Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Nog 1 nachtje slapen en hij ligt hopenlijk al op de keuken tafel als ik huis kom.

mijn ervaringen worden natuurlijk vermeld

Marcel,

dit staat op de laatste pagina van de handleiding ( pagina 16 )

het zwaartepunt ligt tussen de 26,7 en 29,2cm vanaf het puntje van de prop gemeten.

zo'n beetje net voor de zwarte bevestiging van het landgingsgestel

Marcel,

dit staat op de laatste pagina van de handleiding ( pagina 16 )

het zwaartepunt ligt tussen de 26,7 en 29,2cm vanaf het puntje van de prop gemeten.

zo'n beetje net voor de zwarte bevestiging van het landgingsgestel

Dank,
Ik heb deze over genomen van iemand en er zat geen handleiding bij vandaar.

Ik wist niet dat er een Art tech shop in Delden zit?! Ideaal want ik kom nog geregeld in die hoek. Vlieg zelf met de F4U Corsair van Blitz rc works, eigenlijk dezelfe corsair van Art tech maar dan met mooier kleurenschema en een 1800 mah lipo en met zender van Art tech. BananaHobby - 4 CH BlitzRCWorks 2.4GHz F4U Corsair 3D Aerobatic Radio Remote Control Electric RC Warbird Airplane RTF

Denk dat ik daar binnenkort eens even langs ga want ik wil eens een 2 blad prop proberen ipv de (mooie schaal) 3 blads. Kijken of daar meer snelheid in zit.. en dat landt zonder wielen toch beter dan met een 3 blads! Tevens ook aan het twijfelen om de P51 aan te schaffen... De Corsair vliegt in ieder geval erg goed :D

leuk di banana hobby maar wat is i rete duur prijzen gaan ruim 4 x over de kop

De art tech corsair kost 199,95 euri en die van banana nu $169.90 en met de huidige euro-dollar koers: ongeveer 114.61 euro... ;)

Niet naar de listprice kijken maar naar de "our price" :rolleyes:

Zo ik heb afgelopen weekend m'n Mustang even professioneel afgeschreven :-)

Lekker aan het vliegen en maar ging iets te ver, vervolgens een lastig zonnetje en ik was met geknepen oogjes mijn vliegtuig aan het volgen. Hmmm... komt ie nou op me af of ga ik nog verder bij me vandaan? Cool blijven en even checken. Hmm hij maakt wel rare capriolen en m'n hart gaat iets harder kloppen...

Bocht naar links is idd ook links dus ik vlieg van me af duidelijk, dan maar even een bochtje draaien op gevoel want het werdt steeds moeilijker om dit te zien. En jeetje wat gaat ie toch nog snel zo met een windje in de rug :mad:. Heel even had ik hem op het juiste spoor ( 7:38 Youtube ) en vervolgens een stall of een windvlaag of iets ( vlieg langs een rij bomen waar de wind overheen waait ) en vliegtuig duikelt naar beneden. Nu zit het vliegtuig zo laag dat mijn zicht wordt belemmert omdat ik door bomen en takken heen moet kijken naar een stipje aan de horizon. Ik had al door dat dit het niet meer ging worden en zodra ie uit het zicht was heb ik de motor maar uit gezet...
Met de stille hoop dat ik misschien nog wat geluk zou hebben :rolleyes:

Na 2 weilanden uitgelopen te zijn ben ik het erf van een boer opgegaan en daar lag ie compleet gedemonteerd.

Jammer...

Hier de laatste beelden, geen topkwaliteit maar altijd leuk om te zien :-)

YouTube [URL="
- Art Tech Mustang Crash with Onboard camera[/URL]

"Out of Sight, Out of Control"

P.S. Geldt niet voor FPV'rs ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer...

Ga je hem nog repareren?
Schijnt erg goed te gaan met epoxy.
Ik heb op rcgoups gelezen dat er AT mustangs zijn met een foam-epoxy ratio van 30-70...

Romp, vleugel en stabilo/staartvlak kun je als sparepart kopen.
bij nitrotek heb ik ze ooit goedkoop gezien.

Laatst bewerkt:
De art tech corsair kost 199,95 euri en die van banana nu $169.90 en met de huidige euro-dollar koers: ongeveer 114.61 euro... ;)

Niet naar de listprice kijken maar naar de "our price" :rolleyes:

niet blindstaren op die prijs, er komt vrolijk een klap bij als verzendkosten, dat slaat je verschil zo dicht.

Ik heb nog een potje bison bruislijm staan dat lijkt ook goed te plakken. Maar ik ga het wel proberen om het aan elkaar te plakken ik heb immers niets te verliezen. Maar er is wel veel afgebroken en ingedeukt, ik heb helaas nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken. Maar ik ga m'n best doen want ik vind het een erg leuk modelletje om mee te vliegen !

Dus als mensen nog extra tips hebben qua reparatie :D

Reserve onderdelen was ik niet van plan te kopen want dan wordt het wel een duur schuimpie, dat geld besteed ik liever aan een beter model waarmee ik officieel wil gaan lessen.

ik werk zelf liever met epoxy.

Sommige schuimsoorten kun je uitdeuken door er voorzichtig kokend water overheen te laten lopen.
Gaat prima met een waterkoker. Eerst op een onopvallend plekje proberen!

Op RCgroups loopt een gigantische draad over deze mustang, daar wordt hij de "hobby-lobby mustang" genoemd.
Daar kun je vast wel wat tips &tricks uithalen.

De motormount kun je repareren door de stukjes in elkaar te puzzelen, te omwikkelen met plakband zodat er een bekertje ontstaat,
dit vul je met een eetlepel bruislijm, aangelengd met een beetje water. Dit wordt een soort PUR schuim.
Na uitharden snijd je het overtollige schuim weg.

Laatst bewerkt:
Ik zal daar idd eens rondneuzen ( 235 pagina's ) zal heus wel iets zinnigs tussen staan :-)

Het uitdeuken met heet water heb ik al op een klein stukje geprobeerd maar zonder resultaat. De impact was iets teveel denk ik :-) i.i.g. bedankt voor de tip !

Laatst bewerkt:
beginneling

hmm waarom komt mijn reply bovenaan in het topic?

volgens mij gaat er iets niet goed

beginneling

Hallo allemaal.

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum en heb nog nooit rc gevlogen.
Maar ik ben zeer geinteresseerd in de Art-tech Mustang omdat ik hem super mooi vind uitzien en ik heb overal goede reviews over dit vliegtuig gelezen (ook de prijs/qualiteit is volgens mij super).

Maar voordat ik hem daadwerkelijk bestel en ga vliegen wil ik graag wat gaan oefenen met de RealFlight G4.5 simulator. Ik weet toch hoe het gaat: wanneer ik hem nu al koop en binnen krijgt kan ik het toch niet laten om hem meteen uit te proberen en dan meteen na de eerste keer vliegen zonder enige ervaring hem de vuilnisbak kan dumpen .
Maargoed, iemand een idee welk vliegtuig het meest overeen komt met de Art-Tech Mustang binnnen RealFlight?

In de lijst staat ook een foomie/parkflyer n.l. de Flyzone Cessna 182.
Maar in beginner mode is hij erg traag en log. Ik denk niet dat deze in de beginner mode overeen komt met de werkelijke Art-Tech Mustang.
In Intermediate is hij een stuk schneller en agieler.

Hebben jullie tips, zodat ik alvast wat kan oefenen met de RealFlight sim voordat ik de Art-tech Mustang koop?

Cheers,
Raymond

Back