Kangke Laser 2000

• Topicstarter Topicstarter dean
  • Startdatum Startdatum
ha mooi zo dus ik kan ze ook bij de motor hangen.. :D:D:D
dan valt het nog wel mee als ik de accu's daar neer kan hangen..:cool:

Ja, niet tegen de motor aan he ;)

Maar aan de foto te zien heb je bovenop de tank nog wel plek, zou daar 'n plankje maken voor de ontvangerakku en kijken hoe ver je dan komt.
Ontstekingsakku kan ook wel een stuk naar voren :)

Ja, niet tegen de motor aan he ;)

Maar aan de foto te zien heb je bovenop de tank nog wel plek, zou daar 'n plankje maken voor de ontvangerakku en kijken hoe ver je dan komt.
Ontstekingsakku kan ook wel een stuk naar voren :)

ik heb ze nu onder de tank vast gemaakt.. en dan ben ik er dus nog lange niet:(:(

misschien een zware spinner?

hmm, kap en spinner schelen wel wat.. Akku's zo ver mogelijk naar voren. En als je dr dan nog niet bent, kun je kiezen voor lood, of evt de richtingsroer-servo naar voren verplaatsen en pull-pull aansturen.. Maar voor de eerste vluchten zou ik voor 't lood gaan...

dan prop ik dat lood er deze week nog in zodat ie verder klaar is.. HiHi;):D

kan moet het dus niet meer lang duren voordat ie rond het veldje vliegt.:cool:

Dean,
Ik heb eenzelfde Laser van Kanke met een MVVS45 erop.
Een paar modificaties zal je al snel moeten uitvoeren, anders ga je niet lang van je kistje genieten.

* De wielen die in de kit zitten gooi je maar best in de prullemand, en vervang je door degelijk spul. Ik heb er dubro lightweights op gezet.

* Het landingsgestel plooit bij het eerste putje in het veld. Je hoeft nog niet gevlogen te hebben vooraleer het krom staat. Eén landing, en je hebt geen prop meer. Ik heb er een carbon landingsgestel op gezet.

* Ik zie dat je het vuurpaneel niet hebt versterkt. Reken maar dat dit binnen de eerste 20 vluchten volledig loskomt van je vliegtuig. Een absolute must om dit te versterken!!!

* Ga er toch maar niet te wild mee gaan vliegen. De vleugel is volledig uit balsa, dus ook de hoofdligger.

Ik heb zelf niet lang plezier gehad van de Laser. Op lage hoogte is de motor uitgevallen, en ik ben niet meer op het veldje geraakt. Landing in de bieten, vleugel in twee gebroken. :(

Dean,
Ik heb eenzelfde Laser van Kanke met een MVVS45 erop.
Een paar modificaties zal je al snel moeten uitvoeren, anders ga je niet lang van je kistje genieten.

* De wielen die in de kit zitten gooi je maar best in de prullemand, en vervang je door degelijk spul. Ik heb er dubro lightweights op gezet.

* Het landingsgestel plooit bij het eerste putje in het veld. Je hoeft nog niet gevlogen te hebben vooraleer het krom staat. Eén landing, en je hebt geen prop meer. Ik heb er een carbon landingsgestel op gezet.

* Ik zie dat je het vuurpaneel niet hebt versterkt. Reken maar dat dit binnen de eerste 20 vluchten volledig loskomt van je vliegtuig. Een absolute must om dit te versterken!!!

* Ga er toch maar niet te wild mee gaan vliegen. De vleugel is volledig uit balsa, dus ook de hoofdligger.

Ik heb zelf niet lang plezier gehad van de Laser. Op lage hoogte is de motor uitgevallen, en ik ben niet meer op het veldje geraakt. Landing in de bieten, vleugel in twee gebroken. :(

dat is jammer dat je er niet lang plezier van hebt gehad:(
maar je kan nu wel een ervaring doorgeven zodat er andere tenminste iets aan hebben..:D

wat bedoel je precies met het vuurpaneel?

groetjes erik

Erik
Hij is niet total, enkel één vleugel moet hersteld worden.

Het vuurpaneel zoals we dat hier in België noemen is idd het motorschot. Toch een mooie vertaling van de "firewall" hé Alex.
Bekijk vanavond eens rustig hoe dat stukje hout vast hangt aan je vlieger, en bedenk dat daar een zware motor aanhangt, die voor heel wat trillingen zorgt.

Een landingsgestel met eenzelfde spoorbreedte heb ik gevonden bij Elster-modellbau:Willkommen bei Elster Modellbau

Erik

Bekijk vanavond eens rustig hoe dat stukje hout vast hangt aan je vlieger, en bedenk dat daar een zware motor aanhangt, die voor heel wat trillingen zorgt.

ja heb ik net gedaan en zeker je hebt gelijk!!! het zijn maar hele kleine stukjes waar hij op vast zit gelijmd!! (de vuurmuur dan hè):mrgreen::mrgreen:;)

morgen zet ik hem bij een vriend van me neer die een mataalbedrijf heeft en daar zal ik eens gaan kijken hoe ik dit verstevig en tevens zwaarder maak voorin zodat mijn CG beter komt te zitten:D

ook het nieuwe onderstel is in bestelling en ook de velgen met band ga ik dan verranderen.. ik had zelf ook al zoiets gemerkt dat het onderstel zeer slap is. (komt niet slecht uit omdat ik op mijn kleine kistje nog een onderstel nodig had kan ik dit mooi daarvoor gebruiken!!

Kei bedankt voor je reactie!!!! tof van je!:cool::cool::-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk verslag, ik ben ook met een Laser (2.44m) bezig, maar ben nog lang niet zo ver als jij. Ik ben dan ook benieuwd hoe die kist van jou vliegt.

Over het algemeen wordt over de Lasers gezegd dat je ze zo licht mogelijk moet houden om hem goed vliegend te krijgen. Dus liever componenten naar voren verplaatsen dan zaken onnodig zwaar maken.

Succes met de maiden, ik ben erg benieuwd naar het filmpje.

****Edit**** vergeten te vragen, hoeveel weegt de kist nu vliegklaar met volle tank?

Dit was die van mij, 9kg, 250cm, ZG62 met reso;

L01.jpg

L02.jpg

L03.jpg

Leuk verslag, ik ben ook met een Laser (2.44m) bezig, maar ben nog lang niet zo ver als jij. Ik ben dan ook benieuwd hoe die kist van jou vliegt.

Over het algemeen wordt over de Lasers gezegd dat je ze zo licht mogelijk moet houden om hem goed vliegend te krijgen. Dus liever componenten naar voren verplaatsen dan zaken onnodig zwaar maken.

Succes met de maiden, ik ben erg benieuwd naar het filmpje.

****Edit**** vergeten te vragen, hoeveel weegt de kist nu vliegklaar met volle tank?

mijn graupner Laser vliegt lekker rustig en kan ik zeer langzaam op de grond zetten ik hoop dat deze Kangke Laser ook niet al te hard binnen moet komen voordat ie wegvalt naar links of rechts. ik heb deze ook nog niet op de weegschaal gehad omdat wij die ook niet in huis hebben..:(
ik zal met mijn vis veerunster wel eens een keer wegen voor je als ik op het veld ben. (ik denk tussen de 7,5 en 8,5kg)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus liever componenten naar voren verplaatsen dan zaken onnodig zwaar maken.

eigenlijk had ik met tape de servo's er op moeten plakken en dan moeten kijken hoe het CG lag. daarna had ik dan kunnen kiezen om deze naar voren te doen als dat nodig was. Helaas had ik deze ervaring niet en zitten ze dus waar ze volgens Kangke horen te zitten.

Groetjes erik.

Ps waar kom je vandaan misschien kan je wel langs komen om te kijken naar de Maiden..:cool::D

Ik woon in Wageningen. Ongeveer een uurtje rijden, maar ik ben doordeweeks wel regelmatig in de buurt van Eindhoven. Momenteel wel erg druk met werk, maar ik blijf je draadje volgen. Wanneer ben je van plan om de maiden te laten plaatsvinden?

ik denk dat ie na ongeveer 2 weken klaar is om de lucht in te gaan..
dat zal door de weeks zijn en niet in het weekend..

Back