Kangke Laser 2000

• Topicstarter Topicstarter dean
  • Startdatum Startdatum
Erik,
Ik zie dat je een standaard potje onder je motor hebt. Zal dit voldoende dempen?

Ik heb gisteravond mijn setup nog eens bekeken:
* Servo's: Hitec 645MG op alles behalve richting, daar heb ik een hitec945MG gebruikt.
* Motor: mvvs 45, met een 4 kamers KS uitlaat in de romp.
* Dubbele ontvangerbatterijen (4cellen 2700nimh), en eenzelfde setje voor de ontsteking. Ontsteking en batterijen zitten maximaal naar voren.
* Als ik me goed herinner kwam mijn laser op 8.1kg uit. Ik heb geen lood moeten bijplaatsen.
* Ik moest wel een 20 gram lood in een vleugeltip plaatsen om de laser in evenwicht te krijgen over de langsas.

Meet ook de vleugel goed na, bij de eerste vlucht moest ik maximaal trimmen op de ailerons. Bij nameten van de vleugels bleek dat de achterlijst van de linkervleugel zowat 2mm hoger stond dan de rechter. De gaten in de romp (waar de boutjes door moeten) bleken niet correct geboord. Ik heb het gat groter gemaakt, en een stukje triplex met gat aan de binnenzijde gelijmd met de vleugels in de correcte positie gemonteerd.

potje ben ik niet zo bang voor. wel voor de firewall en de servo bevestigingen. die moeten toch wel zwak zijn hoor ik van meerdere kanten.

Meet ook de vleugel goed na, bij de eerste vlucht moest ik maximaal trimmen op de ailerons. Bij nameten van de vleugels bleek dat de achterlijst van de linkervleugel zowat 2mm hoger stond dan de rechter. De gaten in de romp (waar de boutjes door moeten) bleken niet correct geboord. Ik heb het gat groter gemaakt, en een stukje triplex met gat aan de binnenzijde gelijmd met de vleugels in de correcte positie gemonteerd.

Dat zal ik morgen ook eens goed controleren. :D

Een alu spinner zou ik er graag op willen zetten. weet iemand welke diameter ik nodig zou hebben met de 20x8 prop die ik heb?

Ps. de vleugel zit bij mij gelukkig wel precies goed.. ook de gaten zijn hetzelfde. dus ik denk dat Evert de pech heeft gehad dat er een maandagmorgen model naar hem is toe gekomen..;)

Laatst bewerkt door een moderator:
dus een mooie alu spinner van 90mm is wel een mooie of zoiets:confused:

het moet dus gewoon in verhouding zijn met de motorkap en de prop dan is het zeker goed? (heeft verder geen functie)?

schakelaars ingebouwd.

en toch maar de tank verplaatst.. omdat je anders moeilijk bij de boutjes voor de vleugelbevestiging kan.
22032009265.jpg

als ik vanavond op tijd thuis ben dan gaan we er voor..
alles moet nu goed zijn.. alleen afstellen en het zwaartepunt nog en dan mag Jopie de eer hebben om hem in te vliegen..

Vandaag is het er eindelijik van gekomen. de maiden is gemaakt.. en zonder enige problemen. een clublid heeft hem ingevlogen en daarna heb ik hem zelf nog gevlogen. (onder begeleiding dan;))

ik zal dadelijk de film eens even in elkaar zetten zodat de landing er ook op staat.. :D

Super, gefeliciteerd met de geslaagde maiden. We zijn benieuwd naar een filmpje waarop de motor wat meer is ingelopen.

dat komt wel goed, we hebben al wat scherper afgesteld na de eerste vlucht nog niet te maar wel dat al iets meer pit heeft
gaat leuk vliegen dat weet ik zeker:)

Hee dean morgen vroeg ook van de partij:)

bedankt voor jullie reactie!!

ik zal de volgende vlucht eens wat meer op film zetten zodat jullie zien dat hij nu mooi loopt. ik moet zeggen dat hij zeer eenvoudig te vliegen is.. alleen met gas dicht merk ik dat hij heel erg snel afremt op de prop.

mazl Erik

Hij staat idd veeeeel te rijk in die video, daar sloop je alleen je motor mee, maar goed, ziet er verder goed uit!

Vind het een prachtige kist, heb hier ook al een tijdje een Kangke Laser op de bouwtafel staan (en nog een in de kelder in de doos) en hoop deze tegen eind mei in te vliegen.

Over de stevigheid van de firewall heb ik ook men bedenkingen, las in de posts dat het idd aangeraden is te verstevigen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ben van plan te verstevigen met glasvezel en epoxi op de naden, is dat voldoende? Heb er een DA50 op staan.

Groet,

Tom

tot op heden heb ik het niet hoeven te verstevigen.. bij mij zijn er al hoekjes met epoxy ingezet vanuit de fabriek.. (ik hou het natuurlijk wel in de gaten) het orginele onderstel is wel een beetje te slap!

verder heb ik er een allu spinner op gezet van totaal 130gram. dit komt perfect uit! nu hoef ik geen lood in de kist te leggen. (maiden was met 750gram lood:(

maar nu dus opgelost:D

Back