kds 450S Afstellen

• Topicstarter Topicstarter Ch3wyzzz
  • Startdatum Startdatum
ja als deze vliegt zo als ik wil ga ik later zekker eentje zelf bouwen maar eerst wil ik nog drie lipos en anderen dingen. maar ik ga er zekkers 1 bouwen:D

We horen t wel wanneer ie naar wens is...
gewoon veel geduld hebben, veel lezen, googlen en uitproberen. Kan zeker geen kwaad, als je de kans hebt om met n ervaren medeverslaafde n keer t afstellen stap voor stap te doorlopen. Er zit n goeie concentratie aan helifreaks in jouw omgeving..kan heeel gezellig zijn ook.:proost:
ps. heb naar aanleiding van dit draadje mn KDS maar te koop gezet:thumbsup:

-2 4 12?

je wilt vliegen met de heli hooverend op midstick?
Als je ooit inverted wilt, is dit niet de goede curve...

Ook voor schaalvliegen is dit niet de goede curve
Midstick +5
Onderin -5 ongeveer
Bovenin + 10 , niet minder

Die negatief is belangrijk, je krijgt hem nl niet omlaag met te weinig pitch

We horen t wel wanneer ie naar wens is...
gewoon veel geduld hebben, veel lezen, googlen en uitproberen. Kan zeker geen kwaad, als je de kans hebt om met n ervaren medeverslaafde n keer t afstellen stap voor stap te doorlopen. Er zit n goeie concentratie aan helifreaks in jouw omgeving..kan heeel gezellig zijn ook.:proost:
ps. heb naar aanleiding van dit draadje mn KDS maar te koop gezet:thumbsup:

ik heb niemand gezien nog in almere met helis of vliegtuigen.
wat voor KDS heb je te koop staan?

-2 4 12?

je wilt vliegen met de heli hooverend op midstick?
Als je ooit inverted wilt, is dit niet de goede curve...

Ook voor schaalvliegen is dit niet de goede curve
Midstick +5
Onderin -5 ongeveer
Bovenin + 10 , niet minder

Die negatief is belangrijk, je krijgt hem nl niet omlaag met te weinig pitch

nou ik bedoel hoveren vliegen gaat nog wel even duuren denk ik.
ik ga zo even naar het pleintje heb niet trainings kruis er onder ik wil niet nog zo klap maken dus ben voorzichtig nu lol dus laaten we de inverte nog maar even links liggen maar zijn deze instelling wel goed voor een looping

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ik heb van de grond kunnen komen zonder dat ie naar links wilt afwijken zonder trim erop te gooien

maar nu het volgende hij spint nu naar links de neus dan wat kan dat zijn ik heb niet aan de giro gezeten nog niet dan

Ik denk dat het handiger is om iemand op te zoeken die je 'in het echt' helpt.

Heb zo het idee dat je nog niet zo heel veel ervan weet / dat je nog niet goed weet waar je mee bezig bent (dit laatste klinkt erg 'lullig', maar is niet zo bedoeld :D )

Een dergelijke helikopter kán erg gevaarlijk zijn :rolleyes: in de rondspinnende hoofdrotor zit zoveel kinetische energie dat je écht niet wilt dat die jou (of anderen...) raken.

Over de looping waar jij het over hebt ga ik niet eens beginnen ;)

Grt.
Robbie

Ik denk dat het handiger is om iemand op te zoeken die je 'in het echt' helpt.

Heb zo het idee dat je nog niet zo heel veel ervan weet / dat je nog niet goed weet waar je mee bezig bent (dit laatste klinkt erg 'lullig', maar is niet zo bedoeld :D )

Een dergelijke helikopter kán erg gevaarlijk zijn :rolleyes: in de rondspinnende hoofdrotor zit zoveel kinetische energie dat je écht niet wilt dat die jou (of anderen...) raken.

Over de looping waar jij het over hebt ga ik niet eens beginnen ;)

Grt.
Robbie

lol ik heb ook zelf leren lopen dus kan het ook met vliegen zelfde geld voor fietsen auto rijden noem maar op. kijk als iemand in almere hulp wilt bieden heb ik daar geen problemen mee. en ik heb al is een ongeluk gehad dat mij voor armen in de bladen kwamen heb nu ook 2 mooi littekens en dat was nog geen eens mij schuld.

ik heb het nu bijna helemaal zelf gedaan met de tips die jullie mij gaven zo als dat ie vanochtend de 30cm de lucht in ging was net als de eerste keer behalve dat ie nu met matige snelheid naar links tollen ik denk als dat weg is dan heb ik de heli helemaal klaar dan nog alleen bladspoor.

maar heeft iemand nog tips voor dat spinnen

mvg
richard

oke heb het gevonden de tail servo wilt wel naar rechts helemaal maar niet naar links in het midden stopt ie

heb het nu in het midden gekregen maar heb ook een beetje tail wag door het traings kruis misschien

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je servo zelf niet goed beweegt, kan het zijn dat er een stukje tand af ligt intern
dan kan het zijn dat hij af en toe ff vastloopt

en volgens mij vlieg je dan niet in heading hold...
zoek ff uit op de zender waar je de gain insteld, en zet die gyro op hh, scheelt veel gezeur voor de beginnende starter

verder, als je ooit loopings of rolls wilt gaan doen, en misschien ooit nog een haar verder wilt, zet hem dan op 0 graden midstick..
echt, je leert je nu een manier van vliegen aan, je kan later bijna niet meer omschakelen naar de andere methode van vliegen (dus die met 0 graden midstick)

Is de looping het heftigste wat je ooit wilt doen, kun je hem op 5 graden midstick zetten.
zet hem -5 5 10, anders kom je jezelf een keer tegen..

met wat wind krijg je hem niet omlaag met -2...
mijn 250 krijg ik met windkracht 4 in sommige bochten niet eens omlaag met -12...

Als je servo zelf niet goed beweegt, kan het zijn dat er een stukje tand af ligt intern
dan kan het zijn dat hij af en toe ff vastloopt

en volgens mij vlieg je dan niet in heading hold...
zoek ff uit op de zender waar je de gain insteld, en zet die gyro op hh, scheelt veel gezeur voor de beginnende starter

verder, als je ooit loopings of rolls wilt gaan doen, en misschien ooit nog een haar verder wilt, zet hem dan op 0 graden midstick..
echt, je leert je nu een manier van vliegen aan, je kan later bijna niet meer omschakelen naar de andere methode van vliegen (dus die met 0 graden midstick)

Is de looping het heftigste wat je ooit wilt doen, kun je hem op 5 graden midstick zetten.
zet hem -5 5 10, anders kom je jezelf een keer tegen..

met wat wind krijg je hem niet omlaag met -2...
mijn 250 krijg ik met windkracht 4 in sommige bochten niet eens omlaag met -12...

oke dus al ik later 3d wil gaan doen kan ik het best nu aan leren met -5/5/10 dan ga ik het zo instellen want ik wil zekker 3d later gaan doen niet als profs maar gewoon gek doen.

ik heb ook nog 25 euro gevonden dus ik wil iets nuttigs hebben voor de chopper zit zelf te denken aan lipo maar welke en kan ie zaterdag gelevert worden al is dat niet zo groot probleem. iemand ideeen

Nee, als je later 3D wilt gaan doen, kun je beter nu met -10/0/+10 beginnen. Da's makkelijker, dan tegen de tijd dat je lekker kunt vliegen weer om te moeten schakelen. Niet dat dat nou zo'n verschrikkelijk moeilijke omschakeling is, maar toch.

Groet, Bert

Nou, ik heb het mezelf aangeleerd met -12 +12, en nu kan ik beide doorelkaar vliegen

Maar in den beginne is dat wel erg moeilijk, en kun je beter alles meteen goed doen...
Niets is zo jammer als je heli de grond injagen omdat je automatisch hoover op midstick zet

Nou, ik heb het mezelf aangeleerd met -12 +12, en nu kan ik beide doorelkaar vliegen

Maar in den beginne is dat wel erg moeilijk, en kun je beter alles meteen goed doen...
Niets is zo jammer als je heli de grond injagen omdat je automatisch hoover op midstick zet

ja dat is zekker waar
ik ben 2 keer de grond in gegaan ik stond egt zo van okeeeee en om me heen kijken als iemand het had gezien lol en ja hoor op het balkon zatten mensen mij uit te lachen haha

oke dan ga ik morgen of van het weekend op 12-/0/12 zetten en dat spinnen naar links proberen te ver helpen wat ik zelf kan bedenken is de giro gereversed

oh en er brand nog 25 euro in mij hand.:D

Niet helemaal Student,
als Bert met zijn schaal-heli vliegt, moet hij hem voorzichtig van de grond halen en dan vliegen, en bij midstick 5,5 heeft hij die heele palette om precies te sturen,
en als ik met de Rex 250 vlieg, kan het mij bijna niks scheelen, of die
-5 ... 0 ... 12 of
-12 .. 0 .. 12 staat,
dat heb je naar 5 seconden door,

terug naar de discussie starter,
met een goede zender
of met een kleine Excel program (grafic menue)
kan je een pitchkurve creeren, die linear is
bv. van -2 tot 11, dan heb je midstick ca. 5,
en die looping ga je overmorgen vliegen,
succes:cool:

Niet helemaal Student,
als Bert met zijn schaal-heli vliegt, moet hij hem voorzichtig van de grond halen en dan vliegen, en bij midstick 5,5 heeft hij die heele palette om precies te sturen,
en als ik met de Rex 250 vlieg, kan het mij bijna niks scheelen, of die
-5 ... 0 ... 12 of
-12 .. 0 .. 12 staat,
dat heb je naar 5 seconden door,

terug naar de discussie starter,
met een goede zender
of met een kleine Excel program (grafic menue)
kan je een pitchkurve creeren, die linear is
bv. van -2 tot 11, dan heb je midstick ca. 5,
en die looping ga je overmorgen vliegen,
succes:cool:

haha je laat me lachen ouwe :p
ik zie het al voor me looping kan ik de heli wegooien denk ik.
ik moet ook zeggen ik sim heel veel niet RC dan maar simulators ik heb veel kisten gevlogen sinds mij 14de niet dan ik de man ben ofzo maar ik heb ze vrij snel onder de knie en alles vliegt anders maar het went.

heli-uwe
Scale flying lijkt mij ook wat ik ging zoeken en zag dat ze voor de kds een bell/littlebird/ hadden hem jij ervaring daar mee zoja hoe vlieg dat dan

Scale flying lijkt mij ook wat ik ging zoeken en zag dat ze voor de kds een bell/littlebird/ hadden hem jij ervaring daar mee zoja hoe vlieg dat dan

voor de bell littlebird heb ik geen ervaring,
die Bell van mij is met 18 kg niet meer little,

scale vliegen : het moet lijken als een echte heli in miniatur
en als je kijkt zeg je ohhhhhhhhhhhhhh

voor de bell littlebird heb ik geen ervaring,
die Bell van mij is met 18 kg niet meer little,

scale vliegen : het moet lijken als een echte heli in miniatur
en als je kijkt zeg je ohhhhhhhhhhhhhh

haha:):D

ik heb het spinnen kunnen stoppen de servo kon inderdaad niet meer naar links heb de servo nu in het midden. maar de trainigs kruis maakt de heli beetje jumpy ik ga het er ook af halen.

heeft iemand ervaring met de kds metal digital servos 290 zag ze voor 11 euro per stuk.

De kds electronica hoor je veel rare verhalen over, dus die 11 euro is zo te verklaren...

hitec of de aligns moet je naar kijken als je voor goed gaat..

1) Ik zou zo vlug mogelijk de alu versie nemen van de rotorhead (de plastic is echt brol)
2) Haal de tailboom er even uit, doe wat (schilders)tape rond het begin waar hij de mount in gaat. (anders gaat die binnen de korste tijd beginnen verschuiven)
3) Waarschijnlijk ga je de staart nooit erg strak krijgen met die tailservo doordat er een cirkelvormige heveltje opzit ipv een lange hevel. Hierdoor ga je te weinig gain hebben in de zender. oplossing: lang heveltje opzetten (futaba heeft er die op deze tailservo's passen)

1) Ik zou zo vlug mogelijk de alu versie nemen van de rotorhead (de plastic is echt brol)
2) Haal de tailboom er even uit, doe wat (schilders)tape rond het begin waar hij de mount in gaat. (anders gaat die binnen de korste tijd beginnen verschuiven)
3) Waarschijnlijk ga je de staart nooit erg strak krijgen met die tailservo doordat er een cirkelvormige heveltje opzit ipv een lange hevel. Hierdoor ga je te weinig gain hebben in de zender. oplossing: lang heveltje opzetten (futaba heeft er die op deze tailservo's passen)

oke heb je misschien foto en inderdaad tail is zo weer los
dan ga ik een accu bestellen die van KDS bladspoor is ook weer van slag of is nooit goed geweest eigelijk

Back