Keuze heli

• Topicstarter Topicstarter Manuel
  • Startdatum Startdatum
Nog 2 resterende vraagjes;
Is het met de standaard motor en ESC nu wel of niet mogelijk om op 4s te vliegen?,Pasqual zegt van niet meer filmpjes van You tube laten zien dat het wel kan , en op sites lees ik niet dat het niet kan maar ook niet dat het kan...
Hoe lang ben je bezig met het bouwen van de kit; uren, dagen, maanden???
@pasqual
Erg mooie site8-O; alleen jammer dat pagina 3t/m12 van het mini titan verslag het niet doet:|:cry:

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan hem ook op 10s vliegen :) maar of dat verstandig is. motor/esc kan 3s aan en wat op youtube staat is waarschijnlijk met andere motor/esc.

leer gewoon met 3s vliegen en dat is power zat! en voordat je kan "stevig 3den" ben je al 5 helis en 100 crashen verder.

Die gasten hebben waarschijnlijk genoeg geld en vinden het niet erg als de standaard set kapot gaat.

ThunderTiger zelf geeft aan dat ie maar 3S kan hebben. Zeker als je lang plezier van je set wil hebben, zou ik me dan ook maar aan de 3S houden. Het is de OBL29/35-10H.

e0d4252b2b.jpg

@Site
Dat komt omdat die pagina's nog niet gemaakt zijn. Moet mijn MT nog bouwen.

Die gasten hebben waarschijnlijk genoeg geld en vinden het niet erg als de standaard set kapot gaat.

ThunderTiger zelf geeft aan dat ie maar 3S kan hebben. Zeker als je lang plezier van je set wil hebben, zou ik me dan ook maar aan de 3S houden. Het is de OBL29/35-10H.

@Site
Dat komt omdat die pagina's nog niet gemaakt zijn. Moet mijn MT nog bouwen.
Bedankt:p
Ik blijf je site volgen maar niemand die de mini titan al heeft gebouwd en kan vertellen hoe lang het heeft geduurd?
En op youtube kom ik ook filmpjes tegen die met een camera van uit de heli zijn gefilmd , als ik dan de specificaties opzoek zie ik dat de camera meer dan 100 gram weegt. Dus; is dit met de standaard motor? Zo ja hoeveel gram kun je tillen zonder dat hij onbestuurbaar word?

Nieuw plan...

Oke nieuw plan,
Ik denk er over om eerst de esky belt/king te kopen (welke zouden jullie nemen?)
En dan stapje voor stapje de elektronica te vervangen door de elektronica die ik voor de mini titan wil gebruiken.
Als ik dan elektronica al heb hoef ik alleen nog maar de mini titan met motor en ESC aan te schaffen en kan ik nu al lekker vliegen...
Wat denken jullie van dit plan?

En wat is trouwens de volgorde van vervangen (waar merk je het meest van zeg maar) ik denk
  1. Gyro
  2. Staart servo
  3. Servos
  4. lipo
  5. ontvanger

Goede keus.

ik zou het volgende doen

0,5) 2 x 2,5 mm ringen voor "belt"probleempje (zie king II topic)
1) lipo
2) gyro en staart servo
3) servo's
4) ontvanger doet het prima in de king , mischien 2.4 ? of pcm anders lekker laten zitten.

Voor de rest alles standaard laten of de 43t pully (even kijken in het King II topic) dat werkt best leuk maar nodig is het zeker niet. Standaard met plastic vliegt hij prima.

Of gewoon voor een belt cp gaan.
Net wat groter dan de king 2, vliegt daardoor wat stabieler.
Geen probleem met de beltaandrijving.
Kwa prijs net zo duur, want met de originele motor van de king ben je ook zo
uitgevlogen.

Gr, Moelie.

Goede keus.

ik zou het volgende doen

0,5) 2 x 2,5 mm ringen voor "belt"probleempje (zie king II topic)
1) lipo
2) gyro en staart servo
3) servo's
4) ontvanger doet het prima in de king , mischien 2.4 ? of pcm anders lekker laten zitten.

Voor de rest alles standaard laten of de 43t pully (even kijken in het King II topic) dat werkt best leuk maar nodig is het zeker niet. Standaard met plastic vliegt hij prima.
Bedankt:D
Maar je hebt het volgens mij dus over de King II, waarom zou jij niet voor de belt cp kiezen?

Uuhh ja klopt :D.

Waarom geen belt cp, tja ik had toen al een 450 dus ik ben voor iets kleiner gegaan makkelijker voor indoor vliegen.

Persoonlijke keuze en voorkeur , beide zijn leuke heli's voor dat geld.

Kijk even in het King 2 topic. Ik ga er één bouwen met verslag. Na afloop en invliegen gaat hij in de verkoop. Je moet er enkel zelf een zender bij kopen maar ik stel hem dan ook voor je af. Setup is brushless, HH gyro, futaba servo op de staart en carbon bladen. Alle noodzakelijke mods waaronder de upgrade pulley komen er in en het bouwverslag zal een mooi naslagwerk zijn.

Jeroen
Ik weet nu dus niet meer welke ik moet kiezen:neutral:
De king 2 is veruit de populairste maar je hoort ook weer dat de belt cp (veel) beter is:mad:
Wie helpt mij de knoop door hakken?

Ik heb toevallig net een Esky belt CP in mijn handen gehad bij mijn modelbouwshop, althans de inhoud van het setje bekeken.
Het is geen gepimpte MiniTitan ;), maar wat je krijgt voor iets meer dan 200€....
Is volledig vliegklaar, incl zender en de hele reutemeteut, zelfs de batterijen voor de zender en een keurig 1800Mah lipootje zit erbij..
Het is onbegrijpelijk dat ze het er voor kunnen maken.

Niet om je nog meer aan het twijfelen te maken ;)
Het hangt ervan af wat je wil met de hobby, als je serieus door wil en heel zeker weet dat je andere heli's of vliegtuigen wil gaan vliegen dan zeg ik spaar zo lang mogelijk door en koop eerst goede electronica met daarbij een bijv. een goedkopere E-heli.
Wil je eerst proberen en kijken of je het leuk blijft vinden, dan is die Esky zeker geen verkeerde keuze m.i.

Eric

Ik heb toevallig net een Esky belt CP in mijn handen gehad bij mijn modelbouwshop, althans de inhoud van het setje bekeken.
Het is geen gepimpte MiniTitan ;), maar wat je krijgt voor iets meer dan 200€....
Is volledig vliegklaar, incl zender en de hele reutemeteut, zelfs de batterijen voor de zender en een keurig 1800Mah lipootje zit erbij..
Het is onbegrijpelijk dat ze het er voor kunnen maken.

Niet om je nog meer aan het twijfelen te maken ;)
Het hangt ervan af wat je wil met de hobby, als je serieus door wil en heel zeker weet dat je andere heli's of vliegtuigen wil gaan vliegen dan zeg ik spaar zo lang mogelijk door en koop eerst goede electronica met daarbij een bijv. een goedkopere E-heli.
Wil je eerst proberen en kijken of je het leuk blijft vinden, dan is die Esky zeker geen verkeerde keuze m.i.

Eric
Vliegtuig vliegen blijf ik zowiezo doen maar ik wil er gewoon 1 sjieke heli bij zeg maar.
Eind doel is zowiezo die mini titan maar ik dacht als ik nu al belt/king koop kan ik nu al vliegen.
Dan langzaam daar de elektronica in zetten die ik wil dat er in de mini titan gaat komen.
Als laatste stapje schroef ik alles uit de belt/king, verkoop ik die en koop ik van dat geld(met wat sparen) de mini titan.
Dan heb ik genoeg vlieg ervaring en een sjieke heli:grin:
Maar nu nog de keuze
  • King V2
  • Belt cp

Back