John Deere 7280R schaal 1/8

Super Richard!
Je hebt de kunst prima afgekeken bij de polystyreen artiesten hier op het forum. Misschien moet ik het ook eens proberen, ook nooit gedaan, heb wat meer ervaring en kennis van metalen....
Blijf dit volgen!
Cor

@ Alle "Leuk" stemmers bedankt :thumbsup:.

Hallo Cor,

Bedankt voor je compliment :), ik ben eigenlijk ook meer een man van metalen, maar een interieur van metaal maken zonder cnc draai- of freesbank valt ook niet mee :( , hier op het forum zijn inderdaad leden die uitzonderlijk mooie dingen van polystyreen maken, dus heb ik ook maar eens een paar platen polystyreen gekocht met lijm, het is super spul om mee te werken, en nog sterk ook , het is het proberen waard :cool:.

Mvg Richard

Laatst bewerkt:
@ Dankjewel Marcelinets :).

Verder gegaan met de rijrichtingshendel die onder het stuur aan de stuurkolom zit, ik heb hiervoor 3 plaatjes polystyreen gebruikt, in het bovenste plaatje de vier standen van de hendel gefreesd, in het middelste een uitsparing gemaakt om de hendel, gemaakt van blanke draad, vast te lijmen, en de onderste om de draad aan de onderzijde weg te werken.

Eerste twee delen op elkaar gelijmd.

Alles glad gevijld en geschuurd, en het handvat aan de hendel gemaakt.

Mvg Richard

@ Alle 'Leuk"stemmers bedankt:thumbsup:

Hallo Luchard, bedankt voor jou compliment, ik denk niet dat het volgende wat ik ga bouwen weer een tractor wordt, ik ga denk ik eerst iets maken voor achter de John Deere en zit te denken aan een Joskin Q-BIG liner, moet alleen nog zien dat ik er tekeningen of wat van krijg voor de maatvoering.
Ik zal in ieder geval de onderdelen die van polystyreen gemaakt kunnen worden ook van polystyreen maken ;).

generalite-qbigliner.jpg

Mvg Richard

En wil je helemaal los gaan, bouw je een werkende injecteer er aan! Alleen minder fun dan een dikke bruine waaier erachter haha.

Weer een stukje verder met de binnenkant van de cabine.

Stuurkolom met de hendel gepast :cool:.

Voor het maken van de ronding van de achterschermen heb ik meerdere stroken polystyreen gebruikt, ik heb deze aan één zijde voorzien van inkepingen, op een metalen mal geklemd en toen verwarmd met een fohn tot ongeveer 400 graden, het polystyreen gaat dan vervormen.
Door de warmte gingen de uiteinden van de inkepingen wel iets vervormen maar dit heb ik later weer glad geschuurd.

Op de metalen mal de twee stroken polystyreen op elkaar gelijmd en met schilderstape goed strak op de mal gespannen.

Ik heb geen foto´s van de stroken na het lijmen :(.

De gebogen stroken pas gemaakt, glad geschuurd, en de zijkanten dichtgemaakt en na drogen van de lijm
moeten de zijkanten nog glad geschuurd worden.

Mvg Richard

@ Pieter en de "Leuk"stemmers bedankt :thumbsup:.

@ Pieter ik vind het prachtig materiaal om mee te werken:).

In de stuurkolom nog een paar details gefreesd.

300488-da114b4a3836be3ee3648baf958fbf65.jpg

De zijkanten rond geschuurd.
Het paarse plakband is er nog voor om de bodemplaat vlak op de ondervloer van de cabine te houden, de
zijkanten moeten nog worden vast gelijmd aan de rest.

Mvg Richard

@ Alle 'Leuk"stemmers bedankt:thumbsup:

Ik ben nu verder gegaan met het maken van de CommandArm-besturingsconsole, deze zit aan de rechterkant aan de bestuurdersstoel,
op de foto erboven is het voorbeeld te zien.

De console is gemaakt van meerdere 2 millimeter lagen polystyreen op elkaar gelijmd.

Rondingen aangebracht, verder moet de console nog glad geschuurd en afgewerkt worden.

Mvg Richard

@ Trailrolf, bedankt voor het compliment, en de "Leuk"stemmers bedankt voor het stemmen :thumbsup:.

Even een kleine update, begonnen met de chauffeursstoel, er komt ook nog een bijrijders stoel in.
Stoelzitting en rugleuning uitgetekend op het styreen en uitgezaagd.

Stoel samengebouwd met armleuning en CommandArm-besturingsconsole.

Ondertussen ook verder gegaan met de afwerking aan de binnen kant van de cabine, rechtsachter in de cabine zit een verhoging met onder andere een flessen houder, op de tekening erachter is het origineel te zien, de houtjes zijn voor het opspannen op de freestafel

Uitsparingen uitgefreesd, moeten nog verder afgewerkt worden :cool:.

Mvg Richard.

Back