D
dean
Guest
ha mooi zo dus ik kan ze ook bij de motor hangen.. 

dan valt het nog wel mee als ik de accu's daar neer kan hangen..

dan valt het nog wel mee als ik de accu's daar neer kan hangen..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een mooie glimmende spinner kan ook wel helpen![]()
Ja, niet tegen de motor aan he
Maar aan de foto te zien heb je bovenop de tank nog wel plek, zou daar 'n plankje maken voor de ontvangerakku en kijken hoe ver je dan komt.
Ontstekingsakku kan ook wel een stuk naar voren![]()
Dean,
Ik heb eenzelfde Laser van Kanke met een MVVS45 erop.
Een paar modificaties zal je al snel moeten uitvoeren, anders ga je niet lang van je kistje genieten.
* De wielen die in de kit zitten gooi je maar best in de prullemand, en vervang je door degelijk spul. Ik heb er dubro lightweights op gezet.
* Het landingsgestel plooit bij het eerste putje in het veld. Je hoeft nog niet gevlogen te hebben vooraleer het krom staat. Eén landing, en je hebt geen prop meer. Ik heb er een carbon landingsgestel op gezet.
* Ik zie dat je het vuurpaneel niet hebt versterkt. Reken maar dat dit binnen de eerste 20 vluchten volledig loskomt van je vliegtuig. Een absolute must om dit te versterken!!!
* Ga er toch maar niet te wild mee gaan vliegen. De vleugel is volledig uit balsa, dus ook de hoofdligger.
Ik heb zelf niet lang plezier gehad van de Laser. Op lage hoogte is de motor uitgevallen, en ik ben niet meer op het veldje geraakt. Landing in de bieten, vleugel in twee gebroken.![]()
wat bedoel je precies met het vuurpaneel?
Toch een mooie vertaling van de "firewall" hé Alex.
Erik
Bekijk vanavond eens rustig hoe dat stukje hout vast hangt aan je vlieger, en bedenk dat daar een zware motor aanhangt, die voor heel wat trillingen zorgt.
Leuk verslag, ik ben ook met een Laser (2.44m) bezig, maar ben nog lang niet zo ver als jij. Ik ben dan ook benieuwd hoe die kist van jou vliegt.
Over het algemeen wordt over de Lasers gezegd dat je ze zo licht mogelijk moet houden om hem goed vliegend te krijgen. Dus liever componenten naar voren verplaatsen dan zaken onnodig zwaar maken.
Succes met de maiden, ik ben erg benieuwd naar het filmpje.
****Edit**** vergeten te vragen, hoeveel weegt de kist nu vliegklaar met volle tank?
Dus liever componenten naar voren verplaatsen dan zaken onnodig zwaar maken.