger voor.

en wat diknekkerij betreft, de PMF jetmeeting is daar toch wel een voorbeeld van dacht ik.
Hahahahahahaha, voelde mijn kissie zich ook eens meer waard dan die 2500 euro :rolling:

Wat sandor en jaap vertellen ben ik het helemaal mee eens.

ik hoop dat de organisatie volgend jaar ervoor kan zorgen dat ze ons vliegers
het gevoel kunnen geven dat we wel welkom zijn.

Tja, misschien dan jullie als gebruikers ervan die klachten hebben samen met de organisatie aan tafel gaan zitten voor 2011?!?!?

Anders zal er geeneens een JOP 2011 meer zijn met deze negatieve geluiden, dan heeft de organisatie ook zoiets van "laat ze het lekker uitzoeken".

@Berto

Dat heeft totaal geen zin de organisatie doet geoon wat zij willen hier gaat men niet over in discussie klaar.

Dat er in 2011 geen Pampa meer zou kunnen wezen, kun je ook van 2 kanten bekijken, of de organisatie stopt ermee of de piloten gaan er niet meer heen.

Ik denk persoonlijk dat de organisatie er niet mee wil stoppen het brengt nog al veel in het laadje, zo hebben wij aan een bankie ff zitten uit te rekenen aldaar.

Alles moeten ze doen met 60 leden stel dat die er ni meer waren ??????????????? het waren geloof ik jaren terug 260 volgens de verhalen

Gr Japiooooooo

dan moeten ze gewoon op uitnodiging gaan werken vind ik.
ik wil het in ieder geval gezellig hebben op een meeting,
MOETEN doe ik door de week wel.

@ Jaap,

tja, da`s misschien wel waar, maar als er geen piloten meer komen en ze willen toch inkomsten eraan verdienen dan moeten ze toch wat.

En jah, ik vindt ook dat ze verschrikkelijk veel geld binnen halen in zo`n weekend, vraag me dan ook wel af waar dat weer aan opgaat maar zolang je geen lid bent kom je dat ook niet te weten.

En wij willen alleen maar vliegen toch? nou daar maken wij dankbaar gebruik van.

dan moeten ze gewoon op uitnodiging gaan werken vind ik.
ik wil het in ieder geval gezellig hebben op een meeting,
MOETEN doe ik door de week wel.
Ik begrijp niet wat er nou voorgevallen is, vertel mij dat eens desnoods per PB.

Ik persoonlijk heb het er namenlijk goed naar m`n zin gehad, zal wel komen omdat ik niks gewend ben en dit m`n grootste meeting is maar ik (wij, mag ook wel namens Leon spreken dit was z`n eerste jetmeeting) heb geen enkel gevoel gehad van een onprettige sfeer.

ga geen pb,s sturen , vind ik achter de rug om
ik zeg gewoon wat ik ervan vind , jullie beleving kan anders zijn.
ik vind gewoon de sfeer erg veranderd de laatste jaren..

@Berto

Oke ik heb het prima naar mijn zin gehad laat dat voorop staan en het is voor mij een grote eer om te mogen vliegen op Pampa laat dat duidelijk zijn.

De clubleden die daar aan het werk waren is alleen maar lof toe te kennen en Davy als mic spreker is helemaal toppie, maar wat ik hierboven vertelde over het wegjagen op de maandag en dat voorval met die shockflyer daar schrok ik toch wel erg van, zo ga je niet met je piloten om, je kunt dat op een gewone fatsoenlijke manier vertellen en dan is er begrip van de piloten nu dus helemaal niet.

Gr Japioooooooo

Tja ik heb hier precies hetzelfde gevoel bij als Berto hoor. Na enkele jaren als toeschouwer / helper was dit ook mijn eerste JOP waar ik zelf gevlogen heb en het is mij ook prima bevallen, ik heb me super geamuseerd. Vriendelijke mensen aan de zendercontrole, pits, vluchtcontrole en in de tent.
6 gratis bonnetjes elke dag bij je eerste vlucht en zaterdagavond een heel lekkere gratis bbq, oh en nog een T-shirt gekregen ook zondagavond bij het afhalen van mijn zender.

Ben wel niet blijven kamperen vermits ik op een half uurtje rijden woon, dus wat er op de camping gebeurd is kan ik me niet over uitspreken. Echter stond het wel duidelijk in de regels en op de website dat vliegen op de camping absoluut verboden was, met welk toestel dan ook (zelfs schuimpjes). En dat bbq'en verboden was lijkt me ook aannemelijk gezien de droogte van het veld. Ik was al heel blij dat er gevlogen mocht worden, de weken voordien was het verboden jets te vliegen op pampa. Je zal als vliegclub maar weken jetvliegen verbieden om dan met een onvoorzichtige bbq de hei in brand te steken,toch ?

Ik vind het zeer jammer voor de leden die het beste van zichzelf gegeven hebben en zich uit de naad hebben gewerkt om het allemaal rond te krijgen dat de sfeer door de meer ervaren piloten blijkbaar toch als minder werd ervaren.

Naja, misschien was het vroeger idd wel veel beter en ben ik niet veel gewend of heb ik geluk gehad dat ik die met zijn kepi en fluitje niet ben tegen gekomen ?

berto
volgens mij was Leon ook in stadskanaal op de meeting was wel niet zo groot als Pampa dus zijn eerste jetmeeting? of telt dat niet omdat jij er niet was wat Pampa betrefd hoop ik dat ieder daar voor zijn plezier heen gaat en kan ik mij prima in Sandor zijn woorden vinden voor de meesten is onze mooie hobby een vorm van ontspanning
gr.Pieter

Back