Knuffel

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 6 okt 2004.

  1. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo Martin,

    Het idee is me inmiddels al door meerdere mensen toegesproken, ik denk dat ik dit wel ga toepassen. Echter niet zo zeer om de gewichtsbesparing maar, meer om de storingen tegen te gaan. Omdat de antenne nu parallel loopt met de closedloop draden heb ik wel eens een tik wanneer er meerdere modellen in de lucht zijn.
    Een ander tip die ik vandaag gekregen had was om de closedloop draad tevens te laten fungeren als antennedraad.

    Verder ben ik weer erg te spreken over de Knuffel, door het zwaartepunt wat meer naar voren te hebben gebracht is meskant vliegen een eitje geworden.

    Groeten Jeroen.
     
  2. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hier zijn wat foto's van mijn Knuffel :D .
    Nu nog de radio enzo inbouwen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Martijn
     
  3. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Heel mooi!! :D Vooral de cockpit vindt ik erg goed. 8)
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ben eindelijk ook met mijne verder gegaan
    heb nog geen foto zal ik wel maken als hij klaar is voor de rc
    hoeveel moet hij ongeveer gaan wegen?
    hoeveel zonder rc
    hoeverd hij net zo makelijk als een shockflyer?
     
  5. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Nubel gaf aan dat hij 104 gram kon wegen, maar nog steeds erg goed vliegt als hij 170 gram weegt, en dit klopt wel. (de mijne is op dit moment nog 170 gram, en vliegt erg goed)
    Ik heb niet genoeg met een shockflyer gevlogen om te kunne vergelijken, maar hij hooverd best makkelijk.
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Een lege "Knuffel" weegt ongeveer 50-60 gram. Met normale spullen kom je dan aan een vliegklaar gewicht van 140-150 gram. Hiermee kun je prima vliegen. Bij een nog lager gewicht neemt de wendbaarheid toe, maar de precisie af. Hoveren en torquerollen is net zo simpel als met een shockflyer.
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    en de versteveging voor het torse van de romp met nylon draad of 0.3 koolstof?
    ik vraag het nu dan kan ik morgen in een x door
     
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Koolsof want nylon draad gaat slap hangen na een tijdje.
    Of Keflar draad gebruiken maar dit is duur en niet makkenlijk te vinden.
    Mijn knuffel weegt nu 44 gram exclusief de carbon staafjes onder de vleugel en de stuurstangen.

    Groeten Martijn
     
  9. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Nylondraad is veranderlijk in lengte afhankelijk van de vochtigheid in de lucht en dus ongeschikt voor versteviging.

    0,3 Carbon rod is te slap om ook drukkrachten op te vangen. Als je het eenzijdig wilt gebruiken moet het behalve trekkrachten ook drukkrachten kunnen weerstaan. 0,7 Carbon rod is prima te gebruiken.

    Een goedkopere methode is het aanbrengen van een onder 45 graden gelijmd stuk depron van 3cm breed over de hele lengte van de romp achterzijde in de binnen hoek tussen het horizontale rompdeel en de verticale rompbodem. Dit is slechts aan een zijde nodig zodat je de hoogteroer aansturing aan de andere zijde dicht bij het midden van het hoogteroer kunt houden.

    @Martijn: Leuke Knuffel hoor!
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]
    nu 50 gram er moeten nog wielen aan
    maar wat zijn goeie lichte wielen?
     
  11. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
  12. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    wielen ???
    hoezo wielen, is niet echt nodig,
    en het origineel heeft ook geen wielen
     
  13. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Ik had het eerst ook zonder wielen geprobeerd, maar dit werkte bij mij niet. Het model bleef namelijk gewoon op zijn plek staan en kantelde dan voorover bij het gas geven. :?
    Dit kwam omdat ik als contactpunt met de grond gewoon het koolstofstokje had gebruikt. Nu heb ik maar weer gewoon twee wieltjes gemonteerd.

    Beter zou dan zijn om dit met b.v. een rond servoheveltje of wat depron te doen zodat het wat makkelijker over de vloer glijdt. Een landingsgestel zonder wielen werkt wel, het is dan wel aan te raden om deze zo ver mogelijk naar voren te plaatsen.

    Groeten Jeroen.
     
  14. micro_martin

    micro_martin Guest

    he jongens ik heb een vraagje?
    Hoe zit het met de motor , hoe bevestigen jullie de motor van diy cdrom?
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb mijn Chipsledden motor in een huls van een pen gelijmd. Maar je kan ook op andere manieren de motor monteren.

    Welke motor heb je precies, dan kunnen we je ook wel een manier aanpraten.

    Je wil natuurlijk dat model klaar hebben om in Alphen te kunnen vliegen.
     
  16. Guest

    Guest Guest

    Zo bijvoorbeeld, [​IMG]

    De "sleuven" in het plaatje zijn net zo breed als de dikte van je depron. Je schuift de boel in elkaar, en met wat epoxy zit het loeivast.

    een beetje zoals dit dus.
    [​IMG]

    Je zelfbouw cd-rom motor zal natuurlijk niet zo lang zijn; dan wordt je motor meer naar voren gebracht, m.a.w. je snijdt minder depron weg uit je neusje.
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    bij de meeste knuffels zit de motor
    voor op de neus ipv in de neus
    scheel ook weer tenopzichte van het zwaartepunt
     
  18. Guest

    Guest Guest

  19. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    [​IMG]

    Ik heb als motor een typhoon 5/3D en een tsunami 10,340 kokam cellen 11.1 volt.ZOndag moet die ongeveer vliegen,kzit nu met het motorschot.Wie heeft er een tekeningetje van een 1 op1 motorschote van deze motor?


    Alvast bedankt

    Groeten Ijsbrand
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    5 3D op 2s cellen, niet 3...

    Motortje helemaal voorop zetten, anders komt zwp best lastig
     

Deel Deze Pagina