KMP/Esm fw-190

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door 1crash2often, 5 mei 2012.

  1. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    [​IMG]

    volgens deze foto wel, dit is volgens mij de kist die in London hangt in het museum. Moet ik zelf ook nog fotos van hebben ergens...

    Ik vraag me alleen af of ze in het echt ook rood waren. Hmm, we zoeken verder!

    volkert


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    Bij mijn mustang zaten boormallen van esm welke exact klopten .
     
  3. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    One crash...klopt is volgens mij in het imperial war museum in London. ik heb de Trimtabs op een zelfde vaste manier gemonteerd.
    @Serge, ik heb de mallen ook gebruikt, maar de Alu opsteekpijp zit onder een verkeerde hoek. Vliegmaat van me heeft ook de zelfde ESM FW 190 gekocht en had precies hetzelfde.
    Ook sluit het stabilo niet netjes aan bij het staartgedeelte. Ik had her wat epoxy voor nodig....maar het resultaat is okee :)). De pannel lines heb ik met potloot ingestreept. En met een gum erover lekker vaag gemaakt. Zo hebben ze net wat meer accent gekregen.
     
    TRS vindt dit leuk.
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    Okee dan zit er dus een fout in de mal wat ik begrijp van de romp . dat is minder inderdaad .
     
  5. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    foto van die panellines is welkom!!!
     
  6. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Helaas heb ik besloten om te stopen met mijn project Focke Wulf. Dit omdat ik te weinig tijd heb om dit project af te ronde.
    Ik heb 2 jonge kinderen en een eigen bedrijf waar al m'n tijd in ga zitten !

    Ik doe alles met pijn in m'n hart in de verkoop,... :( want het is te veel geld om aan de kant te gooien en niets meer mee te doen.

    Ik blijf dit draaitje wel volgen maar zal helaas geen vooruitgang meer posten !
     
  7. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Raesi01, Begrijp je redenen, maar heel erg jammer dat je gestopt bent. Je was er al zo ver mee. Misschien ga je er heel erg spijt van krijgen ??
     
  8. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Ik hoop niet dat ik er spijt van ga krijgen (maar ik denk het wel ;) )
    Het is scheelt dat dit (aangezien de prijs) niet met één dag verkocht is en misschien bedenk ik me nog wel. Vooralsnog zou ik niet weten waar ik nog in 2014 tijd vandaag kan halen om deze FW-190 netjes af te maken.

    Ik zie dat jij de FW190 van Silvio overgenomen hebt ? Veel succes en uiteraard veel vliegplezier ermee :)
     
  9. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Raesi01,
    Ja ik heb die van Silvio overgenomen. Al aardig wat gedaan. Als het me lukt zal ik foto,s plaatsen. Ben aardig wat details aan het toevoegen. Moet een mooie en goed vliegende kist worden..... Ik hoop dat je je bedenkt :)....Elke dag een half uurtje bouwen voor jezelf ter ontspanning :)
     
  10. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.358
    Locatie:
    Rutten
    Gewoon laten staan.............

    Ik zit met exact hetzelfde 2 jonge kids een boerderij en bakken werk...
    Mijn pc-21 van esm staat nu 2 jaar en 2/3 maanden in mijn hok om af en toe er eens wat aan te kunnen doen.
    Ik doen m zeker niet weg de kosten liggen rond de 2500 euro en wat krijg je er voor weer................misschien 17-1800 euro?
    Zonde van de centen ;)
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Zo denk ik er ook over
    ik heb 3 kids dus bouwen gaat erg traag
    maar stoppen
    of een half project verkopen
    daar pijns ik niet over
     
  12. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    zonde om te verkopen, je krijgt nooit terug wat je ervoor betaald krijgt. Kist slijt er niet van als het wat langer duurt. Bij mij duurde het volgens mij ook bijna 2 jaar voordat ik echt ging vliegen met de kist. En vliegen doet ie, heel goed zelfs!

    Volkert
     
  13. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    trouwens, als iemand een FW-190 nog heeft liggen waaraan hij nooit is begonnen houd ik me aanbevolen. Voor mij was deze die ik nu heb een experiment (om te kijken hoe hij vliegt, of ik het kan landen op ons veld etc etc) om te leren vliegen met een warbird. Deze zal niet het eeuwige leven hebben dus dan is het geen slecht idee ondertussen een nieuwe op te bouwen.

    Volkert
     
  14. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Volgens mij heeft Wingmo nog een FW in de verkoop liggen ....
     
  15. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    [​IMG]

    Spinner en Miracle tail wheel binnen gekregen uit de States!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  16. wimgo

    wimgo

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    48
    Locatie:
    ewijk
    Klopt staat nog in de verkoop i.v.m. ander project.
    Nieuw in de doos met V3 retracts en ook zo,n mooie spinner erbij.
     
  17. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Hoi Volkert,

    Heb jij de retracts met de bijgeleverde schroeven gemonteerd, of met boutjes en inslagmoeren onder de houten liggers waarop de retracts worden vastgezet ?? Als ik de bijgeleverde schroeven zie, krijg ik twijfels of je daar ongeveer 7 kg op moet landen...
     
  18. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.358
    Locatie:
    Rutten
    Die schroeven heb ik weggemikt... bij de 1ste die ik erin draaide (esm pc-21) brak gelijk de kop af.
    Ik heb er iets dikkere ipv 3mm 3,5 mm schroeven erin gedraait van goede kwaliteit....hoop ik.

    Inslagmoeren zat ik ook aan te denken....andere kant kan het ook weer te vast zitten.
     
  19. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    volgens mij gaat dat prima, misschien wel even voorboren (omdat inderdaad anders je de kop eraf draait....). Ik heb ze zelf wel gebruikt, volgens mij zeker niet nodig iets met boutjes/inslagmoeren te doen. De landing moet opgevangen worden door de liggers, niet door de schroeven waarmee het vast zit denk ik.

    Volkert
     
  20. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.358
    Locatie:
    Rutten
    Ik had ze uiteraard ook voorgeboord 2 mm boortje nog brak hij.
     

Deel Deze Pagina