kk 5.5 blackboard help!!!

de landing was inderdaad hard,en dan heb ik nog een beetje het beste filmpje geupload.probeer met het landen inderdaad ook een beetje xtra gas te geven.maar ja telkens te laat!
ik kan alles wel veranderen,maar hou me zelf voor de gek als ik zou zeggen dat ik alle termen begrijp,of zou begrijpen wat ze doen.
dus misschien dat iemand mij kan helpen met de instellingen.
heb de spektrum dx6i.
staat nu in de volgende instellingen.

d/r&expo
aile 50% inh
elev50% inh
rudd 100% -15%

travel adj
thro pijl naar benenden 100% aile pijl naar links 50%
elev pijl naar boven 50% rudd pijl naar rechts 100%
gear pijl naar beneden 100% flap pijl naar boven 50%
thro curve kan ik wel vinden,maar dan moet ik hem in heli mode zetten,staat nu op vliegtuig ingesteld.

heb hem omgezet naar heli mode,vliegen gaat wel,landen nog steeds hard.kan iemand mij uitleggen of doorverwijzen naar uitleg ivm afstellen gascurve? waar ik hem op moet zetten.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegen met een gascurve doe ik zelf nooit en lijkt mij ook niet echt handig voor voor het vervolg in de toekomst, dit is iets daar moet je gewoon aan wennen en je zal zien dat dat ook telkens beter gaat.

Wel de ratel van je gasstick af halen, zo dat je stick smooth versteld met iets weerstand ;)

Mario

hallo Mario

de stick heeft geen ratel,en loopt met een klein beetje weerstand.
kan het dan zijn dat de de gas curve verkeert staat ingesteld staat.omdat hij zo hard naar beneden komt?

martin

Zoals te zien op je foto klopt het wel dat hij ineens naar beneden donderd.
Zet positie 2 op 25% en positie 5 op 100% dan heb je weer een vlakke curve.

Zoals hij nu staat gaat je gas in het eerste kwart van 0 naar 68.5 en dan weer terug naar 50. dit is niet normaal.

Positie 3 moet je zien als je hoover punt, dus half stick.

Hallo bedankt voor de reactie.zo heeft het niet gestaan hoor,ik had al wat zitten drukken,en durf ook niet te zeggen hoe het stond.als ik vanmiddag thuis ben ga ik het gelijk aanpassen.

Martin

ik heb pos 2 3 4 h & L geen pos 5 ?

heb hem door denk ik.
staat nu op

pos 2 25%
pos 3 50%
pos 4 75%
pos H 100%
heb nu een diagonaale lijn.
ffe testen

2de oefening

OihTfXyask4[/media] - ‪test 2.AVI‬‏

heb vanavond de 2de test gevlogen,gaat al wat rustiger,al zeg ik het zelf.
in het begin als de lipo vol is gaat het goed,maar heb nu met de timer 7 minuten gevlogen/landen.heb ik het idee dat hij anders/onrustiger gaat vliegen.
heb in het begin de esc's met de sticks ingesteld,omdat ze niet met een card ingesteld konden worden.
en of dat goed gegaan isdaar heb ik mijn twijfels over.

Laatst bewerkt door een moderator:
vreemd gedrag

wilde net weer gaan vliegen,maar nu doet de quad heel erg vreemd.de motoren draaien onregelmatig,heb heel even gevlogen op een meter hoogte.en toen flipte hij ineens omver.
iemand een idee!

Hallo Emil,

Ben er achter wat het is,en er vannacht nog voor uit bed gekomen zelfs.:-! Ik heb van de week een koffer gekocht voor mijn zender,met schuim foam.met het erin leggen is de schakelaar van gyro/flap om gezet.
Bedankt voor de aangeboden hulp!

Martin

arghhh!!

niet dus.
alles aangezet en nee hoor toch weer het zelfde.
nu is het net of de motoren om en om draaien.soms blijft er een gewoon stil staan.
nu heb ik er een nieuwe kk board op gezet.denk haal voor de zekerhijd de props er af.maar ja als iet tegen zit zit het ook goed tegen.2 spinners draaide ik finaal af.
heb gisteren mijn bestelling bij HK voor de 3de keer geplaatst.en nu hebben ze eindelijk alles op voorraad.dus nieuwe adapters voor de props moet ik hier maar halen denk ik.
maar al goed met het nieuwe bordje is het precies het zelfde.

HELP,
Ook ik heb een KK bordje die niets doet ,1 korte flits van de led dat is alles.
Bordje gekocht via Yanan met tricopter software.Zender is een MX12 met Yeti 2,4.
mode 1 ,vliegtuigmode, esc HK SS18-20, motor 2213 800KV van HK.
De bekabeling van ontvanger naar bordje zit goed,ook de esc zijn goed aangesloten.
Als ik de roll en yaw potmeters nul draai en de accu aansluit krijg ik een continu brandende led.
Dit is het enige leven wat ik uit dit bordje krijg.
Wie heeft raad?

Adrie.

Hallo Adrie
Hebtje je gas/throtle trim al naar onder gedaan. Bij mij staat hij onder aan. Eerst de zender aan dan ontvanger.stick naar rechts onder,en even een paar sec vast houden.
Martin

hallo Martin,
Ook dat heb ik geprobeert, maar geen respons.
1 korte flits van de led dat is het.
Nu had ik mijn tricopter redelijk vliegend met 4HK giro's maar ik wilde verbetering met een 5.5 KK bordje. niet dus!
Nu las ik hier dat opnieuw flashen zou kunnen helpen, maar dat kan ik niet.
Dus we proberen nog even door.

Groet Adrie.

Back