KDS 450S, eerste stappen 3d?

Thx :D ik zal eerst eens zien hoe groot het verschil is als k de 2 even lang maak, daarna zien we wel verder.. owja.. ik had ng n vrg ovr de gain, vndg was ik vn plan om de gain verder af te stellen en die stond eerst op 70. uiteindelijk had k de gain op 100 gezet maar ik zag eigenlijk geen verschil in de staart, die stond ng mooi strak. wat mt ik nou doen? de gain gwn op 100 laten staan? want lijkt me raar dat ie bij t maximum ng altyd strak staat..

Dat is inderdaad heel vreemd te noemen.
ben benieuwd of die instelling dan wel iets doet, en of hij wel in HeadingHold staat.
normaal zou hij toch wel moeten gaan kwispelen bij een hoge gain instelling.
Ik zou eerst maar eens wachten op je nieuwe lipo's met het instellen van toerental en staartgain, en dan kijken wat hij gaat doen.
Is het waarschijnlijk weer anders namelijk.

Okey, kdenk dat de nieuwe stekkers vr men lipo,s in dit weekend wel gesoldeert zullen worden.. ik ga het nl laten doen door n meer ervaren persoon, wnt slechte solderingen zijn niet zo fijn ;) maar nu eerst slapen :D

Idle up 53 procent is erg weinig.. je vloog met een DX6i, dus de echte gain is 6 procent! en dat is echt heel weinig. zet hem bijvoorbeeld eens rond de 60 procent, gaat ie dan waggen(langzaam heen en weer zwaaien) moet ie nog hoger, gaat ie hunten(snel heen en weer zwiepen) moet ie iets lager.:wink:

Oke, bedankt!
Ik zal het morgen even proberen.

Zit je tweede stekker vanaf de gyro wel in kanaal 5?
En kun je de gyro schakelen tussen normal en heading hold?

Zit je tweede stekker vanaf de gyro wel in kanaal 5?
En kun je de gyro schakelen tussen normal en heading hold?

Ja hij zit in kanaal 5 en ja ik kan de gyro schakelen tussen normal en heading hold.

En Erik: Ik heb de stangetjes van de swash naar de mixers even lang gemaakt, de ene kant staat mooi evenwijdig maar de andere kant staat een heel klein beetje scheef.. Toch maar het stangetje nog ietsie langer maken dan?

Update: Daarjuist heel men rotorkop afgesteld, 0 graden midstick.. Dus ga ik naar het veld (wel winderig maar is niet erg want het was gewoon hoveren), maar nu zit ik weer met een groot bladspoor. Dus had ik eventjes dat stangetje verkort terug en het bladspoor was helemaal weg maar dan meet ik thuis de bladhoek en zit ik weer met 3,5 graden pos bij midstick :???: Hoe kan ik dit nou terug naar 0 veranderen zonder dat ik weer bladspoor krijg?

Dan heb je gewoon *** bladen.
Ander setje proberen.

Zeker bij houten bladen, ieder blad flext dan iets anders onder belasting. dus als de nerven in het ene blad net verkeerd lopen, of als 1 van de 2 bladen iets meer gedroogd is tijdens het frezen/zagen etc krijg je ook al sterkteverschil
Hout is en blijft een natuurproduct

Wil je er van af, moet je eigenlijk naar carbons. Als je een beetje een sexy setje opzoekt, hoef je bladspoor niet eens in te stellen.
Altans, ik heb altijd carbons gehad, nooit bladspoor af hoeven stellen

Laatst bewerkt:
Ooow, ligt het dus aan de bladen.. Ik dacht eerlijk gezegt dat dat iets met de bladhoek te maken had.. Maar goed.. Ik heb hier thuis alleen nog 2 setjes houten liggen.. Misschien kan ik daarmee is zien of die ook bladspoor hebben.. Ok had je edit nog niet gelezen, dat lijkt me dus ook geen tijdige oplossing..

Die dat ik nu gebruikte waren fiberglas, ik dacht dat die toch een tamelijke kwaliteit hadden..

Laatst bewerkt:
Ik ga dan maar een setje carbon bladen kopen. Is dit iets? KDS CF 325mm Blades Geel [KDS-1193-3] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

En ik heb ook gehoord dat je best een setje goede tailblades op de staart zet, moet ik dan misschien even een setje carbon tailblades meebestellen?

Ga ook direct even een pitch gauge meebestellen, maar eigenlijk gaat dat even goed met die formule van 'the next generation" vind ik.. Dus heb ik dat eigl wel nodig?

Moet straks ook even langs de supermarkt passeren om nieuwe penlites te kopen voor men zender :p

Een pitch gauge is zo ongeveer het belangrijkste stukje gereedschap wat je hoort te hebben voor een modelheli.

Carbon tails zijn ipc best belangrijk, maar op een 450 is het verschil tussen plastic en carbon al wat minder.

Een pitch gauge is zo ongeveer het belangrijkste stukje gereedschap wat je hoort te hebben voor een modelheli.

Carbon tails zijn ipc best belangrijk, maar op een 450 is het verschil tussen plastic en carbon al wat minder.

Ok, die pitch gauge zal ik dan ff meebestellen.
Die carbon tailblades lijken me dan niet nodig.

Nog 1 vraagje: Is een bladhoek van 10 graden neg - 0 graden - 8 graden pos goed? of moet het van 10 neg - 10 pos? En hoe komt het dan dat hij meer neg heeft? Hoe verander ik dit dan? Heeft dit met de stangetjes te maken misschien?

Als je 3d gaat doen, moet het gelijk zijn.

Als je een ongelijke pitch hebt, dus op midstick -2 bv, moet je de swash in zijn geheel omhoog stellen.

Is hij bij midstick 0, maar heb je alsnog ongelijke pitch, zit je pitchcurve niet goed, of je endpoints staan niet op 100.
Endpoints zouden overal 100 moeten zijn, swash goedzetten doe je met de stangen. Alleen de laatste kleine beetjes doe je met subtrim.

Wordt je dat gezoek in de zender al zat :mrgreen:

En probeer -10 0 +10 aan te houden.
Alles zo gelijk mogelijk voor onder en boven.

Ok :p ik had gezien dat ik een nogal rare pitch curve had (fabrieksinstelling), namelijk deze: 38 - 46 - 60 - 80 - 95

Ik zal vrijdag avond de pitchcurve en de endpoints een nazien want ben morgen en overmorgen op 2daagse met het school ;)

Aha, dat maakt idd een hoop duidelijk

pitch curve in de idle 1 veranderen naar 0-25-50-75-100
in normal kun je dit neerzetten: 25-25-50-75-100

Reden voor die aparte normal curve, is het uitzetten van je motor na een vlucht..
Als je hem neerzet na een enthousiaste vlucht, zet je hem terug naar normal (of je vloog al in normal), en je gooit je stick naar beneden.
Dan krijgt de heli dus opeens -10 te verwerken terwijl hij op de grond staat, dus niet bevorderlijk
je moet wel negatief houden in normal, anders kom je met een flinke wind niet meer naar beneden.

persoonlijk zet ik hem meestal neer, en gooi de throttle hold om. dan heb je dat punt helemaal niet en kan hij rustig en gecontroleerd aftoeren.

Ja hij zit in kanaal 5 en ja ik kan de gyro schakelen tussen normal en heading hold.

En Erik: Ik heb de stangetjes van de swash naar de mixers even lang gemaakt, de ene kant staat mooi evenwijdig maar de andere kant staat een heel klein beetje scheef.. Toch maar het stangetje nog ietsie langer maken dan?

heey jelle
hoe doe je het om schakelen van gyro in normal en hh?

Opnieuw je afstelling bekijken m.b.v. die lineaire pitch curve Jelle :)
En dan kan je kiezen om of 1 stangetje ietsje uit te draaien of wat subtrim te gebruiken.
Het belangrijkste is dat je swash bij midstick mooi vlak staat,met pitch hoog en laag de cyclic afstellen (interactie) is dan een eventuele volgende, en wat moeilijkere stap.
Maar dat wordt pas echt interessant als je er ook echt gebruik van gaat maken, en de heli het ook merkt... (volledig 3D).

Grt,
Eric

Back