Een grappig feitje over dit project::
Twee weken geleden dook er opeens een kopie van mijn "low budget Fenestron" project op, tweedehands gekocht door een van mijn clubgenoten, en gebouwd door "RobRangie" (van post 74 in dit draadje), die ondanks een Tarot XYZ (weetikveel) E-stab systeempje volkomen onvliegbaar leek en om die reden dus te koop aangeboden was.
De E-stab bleek heel vreemd te reageren (wat er ook gebeurde, en ondanks correcte instellingen, het ding wilde onstuitbaar omkiepen bij de start) en de staart was volkomen onstuurbaar door een veel te zware ESC.
De E-stab is er "uitgerukt en weggepleurd", en de staart-ESC vervangen door het goedkoopste lichte regelaartje wat Wim kon vinden, en omdat er nu geen gyro meer in zat, is een toevallig voorhanden zijnde KDS gyro geplaatst.
Ondanks nul komma nul non-E-stab ervaring, Heeft Wim het ding zelf "ingevlogen" en bleek hij al vrij vlot in staat om het ding minimaal enigszins in de lucht te houden.
Toch leuk, dat het goed functioneren van mijn ontwerpje geen toevalstreffer blijkt,maar gewoon reproduceerbaar is....
Hij heeft nog wel een hoop instelwerk en oefenen voor de boeg, maar het helietje vliegt tenminste.