Kangke Laser 2000

• Topicstarter Topicstarter dean
  • Startdatum Startdatum
en vandaag was het zover.. servo los gegaan!!!!! (zo te zien is het hout los gegaan van het kapje waardoor de servo nu los ligt)
dus nu moet ik er als nog bij..:(
meteen de andere kant eens bekijken of ie daar ook los kan gaan..

gisteren even laten lopen! (op foto klikken)

daarna even de rolroeren vast gezet en de stangen bevestigd.

en ja ik had de servo kapjes beter kunnen schroeven en niet met epoxy moeten vastzetten.. (is wat makkelijker als ik er nog ooit bij moet zijn)

Laatst bewerkt door een moderator:
laser 200 cg

Mooie kist,
Ben zelf bezig met een laser 200 (span 2.10) volgens mij een topp-rippin.
Aangezien ik geen bouwplannen/manual heb (is tweedehands maar nog niet gevlogen) vroeg ik mij af waar je CG ligt.

voor mijn kist is er een manual online te vinden.
http://www.kangkeusa.com/instructions/LASER%202000%203rd.pdf

het is geen super manual maar hij voldoet..;)

over het C.G. wordt hetvolgende vermeld:
Nothing affects the way a plane flies more than weight and balance. Failure to perform this procedure may result in an aircraft that is at best difficult to control and at worst impossible to fly. Even small changes in the balance point make large changes in stability. For your first flights we recommend using a balance point at the forward end of the center of gravity {C.G.} range, this location will provide the most stability. As your comfort and skill increase slowly move the C.G. aft to increase the control response. The recommended starting range for the C.G. is 5 3/8 inches to 5 3/4 inches back from the leading edge of the wing measured against the side of the fuselage. 5 ½ inches is 27% of the MAC {mean aerodynamic chord}. Slide the battery pack to a position where the plane will balance level to slightly nose heavy. Mount the battery inside the fuselage at the determined location. Install the on off switch in a convenient location per the manufactures instructions. Reinstall the wing and check the C.G. again. If necessary add weight to the nose or tail

ik hoop dat je er wat aan hebt.:D
groetjes erik

laser 200

Erik,
Bedankt voor de manual.
Kan deze als back-up gebruiken voor mijn kist.
Alle spullen zijn bestelt en als ik nu nog tijd kan vrij maken vliegt hij over een maandje of 2.
Have fun en many happy landings.

Mvg Sas

Thanks Sas;)
jij ook succes met bouwen..

vandaag weer even gevlogen.. (een uurtje maar)
loopt al stukken beter denk ik zo.. :D:D:D

default.jpg
[URL="
- 10052009058[/URL]

vandaag is de uitlaat verstuurd..!!

ik kan haast niet wachten.. (zal nog even een filmpje posten)

ja rolroer is weer gefikst.. (gewoon veel geluk gehad):D

vliegt echt super nu !!

jij ook weer beter? (alles goed gegaan hoop ik)

groetjes Erik

vandaag de cylinder en zuiger er af gehaald en naar VHS in Geldrop gebracht voor een tuning.. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Als dat hetzelfde werkt als mijn bromfietsen van 20 jaar gelden dan heb ik een mooie snelle setup er in zitten.. ( en dit is dan uit ervaring):cool:
Motor is nog niet los en komt met een 22x8 op 5900rpm.. dus ik ben benieuwd wat Harry er van gaat maken..:mrgreen::mrgreen:

Mazl.....

Als dat hetzelfde werkt als mijn bromfietsen van 20 jaar gelden dan heb ik een mooie snelle setup er in zitten.. ( en dit is dan uit ervaring):cool:
.

Dit kon nog wel eens een tegenvaller zijn .
Je vergelijkt een vliegtuigmotor met een brommermotor uit de 80er jaren .:mrgreen:

Mvg Johan

we zullen zien...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

maar deze keer denk ik dat je er langs zit te denken;)

maar als we het niet testen dan weten we het ook niet..:cool:

ik hou je op de hoogte.

Je vergelijkt een vliegtuigmotor met een brommermotor uit de 80er jaren .:mrgreen:

Mvg Johan

De cylinder zit er weer op..

Blijkt dat harry dit al meer heeft gedaan voor modelvliegtuigen...
we zijn voorzichtig begonnen met de in en uitlaat wat te vergroten..
ook is er wat weggehaald bij de voetpakking voor meer compressie..

ik ben benieuwd!!!

als deze week mijn FF10 zender binnen is dan ga ik hem meteen proberen.. (als het weer het toe laat)

het schilt nu nog maar 100 toeren.. (we hebben er niet veel aan verranderd..) inlaat een beetje naar onder en uitlaatpoort een beetje naar boven.. verder aan de onderzijde 0.5mm afgedraait voor meer compressie..

dus al met al valt het dus wel tegen als ik eerlijk ben..:sad::sad::sad:

Mvg Johan

weer klaar met de resonantie-uitlaat tunnel ..
er zit nu een krumscheid resonantie uitlaat in en draait met een 20x8 prop 7600 toeren van de week even een 22x8 halen zodat we kunnen vergelijken wat het nu gedaan heeft.. (in ieder geval een veel mooier geluid!! ;)
hij is ook meteen op toeren.. (net of ie geen prop er op heeft zitten):mrgreen::mrgreen:

hier nog wat foto's voor de liefhebbers...
IMG-0004.jpg

IMG-0003.jpg

Neues-Bild.bmp

Back