Klein vliegtuig zoekt leuke motor.

Hoi allemaal,

Ik wil graag eens met brushless gaan experimenteren op mijn nieuwe racer plane:
Cito01.jpg

Hij heeft n spanwijdte van 70cm, en hij weegt zonder aandrijving (Motor, ESC, Accu) ongeveer 100gram. Motor, ESC en accu moet ik nog bepalen met n beetje hulp van de kenners hier. :wink: Hij is orgineel gemaakt voor Speed 300, en de motor moet worden gemonteerd met een frontplaatje, of met n stuk tape eromheen erin geduwd met n beetje lijm erop. Outrunners zijn dus uitgesloten, want anders zit er zon lelijke knoest op de neus.

Dus, wat is er nodig om em vertikaal te krijgen? 8) Ik hoeft geen "state of the art", eigenlijk liever zo goedkoop mogenlijk. Ik hoeft niet meteen de vellen ervanaf te vliegen, als ie maar lekker kan klimmen ist goed.

De accu zal waarschijnlijk lipo of li-ion zijn, maar welke capaciteit et beste is, weet ik niet.

Wie kan mij eens goed adviseren voor mijn eerste "echte" electro onderneming? Welke ESC, Motor, en Accu zou et goed doen in dit kleine speeltje?

Groetjes,
Sven

Speed 300 7,2v met "Günthertje" op 3 LiPo's (350 HD) blijf je net rond de 200 gram ..... en lekker 'goedkoop' .....

Brushless MEGA Acn 16/7/12 met 6"x3" (klap) prop op 3 LiPo's ..... (350 of 720 HD's) .....

Moah, 350HD is in 3 minuten op denk ik, met direct drive S300. Of niet? Dan kun je opstijgen, n loop trekken en weer aanstalte maken om te landen.

En krijgt een S300 zon ding wel vertikaal dan? Dan zijn ze sterker dan ik dacht. :P

misschien zo'n typhoon setje ?

74 euro met controller en uitstekend geschikt denk ik

Hmm, heb je mischien n linkje? Er zijn nogal wat typhoontjes.

En weet je mischien welke maat lipo daar goed bij past?

Is dit de combo waar op gedoeld wordt?
Typhoon 6-15 & Tsunami 10 combo 75.00EUR

Ziet er goed uit, en de aanbevolen voltage van die motor bied een flinke mogenlijkheid. :P Op 3cell 500mAh lipo kun je flink beesten denk ik. Tis ook wel n vrij kort motortje. Of issie nou zo breed? Past ie standaard al gewoon int gat van een S300?

EDIT: Et lijkt erop dat et achterste deel van dat klokkenhuis mee draait? Volgens mij gaat dat niet werken in dat krappe gaatje van dit model. Ik zoek eigenlijk iets waarvan de buitenkant niet draait, behalve et asje dan.

Nah dat werkt niet op dat toestelletje denk ik hoor. Dat krijg je denk ik niet soepel lopend in z'n neus gepropt. Ik heb liever iets waar t huisje van stil staat.

Moah, das me net iets teduur hoor. :P En de looptijd is wel absurd laag, dus n beetje teveel vant goeie. ;)

Als die borsteloze combi je iets te gortig in prijs zijn dan kijk eens naar een Jamara PRO 480 HS met een 4,75x4,75 prop aan 8 cellen gp 1100.draait dan ongeveer 20.000 toeren bij 15 ampere.
kosten voor de motor ongeveer 8 euro max en de regelaar kan voor 30 euro al ergens uitgehaald worden.

speed 400 maat.

Dan blijft er weinig anders over dan een Astro 010 aan 3 lipo's.

Das krap aan. Maar krijg ik em daarmee wel vertikaal weg? En vliegt ie dan wel langer dan 5 minuten? want de lol moet niet tesnel over zijn. :P Die GP accus zijn duur zat.

Mischien ben ik beter af met een of ander brushless motortje op lipo.

Vertikaal is wat veel van het goede maar je kan er behoorlijk hard mee vliegen. en wat de vliegtijd betrefd zal die tussend e 5 a 6 minuten liggen. Lang genoeg voor speedvliegen.

Speed 400 6V, Graupner CamProp 4,7" x 4,7", 7 x Sanyo 500 AR (of de NiMH equivalenten van Sanyo/GP/KAN ... etc.).

Zou zo 13,5A moeten trekken en 15300 toeren opleveren (propspeed van over de 100 Km/uur), motortje fikt gegarandeerd binnen 10 starts volledig af ........ :-(

Motor + accu weegt ca 270 gram, dus komt het complete kistje snel op 400 gram, en is de (geschatte) vleugelbelasting 55 gram/DM² of meer.

Zo'n kistje kan dan alleen maar héél hard (anders valt ie uit de lucht) .... en daardoor héél kort ..... :-( zelfs met NiMH's slechts 4 minuten

Back