Keyfinder of helifinder

Ik was gister aan het vliegen met mijn heli op een plek waar ik net even meer ruimte had dan normaal.
Hoewel ik voor mijn gevoel net zo ver ging als dat ik normaal ging verloor ik toch 2x controle over mijn heli waarbij het in de bebossing terecht kwam.

Maar daar begon dus het probleem ik zag niet precies waar hij terecht kwam en het was een en al bebossing, struiken, bomen, bosjes enz.

Probeer dan maar een eens kleine heli (45graden) (30/40cm) te vinden.

Nu vroeg ik me af, je hebt van die keyfinders ofzo dat je op een knopje kan drukken en dat je sleutels geluid maken? Is zoiets er voor heli's? En dan bedoel ik eigenlijk niet precies hetzelfde maar dan 10x zo duur omdat het voor de heli hobby is. Maar gewoon een handige goede (lichte) oplossing.
Dat ik aan mijn heli kan maken, wat een harde piep geluid oid geeft als ik op een knopje druk...

ps: de heli wel weer gevonden, onbeschadigd!

Dus ik bedoel zoiets.

Keyfinder%201.jpg

Hoe werkt het:
Bevestig de slechts 20 gram wegende keyfinder aan uw sleutelbos. De zender, vermomd als creditcard, bergt u bijvoorbeeld op in uw portemonnee. Wanneer u uw sleutels niet kunt vinden is één druk op de knop van de zender het enige wat u hoeft te doen om de keyfinder te alarmeren. Door de nieuwste RF-technologie gaat het signaal zelfs doorheen muren. De keyfinder meldt u door licht en geluidsignalen waar uw sleutels zich hebben verstopt!
Eigenschappen:
- Handig sleutelhanger/bankkaart formaat
- De levensduur van de meegeleverde batterijen is 1 jaar. Maakt gebruik van CR2032 & CR2016 knoopcel batterijen.
- RF-technologie is 100% veilig, deze techniek wordt vaak in bedrijven gebruikt.
- Bereik van 40m
http://www.icadeau.nl/nl/keyfinder-sleutelzoeker-sleutelvinder

Maar dan misschien een iets goedkoper ebay prulletje

Laatst bewerkt:
Sommige aanleidingen kan je beter niet vermelden op een forum. Een heli anders mans tuin in vliegen is een perfect voorbeeld daar van. Kan je kritiek op verwachten. Kan je daar niet tegen of heb je daar geen zin in, aanleiding weglaten.

Wat niet weet wat niet deert... ;)

Verwijder maar,

Gefeliciteerd Heli-Uwe

Voor de rest ook, stop maar met reageren hoor, ik hoef die belachelijke discussie helemaal niet aan te gaan met mijn 45graden "speelgoed" heli.

:o... verwijdert ...

Schrijf toch gewoon over je key-vinder,
een goed idee, heel goed selfs voor kleine helis,
maar dat bouten omhen ??? z.z.z.z

ik vlieg trouwens ook wild,
mensen die komen kijken vinden dat mooi,
zij moeten niet denken, dat het een gevaar voor hun is

Laatst bewerkt:
45 graden heli----> mcpx formaat machientje gok ik? De enige doden die daar mee vallen zijn vliegjes. Misschien had je dat er even bij moeten zetten. Had de nodige verwarring/ ongeloof weg kunnen halen.

Er zullen altijd mensen zijn die denken dat je een 700 size door de heg hebt geboord :rolleyes:

Nou het is uitgesproken,
Jorrick wilde ja eigentlijk wat anders zeggen,

die idee een verdwaalde heli weer terug te vinden met een key-vinder,

weet niet hoe veer die dingen gaan, maar zal een idee zijn.

Ja sorry mensen ik reageerde ietwat overdreven.

Mijn excuses, laten we maar door gaan.

Ik kwam al wel een keyfinder tegen op Ebay voor 4 dollar maar daar moet je naar fluiten. Dan maakt hij een piepgeluid. Dat is niet echt wat ik zoek, ik hem liever een afstandsbediening waarmee iets op de heli gaat piepen.

Dit is trouwens echt iets tofs, als het werkt zoals ik denk.
Een link naar de website: RC Lost Model Alarm (Finder/Tracker) for Plane/Glider/Helicopter
Features
With this device, you can locate or find your lost plane/helicopter easily
Within the effective range for that tracker can over 50M
Simply turn off your TX, the tracer will start to scream ( just like the engines sound from the real airplane)
Follow the lead and you can find your beloved plane

Specification
Weight: app. 4.7g
Operating Voltage : 4-6 volts DC
Low Current consumption : < 35 mA (1 mA at standby mode)
Alert Level : 85dB
Can be heard in 50 meter distance
Suitable Controller: AM/FM PPM, FM/PCM

Operation
Connect the lost alarm between the servo (the one which runs when flying) and the receiver, i.e. act as a servo extension cord
Turn on your transmitter
Turn on your receiver then you will hear two beep sound
To test if it is functioning:
Do not move any of the control stick on the transmitter for 1 min. or simply turn it off
You will hear a continuous beep sound after 1 minute
If you cannot find you plane, do not move the control stick or turn off your transmitter for 1 min for the alarm sound
By the tracking sound, you will be able to locate your RC plane / Helicopter
Can be connected to any kinds of servo

Maar ik begrijp dat je hem tussen een servo moet lussen, heeft dat nadelige gevolgen voor de snelheid waarmee je servo reageert?
Voor mij is het misschien verwaarloosbaar omdat ik beginner ben maar voor een sport of 3d vlieger misschien niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als die alarm ma door gaat met piepen,
en je hoort het 50 m veer, zo moet die chance toch groot zijn
je model weer te vinden, behalve in water.

maar 50 m is niet veel,
stel je voor je bent in de buurt van een straat met autos..

het moet een speciel apparatje zijn, wat bv. een LED en een acusische signal voor tenminste 1 uur zend en dat te horen is over ca. 150 m,
iets meer dan een voetbalveld,

brainstorm idee:
voor de start,
optischer en acustischer alarm activiert,
alarm beginnt na 10 min. behalve hij word naar de landing weer uitgeschakelt

85 dB (volgens spec) hoor je wel verder dan 50 meter hoor....

Je praat over het geluid qua sterkte, van een passerende auto bij 80 km/u ongeveer....

Als het stil is in het dorp, hoor ik de auto's op de doorgaande weg op 300 m afstand.

Ik kan me goed voorstellen, dat zoiets werkt. Het moet alleen geen storing kunnen veroorzaken, maar ik neem aan dat dat wel mee zal vallen.

Groet, Bert

85 db, dat zag ik niet, alleen gekeken voor die 50 m
dat vond ik irritant,
hm.. dan is het toch wat

of 'n grooter heli, die vind je ook weer

[mod] Aangezien het stof weer neergedaald is, heb ik het gelijk maar opgeveegd. Niet bedoeld als censuur, maar gewoon de discussie weer leesbaar maken....[/mod]

Nu heb ik hierbij ook nog een vraagje,
in een ander discussie schreef iemand,
dat die origineel / standaard ESC van Align
een signaal maakt, als het signaal wegvalt.
Ik heb nu n'paar van die Aligns,
zijn alle ingesteld op failsave = servos blijven staan, throttle 0,
maar als ik de zender uit doe,
blijven die servos in hun positie, en throttle loopt terug (of motor gaat uit),
ok naar veel wachten geen geluid van de ESC / motor.
Weet dat iemand (zonder die eigenlijke discussie te verstoren),
bedankt, Uwe

dat pieptoontje maakt hij alleen als de ESC geen puls meer krijgt.

Helaas heeft iedere 2.4 gieg set PCM, en die ontvangers laten de laatst goed ontvangen puls op de uitgang staan (fail safe idee). De ESC blijft dus een puls ontvangen en blijft dus ook stil.

Met 35 MHz en PCM gebeurt precies hetzelfde.

Alleen met PPM valt bij uitzetten van de zender de pulstrein aan de uitgang van de ontvanger weg, en dán gaat de ESC alarm geven.

Groet, Bert

Er is zijn ook piepers die met een zenderkanaal aan- of uit te schakelen zijn.

Deze apparaatjes zijn klein en licht. Ze werken zolang de ontvanger van spanning wordt voorzien. Bij een hevige crash waarbij de accu's er "vandoor gaan" heb je er niets aan.

Zie voor meer informatie: HeLen electrnica - Modellsportzubehr

Gewoon een maispieper gebruiken. Deze reageren als er een bepaalde tijd geen puls op een uitgang komt. Zet je dus gewoon op je ontvanger en kan je zelfs met een ander kanaal meemixen. Zodra je je knuppels een tijdje stil houdt (30 seconden) dan begint hij vanzelf te piepen.

maispieper

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze inmiddels binnen. Ja idd dat duurde LANG

gebruik er 1 en verkoop de andere 2.
Zal een filmpje schieten van de werking.

Back