Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ja als deze vliegt zo als ik wil ga ik later zekker eentje zelf bouwen maar eerst wil ik nog drie lipos en anderen dingen. maar ik ga er zekkers 1 bouwen![]()
We horen t wel wanneer ie naar wens is...
gewoon veel geduld hebben, veel lezen, googlen en uitproberen. Kan zeker geen kwaad, als je de kans hebt om met n ervaren medeverslaafde n keer t afstellen stap voor stap te doorlopen. Er zit n goeie concentratie aan helifreaks in jouw omgeving..kan heeel gezellig zijn ook.roost:
ps. heb naar aanleiding van dit draadje mn KDS maar te koop gezet![]()
-2 4 12?
je wilt vliegen met de heli hooverend op midstick?
Als je ooit inverted wilt, is dit niet de goede curve...
Ook voor schaalvliegen is dit niet de goede curve
Midstick +5
Onderin -5 ongeveer
Bovenin + 10 , niet minder
Die negatief is belangrijk, je krijgt hem nl niet omlaag met te weinig pitch
Ik denk dat het handiger is om iemand op te zoeken die je 'in het echt' helpt.
Heb zo het idee dat je nog niet zo heel veel ervan weet / dat je nog niet goed weet waar je mee bezig bent (dit laatste klinkt erg 'lullig', maar is niet zo bedoeld)
Een dergelijke helikopter kán erg gevaarlijk zijnin de rondspinnende hoofdrotor zit zoveel kinetische energie dat je écht niet wilt dat die jou (of anderen...) raken.
Over de looping waar jij het over hebt ga ik niet eens beginnen
Grt.
Robbie
Als je servo zelf niet goed beweegt, kan het zijn dat er een stukje tand af ligt intern
dan kan het zijn dat hij af en toe ff vastloopt
en volgens mij vlieg je dan niet in heading hold...
zoek ff uit op de zender waar je de gain insteld, en zet die gyro op hh, scheelt veel gezeur voor de beginnende starter
verder, als je ooit loopings of rolls wilt gaan doen, en misschien ooit nog een haar verder wilt, zet hem dan op 0 graden midstick..
echt, je leert je nu een manier van vliegen aan, je kan later bijna niet meer omschakelen naar de andere methode van vliegen (dus die met 0 graden midstick)
Is de looping het heftigste wat je ooit wilt doen, kun je hem op 5 graden midstick zetten.
zet hem -5 5 10, anders kom je jezelf een keer tegen..
met wat wind krijg je hem niet omlaag met -2...
mijn 250 krijg ik met windkracht 4 in sommige bochten niet eens omlaag met -12...
Nou, ik heb het mezelf aangeleerd met -12 +12, en nu kan ik beide doorelkaar vliegen
Maar in den beginne is dat wel erg moeilijk, en kun je beter alles meteen goed doen...
Niets is zo jammer als je heli de grond injagen omdat je automatisch hoover op midstick zet
Niets is zo jammer als je heli de grond injagen omdat je automatisch hoover op midstick zet
Niet helemaal Student,
als Bert met zijn schaal-heli vliegt, moet hij hem voorzichtig van de grond halen en dan vliegen, en bij midstick 5,5 heeft hij die heele palette om precies te sturen,
en als ik met de Rex 250 vlieg, kan het mij bijna niks scheelen, of die
-5 ... 0 ... 12 of
-12 .. 0 .. 12 staat,
dat heb je naar 5 seconden door,
terug naar de discussie starter,
met een goede zender
of met een kleine Excel program (grafic menue)
kan je een pitchkurve creeren, die linear is
bv. van -2 tot 11, dan heb je midstick ca. 5,
en die looping ga je overmorgen vliegen,
succes![]()
Scale flying lijkt mij ook wat ik ging zoeken en zag dat ze voor de kds een bell/littlebird/ hadden hem jij ervaring daar mee zoja hoe vlieg dat dan
voor de bell littlebird heb ik geen ervaring,
die Bell van mij is met 18 kg niet meer little,
scale vliegen : het moet lijken als een echte heli in miniatur
en als je kijkt zeg je ohhhhhhhhhhhhhh
1) Ik zou zo vlug mogelijk de alu versie nemen van de rotorhead (de plastic is echt brol)
2) Haal de tailboom er even uit, doe wat (schilders)tape rond het begin waar hij de mount in gaat. (anders gaat die binnen de korste tijd beginnen verschuiven)
3) Waarschijnlijk ga je de staart nooit erg strak krijgen met die tailservo doordat er een cirkelvormige heveltje opzit ipv een lange hevel. Hierdoor ga je te weinig gain hebben in de zender. oplossing: lang heveltje opzetten (futaba heeft er die op deze tailservo's passen)