KMP/Esm fw-190

ik heb er 3,5mm houtschroeven met bolconische kop in gezet van de bouwmarkt .voorgeboord ,schroef ingedraaid ,schroeven weer verwijderd en het schroefgat inlaten lopen met dunne cyano . Daar kan een koe aan hangen in theorie .
 
Ik heb besloten om mijn FW-190 toch te houden :p Ik heb hem uit de verkoop gehaald en ga hem toch afbouwen en lekker vliegen.
Ik ben bang dat ik er behoorlijk spijt van krijg als ik hem verkoop :( Zoals jullie al aangegeven hadden ;)

Mijn plannen zijn wel iets gewijzigd,....... de stermotor komt er NIET in. Ik heb alles even op een rijtje gezet en ik heb toch besloten om elektrisch te gaan vliegen (wellicht met een sound module).
De stermotor ga ik in de toekomst gebruiken voor een PT-17 Stearman !!! (project voor over een paar jaar)

DUS,..... ik ben er weer bij :p
 
Dit wordt de set up:

Motor: Turnigy RotoMax 1.40 Brushless Outrunner 228KV (2775w)
Esc: Hobbywing Pentium-80A, 2-10 cell LiPo

De bedoeling is om met een 8s te gaan vliegen met een 20x10 prop. Dit geeft ongeveer 221w/kg (uitgaande van 8kg voor het vliegtuig) en 6 a 7 minuten vliegtijd.
Mocht dit niet genoeg zijn dan kan ik met deze setup uitbreiden naar 10s :p

De sound module komt er later in !

@martin, welke soundmodule is er gebruikt in de Topflite P47 ?

@1crash2often, Ik ben benieuwd naar je nieuwe inklapbaar achterwiel ! Ik heb op mijn fw-190 eindelijk de achterkant klaar,...... wat een gedoe met het achterwiel zeg, echt lekker passen doet het niet ?
 
ik heb ook een hele tijd zitten prutsen om de aansturing van het achterwiel goed te krijgen.

Verder heb ik momenteel helemaal nergens tijd voor, as zondag "moet" ik een F3A wedstrijd vliegen terwijl ik het programma nog niet 1x gevlogen heb dus eerst daar even op concentreren!

Volkert
 
Raesi, het is een Benedini soundmodule. Kijk een op Youtube, zoek op P-47 Benedini soundmodule. Je komt dan uit bij de GMVC. Veel kijk en luisterplezier !:-)
 
ik vond het staartwiel eigenlijk vrij makkelijk om te maken ,heb het eender gedaan in een p51B van 150cm span .aansturen heb ik gedaan op het pull-pull systeem van het rudder .
 
Zo,... het hele lange weekend (donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag) heel druk bezig geweest om de FW-190 verder af te werken.

Vrijdag is m'n motor binnengekomen :p
full


Als eerste een motorschot gemaakt, de bedoeling is om de lipo's ook in het motorschot te plaatsen zodat ik niet al te veel dood gewicht hoef toe te brengen.

full


full

De rest van de dagen heb ik al de andere dingen in orde gemaakt.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en, heeft ie al gevlogen??

Volkert

:-)

Nee,... helaas niet
Ik wacht nog op mijn lipo's en ik moet nog een opening (luikje) maken in de motorkap voor de lipo's maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit zal gaan doen.

Als het mee zit hoop ik over een week of 2 helemaal klaar te zijn.

Hoe is je F3A wedstrijd afgelopen ?
 
Eindelijk ben ik zo goed als klaar :p
Afgelopen weekend de plaats van de lipo's bepaald, ze zitten strak achter de motor. Hierdoor ligt het zwaartepunt op 137mm.
Dit moet goed zijn voor de maiden.

Totaalgewicht komt nu op 7,8 kg

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewicht zit in de buurt van mijn kist (7.3kg zonder brandstof, 600cc). Ik had bij de maiden het zwaartepunt op 130mm en daar vliegt ie perfect mee. Misschien toch beter om de accu iets naar voren te verplaatsen als dit lukt?

Volkert
 
gewicht zit in de buurt van mijn kist (7.3kg zonder brandstof, 600cc). Ik had bij de maiden het zwaartepunt op 130mm en daar vliegt ie perfect mee. Misschien toch beter om de accu iets naar voren te verplaatsen als dit lukt?

Volkert

Bedankt voor je tip om het zwaarte punt nog iets naar voren te plaatsen.
Ik ga m'n ontvanger accu's naar voren verhuizen en m'n lipo's kunnen nog 1 cm meer naar voren. Hopelijk is dit genoeg :confused:

Als het weer meezit dan hoop ik volgende week de eerste vlucht te maken.
 
inmiddels hebben we nu 2 ESM FW190s op de club, ik hoop dat we binnenkort een keer samen kunnen vliegen. Ik heb inmiddels ook de spinner (jaja...) gemonteerd dus het lijkt nu echt ergens op!!

Vliegen er inmiddels misschien nog meer mensen met deze kist?
 
Gisteren samen met Henry op ons mooie veld van de MVSB gevlogen. Ging fantastisch, de FW190 vliegt gewoon heel erg lekker.

Op een gegeven moment een aantal stallturns gevlogen (deed de echte toch ook?) maar helaas eindigde de laatste (tja, altijd die laatste!!!!) in een flat spin waar ik 5m van de grond uit begon te komen maar toen was het helaas te laat!!! Grom grom want hij vloog toch zo mooi. Bij deze nog wat plaatjes!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top