kennismaking: ik & mijn vliegtuig !

Die neus doet mij opeens denken aan een "party-hoofddeksel"

Heb de neus ook zelf gemaakt, kon niks anders verzinnen! en dit voldoet!

Mocht de neus nu weer kapot gaan dan heb ik in 10 min nieuwe gemaakt, schilt mij 12 euro per neus elke keer, en mijn vliegkunsten zijn nog niet zo goed dat ik alles heel houd :)

Maar bedankt voor de complimentjes! Achterwielen had ik er even vanaf gehaald voor het spuiten! maar ik ga denk zonder wielen vliegen! Ga hem gooien de volgende keer!

Houw ons op de hoogte van de vorderingen.:rolleyes:

Hebben jullie nog tips & tricks betreft het opstijgen via de hand (gooien van het vliegtuig) ik zie toch veel mensen het doen op youtube. Het is wel handig want meeste plekken waar ik kan vliegen hebben geen mooie landingsbanen :) maar ik ben zo bang als ik gooi of iemand laat gooien, dat die gelijk als een baksteen naar beneden komt.

Met de hand (bovenhands)gooien zal een probleem worden omdat deze kist een laagdekker is, je moet dan het vliegtuig achter de vleugels bij de romp pakken ver achter het zwaartepunt om te gooien. Een optie is om het vliegtuig van boven te pakken en omhooggooien, wel heb je dan genoeg vermogen nodig om weg te komen. Ook zal de landing niet soepel gaan (omdat een super glad veld nodig hebt) omdat de voorvleugel als eerste de grond zal raken en makkelijk de kist zal laten tollen met alle gevolgen van dien.

ik denk dat het verschild van piloot en vliegtuig.

gooien is ook niet mijn optie.
Neem dan vooral de moeite om een mooie plek te vinden iets verder van huis.
een heufoltje is ook mooi vind ik.

Of wat bluefalconholland zegt verticaal opsteigen na mijn iedee heeft die heel wat kracht.
zou het is proberen.

Tja ik zal eens kijken! ik zelf woon in wassenaar, dus we hebben op zich wel veel bolle velden en duinen, maar allemaal zonder goede opsteig/land mogelijkheden. En gras is meestal net te hoog om met onderstel te kunnen opsteigen ! En de laatste locatie waar ik wel kon opstijgen via de weg, staan naar mijn zin te veel bomen (uit ervaring!)

Maar verticaal opsteigen ? is dat vergelijkbaar als in het filmpje hier aantal posts terug!

Ik zou als ik jou was (bij gebruik op gras) alle wielen eraf halen of laten. Zulke kleine wielen is vragen om moeilijkheden, omdat deze zó blijven steken en je kist een aantal keer over de kop stuitert.

Ik ben het met blue falcon eens, je kunt het beste de kist aan de bovenkant van de romp (ongeveer op het zwaartepunt) vastpakken en onderhands in een 30 tot 45 graden hoek naar voren / boven gooien.

Succes! ;)

~Jolmer

Ik heb laatst speciaal spuitbusje met Acrylverf gehaald wat geschikt was voor EPO foam, waar mijn vliegtuig van gemaakt is. Maar dat kleine rot busje koste bijna 7 euro bij quartel.

kan je ook gewoon een spuitbus met Acrylverf bij bijvoorbeeld de gamma kopen, zonder dat het, het EPO foam aantast?

ziet er goed uit dat vliegtuigje, nu maar hopen dat je ermee kunt leren vliegen. trim hem goed uit in de lucht zou ik zeggen ,dan vliegt het ook gelijk een stuk ontspannender, succes!

Zoo gister eindelijk een succesvolle schade vrije vlucht gehad!

Heb zo'n mooi groot gebied gevonden, tegen de duinen in wassenaar zonder bomen en hier en daar wat heuvels waar van je vliegtuig mooi af kan gooien!

Maar heb het vliegtuig dus met de hand op gegooid en dit ging tegen alle verwachtingen super goed met dank aan de onderstaande tips en dit filmpje: [URL="
- How To Hand Launch a ParkJet[/URL]

Alleen kwam ik in volle vlucht er achter dat de accu leeg was (vergeten vol te laden) maar gelukkig heb ik hem met knikkende knieën echt heel mooi kunnen laten landen (op advies: zonder onderstel) op het gras!! En toen kwam ik tot de ontdekking van de zweef kwaliteit van het vliegtuig, dat heeft mij gered denk ik gister!

Alleen is de zelf gemaakte papieren feest neus blijven hangen in het hoge gras en beetje omgebogen!

Hebben mensen nog tips voor een doe-het-zelf neus!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even opzoek geweest naar acryl spuitlak op waterbasis, maar niemand heeft het, zelf de verfwinkel niet, ben ik nu alleen aangewezen op de achterlijke dure busjes met spuitlak van Quartel :confused:

Ik wil gewoon mijn EPO schuime vliegtuig spuiten :mad:

Ik gebruik nu nog even tot mijn lipo imax b6 lader komt de originele bijgeleverde voeding-lader om zo de lipo te laden. Maar het vreemde is dat er op staat output = 12 volt, maar met multimeter meet ik 19 volt? is dit normaal of ben ik nu mijn lipo aan het slopen!

Ik gebruik nu nog even tot mijn lipo imax b6 lader komt de originele bijgeleverde voeding-lader om zo de lipo te laden. Maar het vreemde is dat er op staat output = 12 volt, maar met multimeter meet ik 19 volt? is dit normaal of ben ik nu mijn lipo aan het slopen!
Heb je de spanning onder belasting (tijdens het laden) of onbelast gemeten? Waarschijnlijk zakt de spanning door de inwendige weerstand van de laderuitgang nog een stuk, wanneer je stroom begint te trekken (tijdens het laden)?

~Jolmer

Heb je de spanning onder belasting (tijdens het laden) of onbelast gemeten? Waarschijnlijk zakt de spanning door de inwendige weerstand van de laderuitgang nog een stuk, wanneer je stroom begint te trekken (tijdens het laden)?

~Jolmer

Nou ik weet het niet. zo veel verschil lijkt mij niet goed en daarbij ben ik al bang dat die goedkope K... lader de lipo al heeft gesloopt. Ik meet in 1 cel maar 3 volt ofzo!

Maar wacht wel even tot imax B6 binnen is, misschien dat die lipo nog kan redden, anders even nieuwe bestellen.

Mmm, typisch inderdaad. Ik zou ook mooi je nieuwe lader gebruiken, als ik jou was...

Overigens hoeft een verschil in spanning onbelast of belast niets te zeggen; hoe hoger de interne weerstand van de lader (of welke stroombron dan ook), hoe verder de uitgangsspanning in elkaar zakt bij een laag-ohmige belasting (U = I x R; Spanning = Stroom x Weerstand).

~Jolmer

[Hebben mensen nog tips voor een doe-het-zelf neus!

Gewoon een blokje van dat fijne verpakkingspiepschuim nemen, zoals waar elektronische apparaten mee in de doos zitten. Dus niet die grof-korrelige maar de fijne.
(let op: als je hier mee begint zul je merken dat je al het afval wat een ander in de kliko gooit gaat bewaren als toekomstig bouw/reparatiemateriaal, tot ergernis van je eventuele huisgenoten :-) )
Dat blok lijm je met Uhu POR of gewone hobbylijm op de romp (eerst even proberen of je lijm het piepschuim niet opvreet) en dan snij/schuur je het in model. Als je bij de Gamma een rolletje glasvezeltape haalt en het daarmee bekleedt wordt het sterker dan je papieren feestmuts.

Back