Kds-450s

laat de creata idd links liggen! ik heb zelf de df336 van walkera, voorloper van de creata. deze heli is niet ccpm aangestuurd zoals de kds450/trex450/copterx450 etc. van de creata ga je oa daardoor spijt krijgen denk ik (leer je minder van, is niet gebruikelijk dus niet te upgraden met align spullen bijvoorbeeld en het is en blijft walkera=snel versleten)

Hoi.
Ik hou het effe kort.Ben druk.
Maar ik zou als ik jou was die Walkera Creata links laten liggen.
Niet omdat het van het merk Walkera is, maar vooral om hoe die heli is opgebouwd en hoe de zaken dmv servo's worden aangestuurd.
Dan kun je echt 10 keer beter die KDS of CopterX nemen.
Zelf vlieg ik met 3 stuks KDS450SV's en ze bevallen super.
Maar............CopterX is ook goed.
Dus je zult met beidde machines geen buil vallen.
Met die Creata wel.............niet doen dus.Echt!!
Vr GR E

Vraagje Dylan,

Vlieg jij met de normale electronica van KDS. Wil eigenlijk in de regelaar het opspinnen vertragen en dit kan ook volgens de handleiding. Die staat nu op 0.5 sec en wil ik naar 2 seconde hebben. Is wat beter. Maar ik kom niet in de programmeermode van de regelaar. Is met piepjes e.d. Is echt klote. Heb de handleiding en daar staat in hoe het moet. Ik krijg het alleen niet voor elkaar, klopt geen hout van! Ik hoor het wel...

Sorry jongens.......even Off Topic.
Hoi Davitamontje, ik vlieg helaas niet met de originele spullen in mijn KDS'een.
Alle drie stuks KDS450SV's vlieg ik met eigen gekozen elektronika.
Van servo's tot motor tot regelaar.
Ik gebruik HiModel regelaars.
Zeker niet de duurste en de beste, maar ik doe al 5 jaar niet anders, en gebruik HiModel regelaars voor zowel mijn heli's als voor mijn vliegtuigen.
Ze bevallen mij zeer goed.
1: er zit een programmeerkaart bij waarmee ik de instellingen van de HiModel regelaar snel en gemakkelijk kan instellen.(stelt echt niets voor)
2: Heb in die 5 jaar tijd nog nooit een deffecte HiModel regelaar gehad of enig ander probleem ermee.

Misschien is het een optie voor jouw om alleen je regelaar te vervangen van je heli.
En het liefst dan eentje waarvan je weet dat je er een programmeerkaart bij kunt gebruiken.
M'n helimaat doet het programeren van zijn Himodel regelaars wel via de zender.
Dat werkt ook wel, maar is iets meer gepuzzel lijkt me.
Er zijn ook regelaars van het merk Turnigy en die schijnen ook goed te zijn en instelbaar dmv een programmeerkaart.
Hoop dat je een oplossing vind.
Vr Gr Erwin

Sorry jongens.......even Off Topic.
Hoi Davitamontje, ik vlieg helaas niet met de originele spullen in mijn KDS'een.
Alle drie stuks KDS450SV's vlieg ik met eigen gekozen elektronika.
Van servo's tot motor tot regelaar.
Ik gebruik HiModel regelaars.
Zeker niet de duurste en de beste, maar ik doe al 5 jaar niet anders, en gebruik HiModel regelaars voor zowel mijn heli's als voor mijn vliegtuigen.
Ze bevallen mij zeer goed.
1: er zit een programmeerkaart bij waarmee ik de instellingen van de HiModel regelaar snel en gemakkelijk kan instellen.(stelt echt niets voor)
2: Heb in die 5 jaar tijd nog nooit een deffecte HiModel regelaar gehad of enig ander probleem ermee.

Misschien is het een optie voor jouw om alleen je regelaar te vervangen van je heli.
En het liefst dan eentje waarvan je weet dat je er een programmeerkaart bij kunt gebruiken.
M'n helimaat doet het programeren van zijn Himodel regelaars wel via de zender.
Dat werkt ook wel, maar is iets meer gepuzzel lijkt me.
Er zijn ook regelaars van het merk Turnigy en die schijnen ook goed te zijn en instelbaar dmv een programmeerkaart.
Hoop dat je een oplossing vind.
Vr Gr Erwin

Hartelijk bedankt Dylan, ben ik weer wat wijzer geworden;)

@ Eric, De trims stonden goed. Heb nog niet geprobeerd de Gyro wat hoger te zetten, is geen vliegweer he, wanneer het kan zal ik het proberen.

bedank dylan en Jens aan die info heb ik wat.

zit toch te denken aan de copterX
Maar zou ik dan gewoon exact de zelfde electronica kunnen kopen als er in de KDS 450C zit.
en weet iemand misschien een webshop waar ze dat ook allemaal hebben.

en wat zit er nou precies standaard in
Servo’s: 4 x 9g KDS (is digitaal toch?)
Gyro: KDS800 Heading Lock & Dual Rate
Motor: Brushless 3500 KV (kan nergens vinden wat voor merk en type precies.)
Regelaar: Brushless 40A KDS(kan nergens vinden wat voor merk en type precies.)
en voor de zender + ontvanger dacht ik aan HobbyKing Online R/C Hobby Store : Futaba 6EX 2.4GHZ FAAST Radio System w/R617FS Receiver (Mode 2) $179.99)
maar misschien eerst nog maar een iets goedkopere.

zou dat wat zijn bij elkaar??

@ roymorren:

:teacher: Even time-out :teacher::

Weet je zeker dat je voorlopig niet voor een RTF zou gaan? Natuurlijk is het een uitdaging om voor 'weinig' helemaal zelf een toestel samen te stellen. En natuurlijk kom je met de vele adviezen vanaf het forum waarschijnlijk wel tot een goed uitgebalanceerde setup van je 450 size CP helikopter, maar heb je zelf genoeg kennis -of in ieder geval in de buurt- die je later gaat helpen met het bouwen (niet onderschatten), afstellen en invliegen??

Dit is absoluut geen beginneractie hoor, meestal lopen de kosten van onderdelen toch aardig op en is de teleurstelling des te groter wanneer de boel niet goed vliegt (met alle nare gevolgen van dien).

@ Roymorren:

Helemaal eens met Mondriaan. Ga gewoon lekker voor een rtf kds450 of anders een copterx, die zijn ook rtf te krijgen. Feitelijk zit in een rtf kds budget electronica. Als je dan toch zelf gaat bouwen en samenstellen, neem dan betere electronica voor de copterx.

Ben het ook volmondig eens met de heren............
Vooral als beginnend piloot heb je de handen al vol aan leren vliegen met je heli en ook met het toestel stap voor stap leren kennen.
Een RTF heli zou dan de meest logisch denkbare optie zijn.
De KDS450S of SV RTF versie is een hele geschikte.
Het stap voor stap vervangen van de originele onderdelen als die bijv kapot gaan, voor eigen keuze elekronika is dan altijd een optie.
Crashen en sleutelen zul je toch net als wij allen moeten doen.
Wat denk ik ook werkt is dat als je iemand dicht in de buurt hebt (soort van helimaat) die jou dan kan helpen om een Bare Bone 450CP heli op te bouwen met eigen gekozen elektronika.
Maar om dit direkt te gaan doen als beginnend heli vlieger raadt ik af.
Je zult nog schrikken van de kosten aan losse onderdelen die nodig zijn om de heli lekker vliegend te krijgen.(praat dan over redelijk spul, en bijv geen Gyro's van 15dollar)
Ook als beginner iemand erbij hebben die er al kaas van heeft gegeten werkt erg rustgevend kan ik je vertellen.
Er is niks mis met in je eentje te lopen klooien, maar persoonlijk vind ik dat die tijd beter gestoken kan worden in het daadwerkelijk oefenen en vliegen met je heli inplaats van druk bezig te zijn om de eigen gekozen set up goed afgesteld te zien krijgen.
Dus een RTF heli als beginner nemen (problemen krijg je er toch mee, maar zijn vaak altijd via hulp van Forums op te lossen) of een ARF bare Bone heli nemen, indien je direkte bijstand hebt van iemand die het proces al in de broekzak heeft.
Geluk kerel.
Vr Gr Erwin

Hoi,

Volgens mij is geen enkele heli echt RTF, je moet altijd alle schroeven nalopen, rotorkop afstellen etc.

Precies mijn gedachte, een "RTF" die geen vibraties heeft, en een perfect afgestelde kop zou ik graag zien :)

Het zelf bouwen is niet zo 1, 2, 3 klaar, maar wel bevredigend. Ik persoonlijk heb meer vertrouwen in mijn "opt gemak" skills dan die van de "ik steek er 500 per dag in elkaar" persoon die de kits in elkaar zet.

Als je voor CopterX gaat, neem dan de SE (carbon), ik heb zelf de AE (aluminium) en het is lang niet zo sterk, maar nog steeds heel en vliegend hoor ;) Ik heb er een weekje over gedaan om alles mooi vliegklaar te hebben, dan nog een weekje om het fijn te stellen allemaal en tenslotte voor de helft van de RTF priijs :D

bovendien als je hem zelf in elkaar steekt met hulp van een ervaren persoon dan ken je je heli door en door. wel handig als je crasht, dan zit hij zo weer in elkaar en je leert van het bouwen ook het afstellen.

Inderdaad! Kijk maar even naar deze thread !!! Zo zie je dat je na een crash met een RTF het niet zo eenvoudig is om het weer correct afgesteld te krijgen. (no offense to Nicola, de TS van bovenvermelde thread)

Laatst bewerkt door een moderator:
nou allemaal bedankt.
ik ga dan denk ik maar bij romafira kijken en vliegend meenemen
en dan voor de
CopterX 450ME CP of de KDS-450S 3D CCPM
en als het budget het toelaat een
CopterX CX 450SE V2 CP of de KDS-450C 3D CCPM

voordeel is volgend mij dat de copterx beide en de 450c allemaal in een alu koffer zitten.
en als ik deze 4 vergelijk, is voor €299 de CopterX CX 450SE V2 CP de meest geschikte met veel alu en carbon.
en dan ook nog een fatsoenlijke lader aanschaffen.

ik hou jullie op de hoogte eind van de maand ga ik er 1 kopen.
mooi nog de tijd om te simmen en veel te lezen en filpjes kijken.

Super!
Maar neem gewoon je tijd en niets haasten.
Let wel op straks dat je zulke 450 size CP heli's met Lipo packs vliegt die minimaal 20C zijn.
Dus geen packs erin proppen van 15C ofzo.
Ik gebruik minimaal 20C Lipo packs en ook al 25C.
Het scheelt echt in vermogen en in levensduur van de packs.
Vr Gr Erwin

Wat is jullie ervaring met de houten bladen. Ik heb na een nieuw setje zo'n 1 cm verschil in de bladen zitten. Ik heb de rotor head nagekeken en iets beter afgesteld. Tevens de maatvoering lijkt goed. Ook een pitch meter geeft aan dat het wel aardig goed is. Maar toch blijft het verschil.

Nou is het met hout natuurlijk zo dat dit gevoelig is voor vocht. Ook kan ik mij voorstellen dat het hout niet van alle bladen gelijk van kwaliteit is.

Inmiddels heb ik fiberglass bladen binnen en gemonteerd. Het oogt en voelt in ieder geval degelijker. Waarchijnlijk morgen even uitproberen.

Inmiddels mee gevolgen. Ze zijn iig eens stuk stiller. De 1 cm verschil tussen de bladen zit er nog steeds in. Ik ga dit weekend de head nog eens goed nakijken. Het zou ook wel eens kunnen zijn dat bv de feathering shaft een tik gehad heeft. De rotor heeft inmiddels twee keer een muur van dichtbij mogen aanschouwen.

Werner

Heb net een KDS450S in mekaar gezet.
Swashplate staat level op throttle 0%,50% en 100%.
Maar nu heb ik mijn rotor bladen opgemeten en ze staan beide met throttle 50% op -5 graden.
Op throttle 100% staan ze op +5 graden.
Pitch en throttle curve zijn beide lineair.
Is dit correct of heb ik iets fout staan??

Ja dan doe je wel iets verkeerd...

Eerst zender op 50% gasstick...
Let hierbij op je pitch curves...

Daarna servo armen haaks op de linkjes..
dan de swash level en halverwege tussen de max n min punt..
dan de washout parralel..
Vaak is dit een vast gegeven en bepaalt hiermee de hoogte van de swash.
Dan de bellhiller armen horinotaal..
en dan de blad hoek op 0...

Dit is de enige juiste manier...

benno

Ok ik ben er nu bijna. Denk ik. :rolleyes:
Het enige probleem dat ik heb is dat op beide bladen ik meer negatieve pitch heb dan positief. :confused:
Beide ongeveer +9 graden bij full throttle en - 13 graden bij throttle dicht.
Op middn throttle heb ik exact 0 graden. :D
Betekent dit dat ik de swashplate hoger moet brengen door het uitdraaien van de links tussen de servos en de swashplate???

Ben toch niet helemaal tevreden met de stand van een van mijn servo armpjes. :(
Kan iemand mij vertellen waar in Nederland ik servo armen kan krijgen met 4 armen. Die dan ook nog allemaal onder een andere hoek staan. :confused:
Dit om de hoek tussen de servo arm en de push link naar de swashplate 90 graden te krijgen.
(Ter info: Mijn servos hebben allemaal 25 tandjes.)

Back