kds 450S Afstellen

• Topicstarter Topicstarter Ch3wyzzz
  • Startdatum Startdatum
misschien heb je hier wat aan

in idle 0 heb ik +3 +6 en +12 staan puur om dat vallen van de heli als je land tegen te gaan
idle 1 -9 0 +9
idle 2 -12 0 +12

Allereerst een waarschuwing: Nóóit met gelijmde onderdelen in de rotorkop vliegen!!!!!!

Als de heli in de lucht enigszins naar opzij trekt, of de neus wil wegdraaien, of achterover wil komen, mag je dat trimmen (bij het wegdraaien van de neus even goed kijken, sommige Heading Hold gyro's mogen NIET getrimd worden) maar dan moet de heli wel in de lucht zijn.
Op de grond nog niet trimmen, en ook de afwijkingen tijdens het loskomen nog niet trimmen: het is volledig normaal dat de heli tijdens het loskomen even wat "wurmt" aan de sticks.... Dat is even een "slagje" wat je onder de knie moet krijgen.

Groet, Bert

dat word moeilijk als ik hem in de lucht krijg ben ik teveel bezig hoe kan ik dan die trims pakken ik denk dat dit nog wat crashes gaat op leveren:(

hoe stel ik mijn bladen af:

pitch curve in zender 0-25-50-75-100
min 2 draden van moter los
zender aan
accu aansluiten
idle up (stunt aan)(deze heeft namelijke een 0-25-50-75-100 curve)
gas op mid stick
staan alle servo armpjes mooi 90graden (zoniet aanpassen)
meten op mid stick moet je 0 meten (zoniet aanpassen)
low stick -10 / -12
high stick +10 / +12
nu staat de heli goed afgesteld

je hebt ook 2 pitch curves
1 normal
2 stunt / idle
nu zou je de curve van normal aan kunnen passen bijv 20-35-50-75-100
zo heb je wat minder negatief hier zou je dan wat rustiger mee kunnen landen .
in stunt oftewel idle 0-25-50-75-100 laten staan

ik weet ook niet met wat voor throtle curve je vliegt, deze staat standaard ook op 0-25-50-75-100

deze zou ik aan passen naar bijv 0-75-75-75-75 hierdoor draai je een toerental waardoor de gyro minder hoeft te werken: resultaat een strakkere heli
ook hiervoor heb je 2 curves normal en stunt
normal 0-75-75-75-75
stunt 80-80-80-80-80
wel rustig de heli optoeren:D
wat de speling betreft is volgens mij normaal , wel zou ik voor een metal kop gaan voor de toekomst. plastic komt snel genoeg speling op

dit ga ik volgen zodra de onderdelen binnen zijn.
ik moet ook zeggen toen de heli voor het eerst uit de doos kwam en ging vliegen vloog het zo makkelijk behalve de blade track dan nu is het echt weer nieuwe dingen leren.

en over de linkjes ik hoor/lees overal dat ze de zelfde lengte moeten hebben hoe krijg je dat voor elkaar dan heb ook is de maten van de handleiding aangehouden en daar klopte al helemaal niks van. nu heb ik de swash plate bijna helemaal boven met vol gas kan net nog vingernagel tussen. met hun maten kon er een hele vinger er tussen

dat word moeilijk als ik hem in de lucht krijg ben ik teveel bezig hoe kan ik dan die trims pakken ik denk dat dit nog wat crashes gaat op leveren:(

Je moet ook niet trimmen TIJDENS het vliegen, maar je moet (voorzichtig) de heli in de lucht brengen, en pas in de lucht beoordelen welke kant hij uit wil.... Dan neerzetten, trims wat verstellen en kijken of het beter is geworden. Zo doe ik dat ook, nu na dertig jaar nog steeds....

Maar je zou ook hulp kunnen zoeken natuurlijk.....

Groet, Bert

Tsja, ik wil de concurentie niet al te veel sponsoren natuurlijk :D, maar ik had toch al voorzichtig gehint, dat er in Almere en omgeving toch wel zat hulp te krijgen zou zijn.... ;)

Groet, Bert

op het filmpje zie ik terwijl je de boel beweegt de swashplate deels mee bewegen.... net of er speling op zit.... of zie ik dat verkeerd???
in dat geval is het niet verwonderlijk dat de heli aan schudden is....:-|

op het filmpje zie ik terwijl je de boel beweegt de swashplate deels mee bewegen.... net of er speling op zit.... of zie ik dat verkeerd???
in dat geval is het niet verwonderlijk dat de heli aan schudden is....:-|

heb nog een swashplate hier liggen en die heeft het ook zet die er wel op om te kijken.

onderdelen zijn besteld als het goed is moet het morgen binnen komen

heb nog een swashplate hier liggen en die heeft het ook zet die er wel op om te kijken.

onderdelen zijn besteld als het goed is moet het morgen binnen komen
volgens mij beweegt de bovenkant van de swashplate wel en de onderkant niet, da mag geen spelling in zitten (sommige goedkope swashplates zijn uit een sort plastic, wat geen olie mag, allen silikon olie voor plastic !)

volgens mij beweegt de bovenkant van de swashplate wel en de onderkant niet, da mag geen spelling in zitten (sommige goedkope swashplates zijn uit een sort plastic, wat geen olie mag, allen silikon olie voor plastic !)

ik heb alleen beetje olie op de belt poulie gedaan anders draaide die niet.
spullen zijn binnen dus ik denk dat ik na mij avond dienst gelijk aan de slag ga em dan morgen ochtend even finetunen buiten.

ik heb alleen beetje olie op de belt poulie gedaan anders draaide die niet.
spullen zijn binnen dus ik denk dat ik na mij avond dienst gelijk aan de slag ga em dan morgen ochtend even finetunen buiten.

OLIE erop gedaan dit kan je beter niet doen dit trek juist vuil AAN.
en hoezo anders draaide die niet :confused: dan is daar iets mis mee deze moet gewoon soepel draaien.
en als je daar al wilt smeren gebruik dan silicone spray stukken beter;)

OLIE erop gedaan dit kan je beter niet doen dit trek juist vuil AAN.
en hoezo anders draaide die niet :confused: dan is daar iets mis mee deze moet gewoon soepel draaien.
en als je daar al wilt smeren gebruik dan silicone spray stukken beter;)

Hij draait nu ook lekker soepel. ik zit meer met de swash plate zal ik een metal hallen die is 16 euro of compleet kopen dan is ie 80 waar die op voorraad is of 50 maar dan is ie niet op voorraad voor dat geld geld kan ik ook een HK kopen

Kijk nou eerst gewoon ff of de oude ook werkelijk een probleem heeft.
Ook alu spullen heb je veel kwaliteitsverschillen in, soms kun je kwalitatief gezien beter de kunststof versie laten zitten.

Algemeen, lagers moeten goed zijn. Draaien ze slecht, of als je er een beetje belasting erop zet (as erdoor steken, beetje duwen en draaien, of domweg binnenschaal pakken duwen en draaien) en je voelt een "zandje" = foute boel

Kijk nou eerst gewoon ff of de oude ook werkelijk een probleem heeft.
Ook alu spullen heb je veel kwaliteitsverschillen in, soms kun je kwalitatief gezien beter de kunststof versie laten zitten.

Algemeen, lagers moeten goed zijn. Draaien ze slecht, of als je er een beetje belasting erop zet (as erdoor steken, beetje duwen en draaien, of domweg binnenschaal pakken duwen en draaien) en je voelt een "zandje" = foute boel

nou dan is het goed denk ik. het bovenste deel van de swash draaid soepel en heeft heel klein beetje uo en down speeling ik denk dat dat wel goed zit. ander zou de heli toch constand trillingen hebben en dat had ie niet egt alleen eerst spool up maar tweede is het weg. we gaan het mee maken ik hou jullie up-to-date

Goedenmorgen mensen

De heli is weer gefixed ik heb nu -2/0/+6 dus ik zal de hoge pitch waardes die 75/100 om hoog moeten gooien toch? zo niet laat het me weten. want zodra ik me nest uit kom sta ik op het veld

Random vraag:
Waarom hebben vrouwen een hekel aan mannen die een hobby heeft?

die van mij begint een beetje te zeuren namelijk:)

Goedenmorgen mensen

De heli is weer gefixed ik heb nu -2/0/+6 dus ik zal de hoge pitch waardes die 75/100 om hoog moeten gooien toch?

lijkt me wel ja.... -2/0/+6 is niet een heel nuttige curve. -2/+5/+10 lijkt er meer op, en veel mensen gaan voor -10/0/+10

Random vraag:

Nou, mischien wel hierom:
zo niet laat het me weten. want zodra ik me nest uit kom sta ik op het veld
;)

Groet, Bert

Goedenmorgen mensen

De heli is weer gefixed ik heb nu -2/0/+6 dus ik zal de hoge pitch waardes die 75/100 om hoog moeten gooien toch? zo niet laat het me weten. want zodra ik me nest uit kom sta ik op het veld

Random vraag:

vreemde pitch waardes heb je de heli afgesteld zoals ik in vorige post vermeld heb.
moter draden los minimaal 2
pitch curve 0-25-50-75-100
idle aan
gas op mid stick
servo armpjes op mid stick mooi 90grd (denk dat dit bij jouw niet klopt
bladen afstellen op 0grd

dan moet het goed zijn
high stick +10/+12grd
low stick -10/-12grd

als dit klopt dan pas je pitch curve aanpassen na ongeveer 25-35-50-75-100
meten en de eerste 2 waardes eventueel bijstellen rest zo laten

met +6grd komt je heli denk ik niet eens los van de grond

Oke heb het volgenden gedaan die raaren pitch komt door dat ik swash instelling nog hoog had staan. oke dit is wat ik heb

nu met alles in swashplate menu op 50 standaard waarden + servo armen 90 haaks =
-6/0/+6 nou moet ik dit niet hebben dus ga ik in mij swash menu en gooi ik pitch van 50+ naar 100 dan krijg ik -10/0/10 dan heb ik nog niks aan pitch curve gedaan.

als ik de pitch curve instel op 20/35/50/75/100 dan krijg ik -5/0/10

ik ben egt de weg kwijt ik doe alles zo als het moet. handleiding klopt ook geen ene moer van

Laatst bewerkt door een moderator:
oke weer van het begin

blad 1 is -5/0/+6
blad 2 is -5/0/+6

wat moet ik nu doen

oke ik heb in swash menu van 50 naar 100 dan kom ik op

blad 1 -9/+2/+12
blad 2 -9/+2/+12
dan heb ik nog niks aan pitch curve gedaan

oke heb nu weer een ander probleem nu blijft de heli constant beepen het komt van de motor

Laatst bewerkt door een moderator:
oke weer van het begin

blad 1 is -5/0/+6
blad 2 is -5/0/+6

wat moet ik nu doen

oke ik heb in swash menu van 50 naar 100 dan kom ik op

blad 1 -9/+2/+12
blad 2 -9/+2/+12
dan heb ik nog niks aan pitch curve gedaan

dit is nog niet eens zo slecht kan wel beter probeer die +2 nu +1 te krijgen doormiddel van de linkjes uit te draaien die aan de bladhouders zitten denk 1 hele slag.
dan zou je uit komen op -10 / +1 / +11 of -10.5 / +0.5 / +10.5
dan de pitch curve aanpassen alleen de eerste 2 waardes
zou beginnen met 25-35-50-75-100 dit zou eigelijk al goed moeten zijn;)
je bent al een heel eind op weg:p

Back