inloop nieuwe motor
Deze week begonnen aan het inlopen van m'n nieuwe stermotor.
5 runs van elk 5 minuten zitten er op
De eerste start ging wat moeilijk.
Alles volgens de beschrijving afgesteld, de low-needle 2 hele slagen open en de High-needle 2,5 slagen open.
Glow driver goed ingesteld en alle bewegende onderdelen (aan de buitenkant) gesmeerd. Klaar voor de eerste run,..... dacht ik
Na enige tijd geprobeerd te hebben was helaas m'n gloei accu leeg
Dus helaas die avond geen ronkende motor
De volgende dag met goede moet en volle accu weer geprobeerd.
Even goed primen, en LOPEN
(Het is altijd even aftasten bij een nieuwe motor hoe(veel) je het beste moet primen. )
De motor liep niet goed ??? en viel ook gelijk weer uit.
Als snel kwam ik er achter dat de afstelling welke in de handleiding staat niet klopt. Ik ben maar op gevoel gaan afstellen en ik moet zeggen dat dit goed gelukt is
De 2e start was al een stuk beter. Na 5 minuten heb ik de motor uitgezet om het één en ander te controleren. Alles was goed, alle cilinders waren ongeveer 40 graden, en alle 7 de cilinders liepen netjes met elkaar mee.
Na nog wat afstellen heb ik die avond de motor voor de 3e keer gestart en hij heeft weer 5 minuten perfect gelopen.
De volgende dag nog 2 runs gehad en deze zijn ook perfect gelopen
De motor krijgt nu ook steeds meer compressie, en start gelijk.
Ik moet wel zeggen dat deze stermotor toch wel erg indrukwekkend is !
Het geluid, de power,.... alles aan deze motor bezorgd je kippenvel
Verder is m'n vleugel helemaal klaar en ga ik beginnen aan de fuselage
Deze week begonnen aan het inlopen van m'n nieuwe stermotor.
5 runs van elk 5 minuten zitten er op

De eerste start ging wat moeilijk.
Alles volgens de beschrijving afgesteld, de low-needle 2 hele slagen open en de High-needle 2,5 slagen open.
Glow driver goed ingesteld en alle bewegende onderdelen (aan de buitenkant) gesmeerd. Klaar voor de eerste run,..... dacht ik

Na enige tijd geprobeerd te hebben was helaas m'n gloei accu leeg

Dus helaas die avond geen ronkende motor

De volgende dag met goede moet en volle accu weer geprobeerd.
Even goed primen, en LOPEN

De motor liep niet goed ??? en viel ook gelijk weer uit.
Als snel kwam ik er achter dat de afstelling welke in de handleiding staat niet klopt. Ik ben maar op gevoel gaan afstellen en ik moet zeggen dat dit goed gelukt is

De 2e start was al een stuk beter. Na 5 minuten heb ik de motor uitgezet om het één en ander te controleren. Alles was goed, alle cilinders waren ongeveer 40 graden, en alle 7 de cilinders liepen netjes met elkaar mee.
Na nog wat afstellen heb ik die avond de motor voor de 3e keer gestart en hij heeft weer 5 minuten perfect gelopen.
De volgende dag nog 2 runs gehad en deze zijn ook perfect gelopen

De motor krijgt nu ook steeds meer compressie, en start gelijk.
Ik moet wel zeggen dat deze stermotor toch wel erg indrukwekkend is !
Het geluid, de power,.... alles aan deze motor bezorgd je kippenvel

Verder is m'n vleugel helemaal klaar en ga ik beginnen aan de fuselage
Laatst bewerkt: