KDS 450S, eerste stappen 3d?

Ik ga het misschien morgen toch nog eens proberen.

Bij mij draaiden de staart in de lucht weg toen die op z'n kop hing en ik vloog ook veel te ver dus zelf zag ik dit ook niet.
Ik gaf misschien ook wel iets te veel inverted...

Hier ook nog het filmpje van de crash / eerste looping:
[media=youtube]B-p--R16-1g[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ondertussen EINDELIJK de hoek goed kunnen afstellen :banana:
0% gas: 10 graden neg
50% gas: 0 graden
100% gas: 9 graden pos

9 graden bij 100% gas zal toch ook wel goed zijn ipv 10 of 11?

Mijn zender instellingen zijn nu:

normal mode:
0
60
80
80
80

en idle up:
80
80
80
80
80

Dus dat lijkt me wel goed.

Ik heb ook eens zitten om men rotorkop te upgraden naar alu maar ik schrok me van de prijs :shock: 60-75euro!

@jeroeni: Weet je toevallig de oorzaak van die tailwag?

Hey jelle!
ik heb niet echt veel te zeggen over wat je in moet stellen ( heb zelf ook nog geen looping gemaakt ) maar ik moet zeggen dat ik het wel heel kool vindt dat je het nu al gaat doen :)
Ik duim voor je!

Het gaat zeker nog een maandje duren voor men eerste looping denk ik hoor. Er moet nog wat gebeuren aan men heli en ik ga eerst nog een 10tal vluchtjes maken op een hoogte van +10 meter, want dat is nog nieuw voor me. Ik ga ook voor dat te oefenen+ de looping te maken ergens anders moeten gaan vliegen. Maar als ik een straat verder wandel zit ik in de open velden, dus dan kan ik vanaf het zanderige wegje opstijgen en dan boven de velden gaan vliegen ;)

Ik vlieg ook boven de velden:) 30sec lopen en je hebt de ruimte die je wilt:)

Ik heb misschien wel een vermoede hoe het heeft kunnen gebeuren:

-Misschien lag het aan de gyro die een te lage rate had en dat die weg draaiden toen die op z'n kop hing.
-Misschien dat ik zo zenuwachtig was dat ik aan de rudder stick zat en dat ik hem zelf weg draaiden.

Omdat de schade zo hoog was en ik de oorzaak niet weet, durf ik het eigenlijk niet opnieuw te proberen omdat ik niet weet of het aan de heli ligt of dat het aan mijzelf lag.

Ik ben wel van plan om het deze week m'n 2de poging te wagen.

Owja! Nu je het zegt de gain moet ik ook nog eens bekijken. Want heb die nooit echt goed afgesteld.. De tail schudt wel niet maar men zegt altijd dat je de gain zo hoog moet zeggen als het kan, dus moet eens bekijken of ik hem nog hoger kan zetten zonder dat de staart begint de schudden ;) bedankt voor de onbewuste tip :cool:

Graag gedaan hoor:)
Scheelt misschien weer een crash...

Ik heb hem nu in normal op 68,0% en in idle up 53%.

Nu ik zo kijk vraag ik me af of ik hem destijds niet hoger had gezet...
Maar ik vlieg bijna altijd in idle up en het gaat altijd goed.

Ow, is er een gain voor normal mode en een gain voor idle up? Dan moet k de 2 afstellen ;)

Mijn gain staat nu op 70 en die van idle up weet ik zelfs niet :eek:

Nog even een vraagje: Zou het helpen om ook men staart up te graden naar de alu versie van de SV, om zo tailwags tijdens de looping te voorkomen? Aangezien ik gehoord heb dat de kwaliteit van de staart niet erg goed is en dat er makkelijk speling op zit..

Als ik jou was zou ik dit zeker doen!
De staart is namelijk een erg belangrijk onderdeel en als er spelling opzit, zul je nooit optimaal 3d kunnen vliegen.

Ik weet niet of je ook een Trex 450 staart er op kan zetten maar anders zou ik dit zeker doen. Heb je momenteel een snaar of een torquetube aandrijving?

Ik heb een belt op men heli. Ga dan ook maar de staart upgraden. Ik betwijfel dat de staart vd trex 450 daarop geraakt aangezien de kds eigenlijk niet echt een clone is van de trex, de C versie daarentegen wel.. Maar de staart van de SV lijkt me ook wel goede kwaliteit.

En zou ik men rotorkop pas upgraden na de eerste looping of toch maar ervoor? Want moest ik crashen is die dure rotorkop wel naar de vaantjes :(

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik zeg het toch maar effe. Als je gaat rollen, zijwaarts of voorwaarts. Dan zou je ook eens kunnen kijken naar je swashplate uitslag in de zender, want dat heb ik namelijk gehad...
Als je exact wilt rollen over 1 as, en je hebt je swash niet goed ingesteld, dan gaat dit nooit lukken. Dan krijg je een soort draai/rol effect als je te weinig hebt, en teveel is dan gaat ie dus heel snel om zijn asje.

Hier is een filmpje van bert kammerer die zijn 3g instelt, maar hij laat ook zien hoe de graden van je swash meet.
http://video.align.com.tw/mpeg/3G FBL system setting-en.wmv

Elevator en Aileron swash moet dus gelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Voorlopig lekker standaard houden, en na een eventuele crash pas kijken hoeveel je extra betaalt voor een upgrade. Een loop en roll zou gewoon moeten lukken met een standaard heli.

@Doosan: Bedankt, zal het vanavond eens bekijken.

@laurens: Nouja als ik men blades bestel kan ik evengoed ff een staartje erbij kopen voor een prikkie. Kost maar een 15 euro dusja.. Liever een 15 euro meer uitgeven dan er later achter te komen dat de staart net iets te slecht was en een dure crash te hebben..

Zou het trouwens helpen om een setje align schroefjes te kopen voor men heli (als die vijsjes tenminste passen?), want ik merk dat de helft van men vijsjes doldraaien :2gunfire:

Nogmaals, als je staart het goed doet met de pootjes omlaag, doet hij het ook goed met de pootjes omhoog

Inverted of niet, voor de staart maakt dat geen klap uit, hij doet gewoon zn werk.

Hoe kun je zien dat de staart goed is?
- een rondje om de heli zn as maken, stick vol in de hoek. Op 360 graden stick weer in het midden, de staart moet in 1 klap stil staan, en blijven staan. 1 cm doorschieten en weer goed gaat staan is nog acceptabel, meer wordt een probleem.

- hoover een beetje laag. Geef vol pitch omhoog. De heli zou nu best hard omhoog moeten gaan, op een flinke hoogte ineens vol neg pitch geven
Als de staart tijdens de heli manouvre netjes op zijn plek blijft gaat het goed.

Maakt hierbij niet veel uit of je dit ook inverted probeert, voor de heli maakt dat niet uit
De testjes hierboven zijn best zware dingetjes voor het staartsysteem. Doet hij dat goed, kan het spul best wat hebben
Ga je tic toc's doen ga je erg veel vragen, maar tegen die tijd kun je een spontaan uitbrekende staart ook opvangen

Nogmaals, als je staart het goed doet met de pootjes omlaag, doet hij het ook goed met de pootjes omhoog

Inverted of niet, voor de staart maakt dat geen klap uit, hij doet gewoon zn werk.

Hoe kun je zien dat de staart goed is?
- een rondje om de heli zn as maken, stick vol in de hoek. Op 360 graden stick weer in het midden, de staart moet in 1 klap stil staan, en blijven staan. 1 cm doorschieten en weer goed gaat staan is nog acceptabel, meer wordt een probleem.
Als ik me goed herriner dan staat hij mooi in 1 klap stil.

- hoover een beetje laag. Geef vol pitch omhoog. De heli zou nu best hard omhoog moeten gaan, op een flinke hoogte ineens vol neg pitch geven
Als de staart tijdens de heli manouvre netjes op zijn plek blijft gaat het goed.
Dit zal ik vanavond (als het weer het toelaat) ook eens proberen

Vanavond zal het een afstel vluchtje worden vrees ik, moet de gain nog nakijken enz.
Wat ik gisteren merkte is dat hij in idle up veel aggresiever (logisch..) maar ook veel preciezer aanvoelt :p Vond het erg leuk om mee te vliegen ! Ook al duurde de vlucht in idle up maar 1 min aangezien ik bladspoor had.

Voor een looping, is het hard aan vliegen en dan de stick zo ver mogelijk naar achteren trekken? Of moet je hem maar een klein beetje doen?

Back