KDS 450S, eerste stappen 3d?

Aha, dat maakt idd een hoop duidelijk

pitch curve in de idle 1 veranderen naar 0-25-50-75-100
in normal kun je dit neerzetten: 25-25-50-75-100

Reden voor die aparte normal curve, is het uitzetten van je motor na een vlucht..
Als je hem neerzet na een enthousiaste vlucht, zet je hem terug naar normal (of je vloog al in normal), en je gooit je stick naar beneden.
Dan krijgt de heli dus opeens -10 te verwerken terwijl hij op de grond staat, dus niet bevorderlijk
je moet wel negatief houden in normal, anders kom je met een flinke wind niet meer naar beneden.

persoonlijk zet ik hem meestal neer, en gooi de throttle hold om. dan heb je dat punt helemaal niet en kan hij rustig en gecontroleerd aftoeren.

Ik zal die curves eens in men zender steken morgen.
Meestal land ik in idle up en gooi dan de throttle hold om.

heey jelle
hoe doe je het om schakelen van gyro in normal en hh?

Druk 1 keer op Up en Down dan komt er, r1. Daarna ga je verder naar r5 en verander je hem van Nor naar Reu. Ziehier de manual vd zender: KDS450_zender

Opnieuw je afstelling bekijken m.b.v. die lineaire pitch curve Jelle :)
En dan kan je kiezen om of 1 stangetje ietsje uit te draaien of wat subtrim te gebruiken.
Het belangrijkste is dat je swash bij midstick mooi vlak staat,met pitch hoog en laag de cyclic afstellen (interactie) is dan een eventuele volgende, en wat moeilijkere stap.
Maar dat wordt pas echt interessant als je er ook echt gebruik van gaat maken, en de heli het ook merkt... (volledig 3D).

Grt,
Eric

Over dat stangetje ietsje uit te draaien of subtrim, voorwat is dat om af te stellen? ;)

Grt,
Jelle

Hoe kan je het best zien of de swash helemaal recht staat? Op het zicht? Met een waterpas?

En waar kan ik het best voorlopig mee vliegen aangezien mijn fiber glas bladen bladspoor hebben? Houten bladen of toch maar beter nog even met die fiber glas bladen vliegen?

Laatst bewerkt:
Zo bijvoorbeeld.

Voor 3d met een 450 zou ik het meest stijve blad uitzoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt voor het filmpje, heb de swash nu mooi recht gekregen :cool:

Ik ga voorlopig nog met de fiberglas bladen vliegen totdat de carbons er zijn

Laatst bewerkt:
Heb zonet nog eens zalig gevlogen :banana: Er was geen zuchtje wind:p Heb nog nooit met zoveel vertrouwen gevlogen ! Ik kon zelfs bochten pakken zoals in de sim: met tamelijk veel snelheid de bocht in gaan en dan heel scheef gaan :banana: Ik heb ook de laatste 3 minuten stall turns geoefent, ging goed!
Ik heb zeer genoten :cool: En men vertrouwen is veel omhoog gegaan ;)

Ik heb ook gezien dat ze de mais van het veld aan het oogsten waren waar ik mijn looping op ga willen doen :p dus dat komt goed uit !

Ik ga voorlopig nog vliegen met een 2 graden bij midstick totdat ik men carbon bladen heb want anders zit ik met een bladspoor en dat is niet zo goed ;)

Ik hoop vandaag nog een lipo'tje te kunnen opvliegen want het is uitstekend weer!!

Ja hoor, daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ik begin op 5 meter en stijg dan tot 15 meter, draai me om en ik kom weer op 5 meter hoogte terug.

Heb ik wel eerst een camera man nodig ;) Heb nog maar 1 filmpje van als hij vliegt, en dat was van men allereerste vlucht :p Een heel saai filmpje van een heli die een paar minuten aan een stuk stilletjes in de lucht hangt dus ;)

Hier is het eerste filmpje, is een kort filmpje. Men vingers moesten daar eerst nog een beetje opwarmen dus de bochten waren nog niet zo heel mooi.

Filmpje is beschikbaar in HD:

F0krSXqIx6A[/media] KDS 450S - YouTube

2de filmpje volgt nog, en die is wat langer

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt wel :p

Ik vind het eigl wel knap van mezelf dat ik op minder dan 2 maand tijd dit kan :cool: Maar ja, als je jonger bent leer je veel sneller.. dus dat is wel een voordeel voor mij :banana:

Back