Ik zal me maar eens voorstellen,ik ben dus die bewuste collega van jan.
Na de lama v4 (mode 1) van jan geleend te hebben zelf maar 1 gekocht. Nu gelukkig mode 2. Dit past wat beter bij mijn motoriek
Na de nodige accu's leeg gevlogen te hebben, begon het alleen maar meer te jeuken. Maar wat doe je dan?, een big lama,honeybee zeg het maar wat verstandig is.
Eigenlijk had ik het gevoel dat van coax naar cp ook wel in 1 keer moest kunnen. Uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt tussen een belt cp v2 of de kds 450s. Hier ergens op het forum was een aardig draadje waaruit toch de kds als de betere uitkwam. Ook de instelbare zender qua curves is natuurlijk een pre. Alhoewel ik daar eerst maar eens afblijf.
Maar goed afgelopen zaterdag de kds opgehaald uut grunn bij v-nix. De kds is daar uit de doos gehaald en in de winkel getest op een metertje afstand van wat stellingen,collegae en aanwezig klanten
Er bleek in de doos een pofferige lipo te zitten, die dan gelijk maar vervangen werd.
Terug in het friese haagje, de accu laden. En naar een grasveldje met de handel. Na de zijwieltjes gemonteerd te hebben maar eens wat gas geven. Tsja, dan gebeurt er toch wel wat anders dan bij een lama. Voorzichtig wat hupjes gemaakt om eerst eens actie/reactie van zender en heli te ontdekken. Dat lijkt eerst toch wat tegen te vallen. Dus eerst maar eens een demo van jan. Dat lijkt er al aardig wat beter op dan mijn hupjes. Helaas door invallende duisternis en toch wel pittige windvlagen houden we er maar eens mee op.
Vandaag maar even in de werkplaats geprobeerd. Eerst weer proberen hoe de heli eigenlijk reageert. Aan het einde van deze sessie hou ik hem al redelijk in de lucht. Als je zo bezig bent gaat een accu toch nog wel snel leeg. Zal wel komen omdat ik redelijk veel opstijg en land. Kan niet wachten tot ik de juiste connectors van de tweede accu binnen heb.
Al met al viel het me vandaag erg mee, ondanks het grotere geweld van de kds lijkt hij aardig stabieler.
Oh ja, nog geen crash
werner