KMP/Esm fw-190

Ik heb inmiddels de ASP FT-160 besteld die op de FW190 gezet gaat worden, motor weegt zo'n 1200 gram. nu maar hopen dat er genoeg vermogen in zal zitten. ook zal ik alles op alles moeten zetten om alles dus zo ver mogelijk van voren in te bouwen..

Ik ga het ook proberen met deze motor. Ik heb de motor inmiddels al ingelopen,.... en ik moet zeggen, de motor loopt heel erg mooi.
Ik zou wel een onboard glowsystem gebruiken.
Succes met de bouw !

Nog wat zonnige foto's! Vandaag maar een vlucht, het waaide flink. Nu voor het eerst met motorkap gevlogen en dat ging super. Motor werd helemaal niet heet. Volgende stappen zijn drieblads prop en spinner erop.

Mooie foto's :p
Gelukkig hoef je niet de hele motorkap te verbouwen om goede koeling te krijgen.

Die hakenkr. stikkers op de staart, zijn die bij jou kit meegeleverd of heb je deze zelf gemaakt ?
Ik ben ze bij mij nog niet tegen gekomen ?

Raesi01, ik zag je opmerking niet eerder. Ze hebben iets veranderd aan het forum waardoor de posts niet meer chronologisch zijn.

Ik heb stickers via Kirby Graphics in USA besteld. 38US$ inclusief verzending meen ik. Je kunt gewoon opgeven wat je wilt en hij maakt het voor je. Ik had dit adres via RCUniverse.

Volkert

Raesi01, ik zag je opmerking niet eerder. Ze hebben iets veranderd aan het forum waardoor de posts niet meer chronologisch zijn.

Ik heb stickers via Kirby Graphics in USA besteld. 38US$ inclusief verzending meen ik. Je kunt gewoon opgeven wat je wilt en hij maakt het voor je. Ik had dit adres via RCUniverse.

Volkert

Hoi Volkert,

Bedankt voor je reactie :p
Het klopt dus dat deze stikker er niet bij zit,... jammer
Ik denk dat ik geen stikker ga gebruiken maar gewoon ga airbrushen, (dan kan ik er ook nog wat ouderdoms effecten aan toevoegen.)

Ik was trouwens benieuwd naar jouw vliegervaringen Volkert. hou je het zwaartepunt op ong 135mm van voorkant vleugel? of wilde de FW190 graag met neusje naar benee in de bocht? inverted flight had weinig down nodig? waardoor het zwaartepunt ietsjes naar achteren zou kunnen?

Ik ben op 130mm gaan zitten. Kist vliegt en landt daarmee prima. Het extra lood neem ik graag op de koop toe. Hij vliegt heel voorspelbaar en je voelt aankomen als hij te langzaam begint te gaan. Maar goed, eerst nog meer vluchten vliegen voor het definitieve oordeel.

Als ik met mijn F3A-oog kijk licht het zwaartepunt zo goed.

Volkert

Balen!

Achterkant dun laagje carbon/glasvezel lamineren?

Ik zag ook op een ander forum een klacht hierover. Bij mij past de kap strak, maar goed. Ik moet hem er stapje voor stapje optikken.

Volkert

Oei,..... dat is niet zo mooi :(
Gaat jou kap er ook zo strak omheen ? Ik krijg de mijne er niet makkelijk op ?

ja kijk maar heel goed uit, ik heb ook totaal niet lomp gedaan. juist heel voorzichtig :S en ik kan ze nergens los vinden op internet.
bij troybuiltmodels.com zijn ze niet voorradig

Dag Raesi,

Heb net het draadje doorgelezen van onze duitse collega (zie paar pagina's terug de link van Robke) Deze meneer heeft een houten "bak" gemaakt waar de FT160 opgeschroefd wordt. daar heeft hij iig een gloeiaccu liggen en wellicht ook de ontvanger accu. ik vind dit wel een puik systeem, want het is licht en je kan het gebruiken om het zwaartepunt te verschuiven. hopelijk hoeven we dan niet met teveel lood aan de slag
8672273789_6c84491166_z.jpg

Deze foto is dus van onze duitse collega op het duitse forum...

trouwens, dit draadje blijft maar doorgaan...

Bij mijn FW-190 gaat de motorkap ook heel moeilijk op de romp, zit echt strak, samen met mijn vrouw moeten lostrekken.
Denk dat dit een productie item van ESM is.
Moet nog kijken of er bij mij ook geen scheur in zit:(, anders gelijk een matje plaatsen.
Die 160 past die onder de motorkap?, lijkt mij behoorlijk breed!

Dag Raesi,

Heb net het draadje doorgelezen van onze duitse collega (zie paar pagina's terug de link van Robke) Deze meneer heeft een houten "bak" gemaakt waar de FT160 opgeschroefd wordt. daar heeft hij iig een gloeiaccu liggen en wellicht ook de ontvanger accu. ik vind dit wel een puik systeem, want het is licht en je kan het gebruiken om het zwaartepunt te verschuiven. hopelijk hoeven we dan niet met teveel lood aan de slag

Deze foto is dus van onze duitse collega op het duitse forum...

trouwens, dit draadje blijft maar doorgaan...

Mooi draadje hé ! Er staat echt veel info.

Dit is inderdaad een mooie oplossing :p
Ik zit nog te twijfelen of ik allu stand off gebruik of ook een houten motorschot maak. Het nadeel van hout is dat je het moet behandelen tegen methanol resten.
Het is wel handig om het één en ander in de neus te krijgen en je kan je gasservo voorin plaatsen.
Ik ga hier even goed over nadenken.

Wanneer verwacht je je motor ?

Bij mijn FW-190 gaat de motorkap ook heel moeilijk op de romp, zit echt strak, samen met mijn vrouw moeten lostrekken.
Denk dat dit een productie item van ESM is.
Moet nog kijken of er bij mij ook geen scheur in zit:(, anders gelijk een matje plaatsen.
Die 160 past die onder de motorkap?, lijkt mij behoorlijk breed!

Ik heb m'n kap gelukking zonder scheuren op en af de fuselage gekregen :p ,..... Maar het is wel opletten geblazen. (hij moet er kaarsrecht op)
De 160 past perfect onder de kap ! Alsof het er voor gemaakt is :D

Gisteren voorzichtig de gunhood losgemaakt ! Gelukkig heb ik hem er heel en onbeschadigd af gekregen.
Voor diegene die dit nog willen doen,.... Neem je tijd ervoor want de gunhood is erg kwetsbaar en je hebt er volgens mij erg snel een scheur is !

full

full

Eerst een laag grondlak :D

full

En dan in de goede kleur :D

full

Deze week ga ik proberen de gunhood te verstevigen met triplex schotjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren voorzichtig de gunhood losgemaakt ! Gelukkig heb ik hem er heel en onbeschadigd af gekregen.
Voor diegene die dit nog willen doen,.... Neem je tijd ervoor want de gunhood is erg kwetsbaar en je hebt er volgens mij erg snel een scheur is !

Eerst een laag grondlak :D

En dan in de goede kleur :D

Deze week ga ik proberen de gunhood te verstevigen met triplex schotjes.

Nice! ik heb precies het zelfde gedaan, ik heb schotjes gemaakt van karton voor de maat, daarna dit netjes van triplex gemaakt. Heb trouwens een slotje besteld "Pichler - Cabine Sluiting " bij samrock in maastricht. deze is onderweg, ook uiteraard de binnenkant geverfd!

Ik heb gemerkt dat een Dremel met een schuurrol een ontzettend nuttig stuk gereedschap is bij ESM toestellen.
Meestal is de laag vrij dik en kan met de schuurrol dit wel naar passende waarde worden teruggebracht.
Er hangen meestal ook ontsierende druppels en morsen die dan meteen weggenomen kunnen worden.

Ik heb naast de Dremel met haakse kop ook een goedkope kloon van de Aldi liggen zodat snel door kan werken. De kleine investering heeft zich al zo vaak terugverdient in gemak en enorme tijdsbesparing.

Ik heb gemerkt dat een Dremel met een schuurrol een ontzettend nuttig stuk gereedschap is bij ESM toestellen.
Meestal is de laag vrij dik en kan met de schuurrol dit wel naar passende waarde worden teruggebracht.
Er hangen meestal ook ontsierende druppels en morsen die dan meteen weggenomen kunnen worden.

Ik heb naast de Dremel met haakse kop ook een goedkope kloon van de Aldi liggen zodat snel door kan werken. De kleine investering heeft zich al zo vaak terugverdient in gemak en enorme tijdsbesparing.

Ik heb inderdaad ook een draadloze Dremel 8100 of 8200 dat weet ik uit me hoofd zo niet, echt ideaal en een must voor de modelbouwer! ik neem de dremel zelfs mee naar het vliegveld, erg handig!

Hee Rob jouw vraag, of het de 2e hands Gemini is geworden?
Nee die wordt hem niet, volgens mij is deze al zeker 15 jaar oud en prijs was onduidelijk. Kortom. Ik heb zondag de ASP FT160 uit hongkong laten komen. Al onderschept de douane um, dan nog goedkoper

Laatst bewerkt door een moderator:
Back