kennismaking: ik & mijn vliegtuig !

Als je een gezonde after burn wilt voor je vliegtuig neem je beter zo iets.
p190808_21.50.jpg


Lippo zouw ik goed in de gaten houwden.
Beschermt opladen.En controleren tijdens de vlug.
Wanneer hij te warm wordt weg ermee.
 
Ohh stoer zo'n afterburner, is dat moeilijk aan te sluiten?


maar zijn die lipo's zo gevoelig, is zo'n minimale/lichte bolheid in een lipo echt genoeg om de accu af te schrijven wegens gevaar? want hij doet het op zich wel, alleen niet zo goed als een nieuwe.
 
maar zijn die lipo's zo gevoelig, is zo'n minimale/lichte bolheid in een lipo echt genoeg om de accu af te schrijven wegens gevaar? want hij doet het op zich wel, alleen niet zo goed als een nieuwe.
Gewoon bekijken hoeveel je in de accu kunt laden (met je mooie, nieuwe lader) en kijk of dat in de buurt komt van wat er qua capaciteit op je accu staat.

Ik heb het wel eens dat LiPo's vlák na gebruik wat zacht aanvoelen, maar dat trekt na 15 minuten weer weg. Dat zal vast iets te maken hebben met de chemische reactie in de accu, geen idee. Het lijkt me niet gezond dat dit zo blijft.

Gewoon voorzichtig, onder begeleiding (dus niet weggaan!), laden en kijken wat het spul doet...

~Jolmer
 
je kunt het inderdaad nog proberen het ergste wat er kan gebeuren is dit
IsgnZCEeqsE[/media] - lipo explosion

maar dat gebeerd als je er teveel in of uit haald dan hij kan leveren.
ik weet dus niet of je dat doet als je het oplaad voor bijvoorbeeld: 3s terweil het er 2 goeien zijn en 1 slechte.

ik zeg niet dat het gebeurd maar kijk om de 2,47min :D

(ik zou hem weg doen maar dat is mijn mening)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om zo iets te krijgen moet je ook wel expres mishandelen.
Gewoon een in een bloempot gooien voor de veiligheid tijdens het laden.(wegdoen als je je nieuwe accu hebt)
 
Dank voor de tips, ik heb er kruis op gezet en apart gelegd misschien dat ik die ene cell er af ga hallen en er een 2S lipo van maak, voor mijn heli die ik nog heb staan.

even wachten tot HK weer de 1600 Mah turnigy op voorraad heeft in DE dan bestel ik er nog 1 tje bij!.

Trouwens het vliegen gaat echt super, krijg steeds meer vertrouwen en sta al een stuk ontspannender op de grond :cool: vlieg toch zo een accu leeg.

Alleen heb ik problemen met landen (is het moeilijkst) het zit hem bij mij in de juiste aanvliegroute en snelheid om een landing in te zetten, de zweef eigenschap van het vliegtuig is zeer goed en probeer dan ook zachtjes aan te komen vliegen met gas op 10% en de neus beetje op te trekken maar dit resulteert in dat ik steeds veel te ver weg en toch te hard land. oefenen oefenen en nog eens oefenen, blij dat het foam is wat goed te lijmen is :rolleyes:
 
land je nog met de wielen of gewoon zonder in het gras

Ik land op het gras zonder wielen, op aanraden van jullie en dit gaat op zich wel goed maar mijn aanvlieg hoek en snelheid is te stijl en te snel. Wat resulteert in dat het vliegtuig veel te ver en te hard land.

das geen vliegtuig:o das gewoon een regelrechte bom :D

Wat is geen vliegtuig? je zit toch niet mijn vliegen kachelpijp af te kraken he?
Het was officieel een BAE Hawk T1 maar het is nu een soort kruising tussen een hawk en een F-104 starfighter geworden :p Maar vliegt er niet minder om hoor kan ik zeggen.
 
Het vliegt al gauw, inderdaad. Hij heeft ook wel wat weg van een kruisraket? :mrgreen:

ALCMCruiseMissile.JPG


Misschien ook eens leuk om in model te bouwen? Of zou zoiets al bestaan? ;)

~Jolmer
 
Jaaa daar ben ik weer, onder tussen nog steeds lekker aan het vliegen het is vallen en weer opstaan. Je hebt momenten dat die gewoon te hard neer komt bij de landing of toch een windvlaag , en dan kom ik kennis en ervaring te kort. Niet erg, want het vliegtuig is niet kapot te krijgen, en met wat lijm is dat foam bijna altijd wel te maken en zo leer je het ook :D

Nu heb ik voor er bij via dit form een tweedehandse (nieuwe) T-38 Talon gekocht. Laat hem voorlopig nog even staan, want zou het zonden vinden om hem te gelijk te beschadigen. Eerst nog beter leren vliegen met mijn rode hawk.

Maar heb even een vraagje, bij de T-38 heb ik diverse onderdelen er los bij gekregen, zo ook het motortje. Ik wilde gister dus het motortje inbouwen alleen kwam ik tot de ontdekking dat ik er geen schroefjes bij had gekregen om zo het motortje vast te schroeven in de houder (ductedfan).

Nu lijkt mij dat dit een standaard schroef draad is wat gebruikt wordt bij 64MM ductedfan bruslesh motortje.

Hebben jullie enig idee wat voor maat schroef er in gaat, m1/2 M3 past in iedere geval niet.

Na wat meten en passen, het zijn M2.5.
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden, ik heb wat advies nodig betreft een snellere nieuwe motor in mijn vliegtuig en wil graag met 3S lipo's blijven vliegen.

Ik zit zelf te twijfelen tussen de volgende twee:

Turnigy 2810 EDF Outrunner 4600kv for 55/64mm

of

HK2627 EDF Outrunner 4300kv for 64mm


Wat ik niet snap is dat de 4300KV motor meer trust levert dan de 4600KV? naar mijn idee zijn de gegevens niet helemaal correct bij HK?

Maar wat raden jullie mij aan voor?

Gegevens: Flight weight is 650g
Stockmotor:
4000KV (thrust(g): 500g)
ESC:30A brushless ESC
Ducted fan:EDF-D64mm

Het vliegtuig zou ik graag iets overpowerd willen hebben aangezien ik nu soms met zeer veel moeite een door start kan maken of überhaupt hand gestart krijgt met tegen wind.
 
De 4300kv motor vreet max 36A.
De 4600kv motor vreet max 29.6A
Met een 30A regelaar kom je er dus niet.

Kan je batterij wel een sterkere motor aan??
Hoeveel mA en wat is de C rate??
 
De 4300kv motor vreet max 36A.
De 4600kv motor vreet max 29.6A
Met een 30A regelaar kom je er dus niet.

Kan je batterij wel een sterkere motor aan??
Hoeveel mA en wat is de C rate??

Heb tweemaal turnigy 1600Mah 30-40C lipo's en turnigy 1600Mah 20-30C lip.

Voor die 4300kv wordt inderdaad 36A opgeven maar dat is bij max (piek) maar ik lees ook dat er meerdere mensen met 30A regelaar er prima uit te voeten mee kunnen, daarbij heb ik ook nog een 60A regelaar liggen.

Dus de hardware kan het wel aan!
 
Persoonlijk zouw ik voor de 4300kv gaan.:cool:
Ongeveer 650 gram thrust.

Maar wat ken ik van edf.:rolleyes:

Er vanuit gaande dat het specificaties kloppen ga ik idd voor de gene met 640 Gram trust (4300Kv) dan kom ik op een +1:1 verhouding
 
Laatst bewerkt:
Ik land op het gras zonder wielen, op aanraden van jullie en dit gaat op zich wel goed maar mijn aanvlieg hoek en snelheid is te stijl en te snel. Wat resulteert in dat het vliegtuig veel te ver en te hard land.

land je trouwens ook tegen de wind in ?want zo krijg je snelheid ook een stuk lager tijdens het landen:rolleyes:
 
Ik land op het gras zonder wielen, op aanraden van jullie en dit gaat op zich wel goed maar mijn aanvlieg hoek en snelheid is te stijl en te snel. Wat resulteert in dat het vliegtuig veel te ver en te hard land.

land je trouwens ook tegen de wind in ?want zo krijg je snelheid ook een stuk lager tijdens het landen:rolleyes:

Dat heb ik inderdaad zelf standig moeten ondervinden, het landen en opstijgen is vele malen gemakkelijker met een klein briesje dan in plaats met wind stilte te vliegen.

Maar bedankt voor de tip als nog.

Heb trouwens voor de geïnteresseerde de HK2627 EDF Outrunner 4300kv besteld en gelijk dit leuke handige apparaatje me besteld: Hobby King Battery Monitor 3S .
 
Back
Top