Keuze heli

• Topicstarter Topicstarter Manuel
  • Startdatum Startdatum
Klopt Bart,
Misschien is er wel teveel te lezen...
Toen ik ooit begon, werd ik ook geholpen...
Daarom zit ik 25 jaar later nog steeds in de hobby.
Aub, Leef je een beetje in ....of sla deze topics gewoon over.
Hij is gewoon enthousiast!

Eric

Klopt Bart,
Misschien is er wel teveel te lezen...
Toen ik ooit begon, werd ik ook geholpen...
Daarom zit ik 25 jaar later nog steeds in de hobby.
Aub, Leef je een beetje in ....of sla deze topics gewoon over.
Hij is gewoon enthousiast!

Eric

ik snap je insteek maar als ik wat overwil slaan dan doe ik dat zeker, blijkbaar niet enthousiast genoeg om ff zelf vanalles op te zoeken en te vergelijken, kijk als je dan met duidelijke vragen komt waaraan je kan zien dat iemand zich heeft ingelezen...........

er staat juist zoveel op dit forum door dit soort leden, dank u!

Dat lijstje wat je gemaakt hebt is leuk , je vergeet echter de lipo's, lader, balancer.
Jij vergeet het topic goed door te lezen:rolleyes:
Staat ongeveer 3 keer in dat ik dat al heb omdat ik van de vliegtuig kant kom;)
Maar toch beter 1 keer teveel dan 1 te weinig:p

En het is maar helemaal de vraag of die 3S 1800 lipo met de heli te gebruiken is die je kiest. Want als die 15C is ofzo dan kan je het vergeten om hem voor de Mini Titan te gebruiken. Dan moet je toch nog een of meerdere goede lipo aanschaffen.

Pasqual heeft gelijk, vergeet die 1800 Mah lipo maar, daar gaat het niet mee....
Ik denk dat we/ik nu zo'n beetje alles beantwoord hebben wat je kan vragen en de rest weet je nu te vinden, dus sla je slag of spaar nog even door...:-P ;)

Eric

ik snap je insteek maar als ik wat overwil slaan dan doe ik dat zeker, blijkbaar niet enthousiast genoeg om ff zelf vanalles op te zoeken en te vergelijken, kijk als je dan met duidelijke vragen komt waaraan je kan zien dat iemand zich heeft ingelezen...........

er staat juist zoveel op dit forum door dit soort leden, dank u!
Daar heb ik dan weer een reactie op, als je dingen leest over de E-sky king zijn sommige mensen heel positief en anderen heel negatief. Ik vraag binnenkort wel wat meer informatie aan de helivliegers op onze vliegclub.
Misschien dat ik ook wel geen heli meer koop, want het kost allemaal wel een stuk meer dan vliegtuigen.

Igor

Pasqual heeft gelijk, vergeet die 1800 Mah lipo maar, daar gaat het niet mee....
Ik denk dat we/ik nu zo'n beetje alles beantwoord hebben wat je kan vragen en de rest weet je nu te vinden, dus sla je slag of spaar nog even door...:-P ;)

Eric
Alleen niet ofdat iets van mijn boodschappen lijstje ergens (veel) goedkoper te krijgen is:confused: Toch lullig als je er later achter komt dat het veel goedkoper kon:hammer:

Wat denken jullie er van om meteen maar met 4s te beginnen?, ik hou veel extra power over maar als ik wil gaan 3'den hoef ik geen nieuwe lipo's meer te kopen...
Weet iemand een huis tuin en keuken spannings bron die 15 volt kan leveren want met mijn lood accu ga ik dit niet halen :(
Hoelang kan je wat hooveren/kleine rondvluchtjes doen op 2200mAh 4S1P 20-30C lipo pack?, en stevig 3d'en?

Laatst bewerkt door een moderator:
LOL, stevig 3D'en.

Ik zou eerst gewoon leren vliegen op 3S (Beetje hoveren, 8-tjes vliegen etc...).

Zet nu alles voor je zelf gewoon op een rij en ga is kijken wat je allemaal kwijt bent als je voor een King V2, Belt CP, Mini Titan of andere heli gaat. Ga je gewoon uit van de standaard elektronica. Kijk dan of je het kan betalen, als dat dan lukt ga dan is kijken of je misschien de setup wat kan verbeteren.

Als ik snel reken kom je met 200a300 euro niet eens in de buurt om een Mini Titan of andere 450 size heli te kopen en te voorzien van leuke elektronica. Dan kom je nog wel wat euro's te kort. Zeker als je nog is onderdelen nodig hebt als je na een foutje je heli heb gecrashed. Met 200a300 euro ga je het net redden om een King V2 te kopen en te onderhouden.

Zoals ik al zei, met de standaard MT motor en regelaar kan je op 3s ALLE mogelijke figuren vliegen die er verzonnen zijn. De factor waardoor dat niet mogelijk zou kunnen zijn ben je zelf, je hebt meer aan een redelijke setup die goed en makkelijk te vliegen is als beginnen.

je hebt meer aan een redelijke setup die goed en makkelijk te vliegen is als beginnen.
En is dat dit?

Thunder Tiger Mini Titan E325 Electric 3D Helicopter Kit w/Motor and 40A ESC

199.99 US Dollars (USD) = 137.27 Euro (EUR)
[TTR4710-K11] Thunder Tiger Mini Titan E325 Electric 3D Helicopter Kit w/Motor and 40A ESC

Futaba GY401 Gyro + S9650 Servo
189.95 US Dollars (USD) = 130.38 Euro (EUR)
eBay Express: Futaba GY401 Gyro + S9650 Servo GY 401 for Trex 450 - Description

Align woodies
12.99 US Dollars (USD) = 8.92 Euro (EUR)
[AGNHS1158-01] Align 325 Pro Wood Blade (Red/White)

2*HobbyCity 2500 3S1P 25-35C Lipoly Pack w/ Conn
79,90 US Dollars (USD) = 54.84 Euro (EUR)
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HobbyCity 2500 3S1P 25-35C Lipoly Pack w/ Conn $39.95
of
2*HXT D9 G2 2200mAh 4S1P 20-30C lipo pack​
73,80 US Dollars (USD) = 50.66 Euro (EUR)
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2133
Zou je het verschil in vliegtijd merken?
Zou dat opwegen tegen het vermogen van de 4s?

Hoe lang ben je trouwens bezig met het bouwen van de heli?
Want dan koop ik eerst de heli en servos, dan komt hij op de plank te staan tot 29 juli (verjaardag) en dan de Futaba GY401 + S9650 Servo+lipo...

Ik zou gewoon op je verjaardag wachten! Wie weet wat voor ontwikkelingen zich voordoen de komende maanden... Misshcien wil je tegen die tijd iets heel anders. Ik zou eens gaan kijken of je ergen lessen kunt nemen. Dan weet je tenminste wat je gaat kopen. Wie weet heb je er wel helemaal geen zin meer in na een paar lessen. Dan zou het wel heel zonde zijn allemaal! Het is in het begin niet zo makkelijk en je moet niet verwachten dat je na een maand meer kunt dan een beetje hoveren en voorzichtich tail in heen en weer bewegen.
Je zet me wel aan het denken...
Maar is de setup van mijn vorrige post wel goed, en wat denk jij 3s of meteen 4s? Prijs maakt niks uit:p

Leuk die lijstjes die je maakt maar je vergeet aardig wat kosten in je berekening mee te nemen. Nergens neem je de verzendkosten mee en ook nergens de BTW en inklaringskosten. Dan zij die prijzen die je heb gevonden niet zo heel interessant meer.

En 4S gaat niet als je een Titan koopt met standaard regelaar en motor.

Ooh dus je wil geen kranten lopen of in de kas :rolleyes: maar wel een heli..
Duhhh gewoon werken wat je kan als je iets wil kopen en niet zo kieskeurig zijn.. werk is werk en geld is geld.

Mzzl

hard werkende Bart
Ik wil toch nog even reageren,
Afgelopen (vakantie)week tussen het info zoeken/posten op mbf door toch maar even 50 euro verdiend ;)

Leuk die lijstjes die je maakt maar je vergeet aardig wat kosten in je berekening mee te nemen. Nergens neem je de verzendkosten mee en ook nergens de BTW en inklaringskosten. Dan zij die prijzen die je heb gevonden niet zo heel interessant meer.
Denk niet dat dat nou echt veeeel meer is ofzo mar ik hou er toch stiekem wel rekening mee;)
Maar van de winkel waar ik de heli wil kopen, gebeurt dit vaak niet, hobby city verstuurd het als toy parts en ik denk dat de servo's en gyro niet echt opvallen.
Maar zoals gezegd ik hou er stiekem wel rekening mee:rolleyes:

En 4S gaat niet als je een Titan koopt met standaard regelaar en motor.
YouTube - Bert Magbanua flying the Mini-Titan on 4s 9/9/2007
Hun verkrachten dus gewoon motor/regelaar?:-?

Nu ik weer thuis ben eerst maar is héééél vééél simmen:hammer:

Maar zoals gezegd ik hou er stiekem wel rekening mee????
---------

ik zou er maar GEWOON rekening mee houden dan kan t alleen maar meevallen. bij mij persoonlijk gaat t vaak goed maar er zit gewoon een kans in dat je zo een paar tientjes moet bij betalen...

Maar zoals gezegd ik hou er stiekem wel rekening mee????
---------

ik zou er maar GEWOON rekening mee houden dan kan t alleen maar meevallen. bij mij persoonlijk gaat t vaak goed maar er zit gewoon een kans in dat je zo een paar tientjes moet bij betalen...
Tot nu toe alleen maar in Nederland besteld, is dit gewoon aan de deur?

Denk niet dat dat nou echt veeeel meer is ofzo mar ik hou er toch stiekem wel rekening mee;)
Maar van de winkel waar ik de heli wil kopen, gebeurt dit vaak niet, hobby city verstuurd het als toy parts en ik denk dat de servo's en gyro niet echt opvallen.
Maar zoals gezegd ik hou er stiekem wel rekening mee:rolleyes:

Gelijk bestellen dan maar....

Ach dat zegt nog niks als er Toyparts op staat. Ik kreeg toevallig gister nog een (klein) pakketje binnen uit de US dat ongeveer 45 euro was qua waarde en er stond gift op en ook toy parts. Mooi aan de deur 17 euro inklaringskosten en 11 euro BTW moeten betalen. Toen was dat kleine pakketjes van 45 euro in eens 73 euro. Daar gaat je voordeel.

140 euro Heli + 30 euro verzenden + 17 euro inklaringskosten + 30 euro btw = 217 euro totaal. De heli kan je voor een paar euro meer in NL krijgen. Ik zou hem daarom zelf lekker in NL kopen. Heb je tenminste ook nog service in de buurt als iets niet lukt of er iets kapot is. Heb je geluk heb je idd 47 euro voordeel maar uit de US wordt de kans steeds kleiner dat je er voordeel uithaalt. Een heli is toch wel wat groter en dat pikken ze er bijna altijd wel uit.

Gelijk bestellen dan maar....

Ach dat zegt nog niks als er Toyparts op staat. Ik kreeg toevallig gister nog een (klein) pakketje binnen uit de US dat ongeveer 45 euro was qua waarde en er stond gift op en ook toy parts. Mooi aan de deur 17 euro inklaringskosten en 11 euro BTW moeten betalen. Toen was dat kleine pakketjes van 45 euro in eens 73 euro. Daar gaat je voordeel.

140 euro Heli + 30 euro verzenden + 17 euro inklaringskosten + 30 euro btw = 217 euro totaal. De heli kan je voor een paar euro meer in NL krijgen. Ik zou hem daarom zelf lekker in NL kopen. Heb je tenminste ook nog service in de buurt als iets niet lukt of er iets kapot is. Heb je geluk heb je idd 47 euro voordeel maar uit de US wordt de kans steeds kleiner dat je er voordeel uithaalt. Een heli is toch wel wat groter en dat pikken ze er bijna altijd wel uit.
Uit dit topic
Als ik nou een fatsoenlijke modelbouw winkel in de buurt had...
Nee ik neem de gok;)
En als hij met inklarings kosten etc zou zijn zou hij dus nog goedkoper zijn...

Jij trekt snel conclusies.

Een iemand tikt dat ie het niet heeft hoeven betalen en je denkt gelijk dat jij het ook niet hoeft te betalen. Is dan maar te hopen dat je nog budget over hebt als je toch inklaringskosten en BTW moet betalen.

Back