Kds-450s

Top Erwin bedankt voor het delen van je ervaringen... zo op het punt van aanschaf van een S-versie toch maar even een mailtje gewaagd of de C versie toevallig op de plank ligt. Voor mij persoonlijk wel het overwegen waard.

@Erwin:

En bedankt joh! Blijkt dat de Alu/Carbon versie gewoon op voorraad te zijn :mrgreen:. Ik heb al een afspraak voor aanstaande dinsdag... dan kan ik hem (ingevlogen en wel, waar ik bij ben) ophalen! Ik ben over de streep door jouw bevindingen én ik hoef niet te wachten op nieuwe voorraad van de S-versie!

@erwin:

En bedankt joh! Blijkt dat de Alu/Carbon versie gewoon op voorraad te zijn :mrgreen:. Ik heb al een afspraak voor aanstaande dinsdag... dan kan ik hem (ingevlogen en wel, waar ik bij ben) ophalen! Ik ben over de streep door jouw bevindingen én ik hoef niet te wachten op nieuwe voorraad van de S-versie!

Vraag misschien of zij ook de nieuwe KDS 450SV Flymentor 3D RTF verkopen.
Die kost wel wat meer maar ik denk dat hij nog beter zal vliegen dan de 450C .Ik zou hem graag willen kopen maar vind momenteel geen enkele winkel die hem verkoopt in Nederland Zelf ben ik maar een leek op gebied van Heli vliegen maar al ik deze video bekijk van de [URL="
Flymentor 3D [/URL]dan ben ik wel overtuigt :o:o:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan jongens!!
Ik weet dus niet ofdat mijn twee gevallen van speling op de plastik kop toeval waren, maar vermoedt van niet.
Daarom zal ik ook nooit meer een heli kopen die standaard is uitgerust met een plastik kop.
Alu scheelt echt heel veel.
Wat betreft de plastik staart van de KDS450S................daar heb ik dus absoluut geen problemen mee ondervonden.
Die houdt zich vooralsnog goed.Ook qua speling.
Maar heb inmiddels daarvoor ook al een alu versie van liggen.Dus kwestie van tijd voordat die erop gaat.
Had ik jullie al verteld over die KDS800 Gyro?
Werkelijk een hele fijne.
Houdt de staart netjes strak.Ook met punch outs geen enkel probleem.
Een aanrader dus.
Al met al een heerlijke heli dus.
Vr Gr Erwin

Ik heb mijn plastic vervangen door alu en daar vliegt ie wel een heel stuk strakker mee! Ook maakt het echt wel verschil of je met de (in mijn geval) standaard 35MHz zender vliegt!

Ik heb mijn plastic vervangen door alu en daar vliegt ie wel een heel stuk strakker mee! Ook maakt het echt wel verschil of je met de (in mijn geval) standaard 35MHz zender vliegt!

Ik zit daar ook nu al sterk aan te denken. Eerst maar eens wat vluchten maken met de standaard spullen er op.

Wat is het verschil wat vliegen betreft tussen een 35MHz en ik denk de 2,4GHz???

het vreet minder stroom uit je zender en het sturen voelt veel directer. Dat was mijn ervaring iig. Als het eerst voelde de heli aan als een geoliede lager op een glasplaat, maar bij 2,4ghz is het op z'n minst verandert naar een holle glasplaat, het geheel was veel makkelijker stabiel te houden door de hogere resolutie.

het vreet minder stroom uit je zender en het sturen voelt veel directer. Dat was mijn ervaring iig. Als het eerst voelde de heli aan als een geoliede lager op een glasplaat, maar bij 2,4ghz is het op z'n minst verandert naar een holle glasplaat, het geheel was veel makkelijker stabiel te houden door de hogere resolutie.

Ik had het niet beter kunnen zeggen;)

Voordeel ook is dat je een beetje 2,4GHz zender veel fijner kan inregelen!
En het is velen malen minder storingsgevoelig!

Jongens...............kan iemand van jullie mij iets vertellen?
Ik vraag me stellig af ofdat een Canopy van een Trex450SE (of een Trex450 SEV2) zou passen op mijn KDS450S.
Gaat dat lukken??
iemand van jullie hier ervaring mee?
Of moet er dan wel erg veel versleuteld worden aan dat Trex450 kapje om passend te maken voor een KDS450S?
Dank voor de hulp.
Vr GR E

Heerlijk windstil weer nu. Net nog even 2 lipo's leeggevlogen en voor het eerst zonder trainingskruis :D. Ongeveer 20 vluchten gedaan nu, probleemloos, geen crashes. Helemaal tevreden nog.

Gisteravond een bestelling gedaan van 3 stuks Hitec HS65MG (metal gears) voor op mijn 'kale' KDS450SV.
Vlieg nu nog met HXT 9 grams analoge servo's op de Swash.(al 100 vluchtjes mee gedraaid)
Werkt heel goed, maar wil niet het moment meemaken dat binnenkort er een tandwieltje plots gestript wordt van 1 van die servo's tijdens een vluchtje omdat ik dan net even iets te 'gek' deed met een bepaalde vliegbeweging.
De KDS800 Gyro werkt perfect.
Staart haarstrak en ook op doorvlucht met aardig de snelheid erin en dan ook nog met een straffe wind blijft de heli perfect zijn weg vervolgen.
Punch outs ook met strak blijvende staart.
Genieten jongens.
PS: iemand nog advies over die Canopy????
Vr GR Erwin

Gisteravond een bestelling gedaan van 3 stuks Hitec HS65MG (metal gears) voor op mijn 'kale' KDS450SV.
Vlieg nu nog met HXT 9 grams analoge servo's op de Swash.(al 100 vluchtjes mee gedraaid)
Werkt heel goed, maar wil niet het moment meemaken dat binnenkort er een tandwieltje plots gestript wordt van 1 van die servo's tijdens een vluchtje omdat ik dan net even iets te 'gek' deed met een bepaalde vliegbeweging.
De KDS800 Gyro werkt perfect.
Staart haarstrak en ook op doorvlucht met aardig de snelheid erin en dan ook nog met een straffe wind blijft de heli perfect zijn weg vervolgen.
Punch outs ook met strak blijvende staart.
Genieten jongens.
PS: iemand nog advies over die Canopy????
Vr GR Erwin

Hee erwin,

wat voor servo heb je op de staart, want mijn kds wil bij het snelle dalen nog wel eens wat uitschieten... (stijgen gaat prima). Ik heb dus gewoon mijn 9gr towerpro erop zitten?

Ik vraag me stellig af ofdat een Canopy van een Trex450SE (of een Trex450 SEV2) zou passen op mijn KDS450S.
Gaat dat lukken??
Of moet er dan wel erg veel versleuteld worden aan dat Trex450 kapje om passend te maken voor een KDS450S?
Dank voor de hulp.
Vr GR E

Je moet even kijken waar de anti-rotation bracket zit. Bij de Kds zit ie voorop, hierdoor is de originele canopy langer en de uitsparing bovenop is ook groter. Ik had een kap besteld van een heli, waar de bracket achter zit en dat kapje pastte dus niet!

Snipes............dank voor je reactie.
Ik heb het gevoel en idee dat een standaard canopy van een Trex450 dus niet past op onze KDS450S of SV.
Ik wacht het nog wel even af.
Vr GR E

Gaat dat lukken??
Dank voor de hulp.
Vr GR E

Ik heb een Canomod canopy voor de T-rex450 op mijn KDS zitten, heb alleen de mounting staafjes iets naar voren moet verplaatsen.

Back