Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt misschien wel zo. Maar is het niet zo dat elke raket (en ik bedoel elke modelraket dus ook die met een A of B klasse motor) experimenteel is? Geen enkele raket is hetzelfde en hoe vaak ze ook gelanceerd worden, de kans dat het misgaat is bij elke lancering weer evengroot als bij de eerste keer dat de raket gelanceerd wordt. Zo is het ook met deze motortest. De casing het net zo goed bij de eerste keer testen uit elkaar kunnen klappen. Dat dit niet is gebeurd toont al dat er is nagedacht over hoe de motor in elkaar zit en is niet puur geluk.Dit heeft in mijn ogen dus totaal niets met raketmodelbouw te maken, maar valt gewoon onder experimentele bouw of één of andere waaghalzerij.
Om een "Canon ball-look" te krijgen koos ik voor een verf die van rood naar goud of van goud naar rood kleurt.
Na het spuiten van de eerste laag op de zwarte primer, zag ik nog weinig effect. Pas na 2 tot 3 lagen zag ik de metallic glans steeds duidelijker worden. In de schaduw zag de laklaag er nog wat donker uit maar na het drogen licht het metallic effect een stuk beter op. Toen ik de raket vervolgens in het zonlicht hield was het effect in één woord 'indrukwekkend'. De kleur veranderde van dieprood/purper naar brons, oranje, groen, geel, en goud. Tussen rood en goud zit een heel kleurenspectrum!
Nadat de lak goed gedroogd was, werd het oppervlak gecleanerd en voorzien van een mooie laag blanke lak. Een mooi resultaat verdient een goede bescherming dus doe dan niet te zuinig met de blanke lak.
Canon ball blinkend in de zon