Kds-450s

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Mustang64, 1 aug 2009.

  1. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    dus als ik het goed begrijp kun je de gewichten aan de flybar vervangen voor zwaarde gewichten ?? is dat merkbaar rustiger ??

    gr,
    Marco
     
  2. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Jazekers..
    een kilotje aan beide kanten en de heli wordt zo rustig dat die op de grond blijft staan:p

    Maar het is al langer bekend dat je de flybar gewichten (indien aanwezig) naar buiten moet schuiven om de heli rustiger en stabiler te maken..
    Ik ben echter al een stukje verder en het kan mij niet snel genoeg gaan en dus lichtere paddels..

    Benno
     
  3. wdj

    wdj

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Heerenveen
    Chris,

    Hij is inderdaad een stuk stabieler dan een 450. De 500 doet gewoon wat ik wil, dus ook geen excuses als ie crashed;). Ik kan de 500 veel beter onder controle houden dan mijn kds.Deze wil nog wel eens vroegtijdig landen.
    Ik vind hem zeker niet lomper en trager, sterker nog de 500 kan ik door de bocht rammen. Dit kan ook wel met de kds, maar dan zakt de headspeed wel. de 500 heeft hier vrijwel geen last van, hier zit een motor in van bijna 1,5 KW.

    Ik denk dat ik binnenkort een pittigere motor in de kds zet. Misschien dat hij dan beter wil luister naar mij:pim: Zoniet dan....:2gunfire:

    @benno; zondag mischien? zal jan ook ff vragen
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Wat je zegt over je motor bevestigt toch wel een beetje wat ik zeg, of niet? Wat ik bedoel, een grotere heli is zwaarder en heeft langere blades. Meer gewicht betekend meer momentum en kost dus meer energie/moeite om in beweging te zetten, te stoppen of van richting te veranderen. In de zin van 'windbestendigheid', hij waait niet zomaar weg.
    De langere en zwaardere rotor-blades geven in principe ook een groter gyroscoop effect, wel afhankelijk van het toerental, wat ook weer zorgt dat de zaak moeilijker in beweging is te krijgen.
    Jij zet er dus 1,5 Kw vermogen tegenover om 'm wel vlot in beweging te krijgen :) Geen kritiek ofzo hoor, ik vind het wel interessant :)
    Op een fiets zorgt het gyroscoop effect van de wielen ervoor dat je op snelheid meer moeite moet doen om te sturen, maar ook dat je niet zomaar omvalt. Ergo stabiliteit is toch (ook) de mate waarin je moeite moet doen om de heli in beweging te krijgen?

    Ik heb de standaard v3 flybar gewichtjes op m'n tarot heli, net een cm van de paddles. Maar is ie daarmee nu stabieler, trager of beide. Zonder reageert ie sneller en is ie toch gemakkelijker te flippen of rollen. Dus voor dat soort dingen wil je die stabiliteit juist niet echt :confused: of zou je juist een sterkere motor en servo's installeren om wel de stabiliteit te hebben maar ook snel te kunnen sturen :confused:
    Alleen jammer dat die windgevoeligheid en zichtbaarheid lastiger is te beinvloeden, dus op een gegeven moment zal er wel een 500 of 550 komen :cool: eerst de centen nog ;)
     
  5. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Mag ik je vragen welke motor je hebt want 1,5 KW voor een 500 lijkt me wel erg veel.
     
  6. wdj

    wdj

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Heerenveen
    Er zit een bl500m motor in:

    ●Input voltage 11.1V-22.2V 3-6cell Li-Po
    ●Max continuous current:60A/70A(30sec)
    ●Max output power:1260W/1470W(30sec)
    ●KV value:1600KV
    ●Dimension: spindle 5x36x61.1mm
    ●Weight: 205g (prox.)

    Deze zit in een esp. Volgens mij hebben de ander t-rex 500 een motor die ongeveer de helft heeft.

    Werner
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Hey Werner,

    Gisteren ging het bij jou bijna mis, vanavond op een haar na de raptor 30 van mij bijna total loss gevlogen.. 10 jaar in 10 seconden ouder maar gelukkig nog heel. Heli blijft voorlopig even aan de grond staan. Overigens geen politie dit keer ;)

    Merk wel dat mijn pitch curve nog niet helemaal fijn is. Een tandje gas terug onder de hover en de heli komt veel te snel naar beneden zetten. Toch de Trex 450 binnenkort maar vliegklaar maken :) Denk dat ik Bert de heli nog maar eens laat afstellen als hij weer terug is.. Tot die tijd ga ik er niet meer mee de lucht in :(
     
  8. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja als je die 1,5Kw afzet tegen je 2Kg vlieg gewicht en dan op de 450S met zijn 800 gram een 3300Kv 300Watt motor zet is het verschil ook wel heel groot.
    Op de C versie zit een 3550Kv 450 Watt motor en das toch wel het minimum als je lekker wilt rond vliegen..
    Ik had ook die 3550 KV 450 Watt en heb er nu een 4200kv 450 Watt motor op maar ook die kakt nog wel iets in als je full up geeft.

    Eigenlijk gewoon een zware scorpion er op maar dan zit je weer in de investering van een 50 tot 60 euro te kijken..
    Overigens weet ik niet of de plastiek kop van de S versie tegen dat vermogen kan, of had je die al naar alu omgebouwd??

    Benno
     
  9. wdj

    wdj

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Heerenveen
    Je word echt oud:D Heb je al een keer eerder gevraagd:rolleyes:

    De kop is al laaaang geleden vervangen.


    Werner
     
  10. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Hallo,

    ik heb dit draadje wat door gerommeld, omdat ik zelf nu ook een 450s heb, maar kan mijn vraag niet vinden of heb er overheen gelezen. maar hier komt die dan:

    is de KDS 450s te binden met de Spektrum DX6i zender zonder de ontvanger te wisselen ??

    gr,
    Marco
     
  11. wdj

    wdj

    Lid geworden:
    15 nov 2009
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Heerenveen
    Marco,

    Nee dit is mogelijk, al deze zender/ontvager combi's zijn merk gebonden. Helaas bestaat er niet een standaard.

    Je zult dan ook een spektrum ontvanger erbij moeten hebben.

    Werner
     
  12. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    oké. dan maar een setje kopen met ontvanger.

    gr,
    Marco
     
  13. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    de K-7X zender kan 7 modellen in zijn geheugen opslaan. is deze dan te binden met andere merken ?? zoals b.v. E-Flite helicopters ??

    gr,
    Marco
     
  14. Wipeout

    Wipeout Guest

  15. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    ik heb nog geen dx6i, maar wil deze wel graag gaan bestellen. maar ik dacht effe een hele domme vraag te moeten stellen ........ was toch mooi geweest als de K-7X zender ook mijn andere heli's zou kunnen besturen. waarom anders een geheugen voor 7 modellen ?? ik heb deze vraag ook al in een andere topic gesteld, maar ben er nog niet helemaal uit. maar wat ik graag zou willen is dat ik met 1 zender mijn 450s kan besturen, maar tevens ook mijn kleine Blade msr, en mijn mijn nog te kopen Blade 120 sr. maar als ik het goed begrijp, moet ik een zender en ontvanger kopen, de de spektrum dx6i, en de ontvanger hiervan in de 450s zetten. dan kan ik alles besturen. de blades kan ik zo binden met de dx6i.
     
  16. Wipeout

    Wipeout Guest

    Marco, aangezein je al één blade hebt en er nog een bij wilt naast je KDS450 ligt een spektrum wel voor de hand. die kun je zonder meer binden met E-flite heli's, scheelt ook in de aanschaf van de 120 Sr (wil ik ook....) die koop je dan BNF (Mrhobby, € 119,95, geen stock op dit moment, en nee ik heb geen aandelen) In die KDS kan een receiver van elk fatsoenlijk systeem dat je zou willen aanschaffen. Als je een 7 kanaals wilt, kun je ook voor de DX7 of DX7se gaan, kijk het forum er maar eens op na, da's een populaire zender die bij de meesten uitstekend bevalt (ik denk dat ik toch maar wat aandelen spektrum ga kopen..)
     
  17. Dutchstyler

    Dutchstyler

    Lid geworden:
    30 nov 2009
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Waddinxveen
    Na de HoneyBeeFP2 ga ik nu ook voor een KDS450C erbij.
    Heb al veel info hier gelezen en ga het zeker gebruiken.
    Moet hem nog bestellen en kijken wat ik er zoal bij moet hebben, maar zal zeker mijn mening over deze gelikte heli geven.
     
  18. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Niet voor de DX7se gaan. Kun je niet mee simmen.
     
  19. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Hallo allemaal,

    Naar een paar maanden met een walkera lama400D te hebben gevlogen heb ook ik de stap naar een KDS450/SV gemaakt.
    Helaas ging het bij de tweede poging niet helemaal goed, heb de staartbuis geknikt en er is een servo armpje afgebrokken. Voor zo ver ik kan zien is dit de enige schade aan de heli. Zijn er hier ook ervaren piloten die op de noord west Veluwe wonen, die mijn kunnen en willen helpen met het herstel van mijn heli? Ook hulp bij het leren vliegen zou te gek zijn.

    mvg. Freddie
     

Deel Deze Pagina