<Jugg2> Nu op FG wielen...

• Topicstarter Topicstarter RC-Nuub
  • Startdatum Startdatum
Maar even de camera van me broer ingevorderd, voor wat betere foto's.
Helaas nog geen buiten foto's, vandaag geen kans gezien om ergens heen te gaan.

DSC03271.jpg

DSC03272.jpg

DSC03273.jpg

DSC03274.jpg

DSC03277.jpg

DSC03279.jpg

Zoals je ziet heb ik nu een ketting onder de voorbumper hangen, en 4 wielen van me TA-02 in de bak liggen.

Zit eraan te denken om een huif te gaan maken, weet alleen nog niet wat ik als frame kan gebruiken.

En even door de sneeuw wezen crossen.
IMAG0068.jpg

IMAG0067.jpg

Iemand tips om wat stroevere diffs te krijgen? Wil ze niet permanent locken, maar in de sneeuw staan vaak 2 wielen te spinnen...

die lichtjes zijn erg mooi erop :) , morge ga ik met men maat ook in de sneeuw rijden , er komen achteraf wel fotos op dit forum
mss hard friction grease van tamiya voor je diff beetje te sperren , is een paars spul .
heb ik in me achterdiff van de txt zitten :) de hele tube kan in 1 diff , zorg dat alle gaatjes goed opgevuld zijn :p
op ebay voldoende te vinden

Ben helaas een koplamp glas verloren! Dus als iemand die nog heeft liggen van een Jugg of Highlift, laat het even weten!

Wil al een tijd andere wielen voor m'n Jugg, omdat de originele wel veel grip hebben, maar omdat ze zo rond zijn, valt hij ook vrij snel om.

Nu heeft een maat van mij een FG waarvan hij de semi straat wielen bijna nooit gebruikt. Dus even aan het knutselen gegaan. M'n eerste set adapter waren kunstof, en dus met een keer rijden dol. Nu heb ik 4 vierkante aluminium plaatjes gemaakt, met daarin een zeskant gat. Daar valt de originele moer in die in de wiel adapter van een Jugg zit.

Ze worden vast gedraaid door de originele borg moertjes, die op z'n kop gemonteerd worden. Om ze vast te krijgen, heb ik op de platte kant van de moer een sleuf gevijlt, zodat ik ze met een grote platte schroeven draaier aan kan draaien.

En zie hier het resultaat:
IMAG0026.jpg

IMAG0027-1.jpg

En 2 filmpjes, zodat je kan zien dat het echt werkt:
sgh6poZYQJc[/media] - Tamiya Juggernaut on FG wheels 1
Met licht aan:
T3wzcJ93OVE[/media] - Tamiya Juggernaut on FG wheels 2

Je hoort het goed, beide keren dat de auto neerkomt op de voorwielen, vallen er onderdelen vanaf :D Seconden lijm is niet zo stevig, en deze wielen zijn iets harder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Whahhahaa dat heb ik nog nooit gezien :D.

Heb je een foto van je zelf gemaakte adapters ?:D

Ziet er wel nice uit!

Zullen je aandrijfassen niet zo fijn vinden. Hoe zit het met de temps ?

Assen zullen er wel tegen kunnen, Jugg is toch niet bedoeld voor snelheid. Temps blijven dik binnen de norm. Foto van de adapters komt nog, volgende keer als de wielen eraf gaan.

Wielen zijn er inmiddels al weer af, 2 waren en erg krom, dus reed niet prettig.
Ben nu bezig om een DF-02 weer rijdbaar te maken, en hoop dat dit weekend m'n Black Foot binnen komt.

Back