Ik heb met Kontronik de ervaring dat hun regelaar het wel eens zwaar kan hebben met andere motoren dan Kontronik. In mijn voorbeeld een Scorpion herwonden door Dekker. De regelaar sloeg standaard af als je van erg hoge belasting naar erg lage belasting ging. Het kan best goed dat jouw regelaar van hetzelfde last heeft, alleen dat hij dan meteen doorfokt inplaats van afslaat. De BEC vermoed ik wat minder snel, 3A trek je niet gauw continu.
Welke motor heb je, en met welke mode had je de Kontronik geprogrammeerd? Misschien heb je met je nieuwe accu's zoveel meer vermogen dat je motor teveel je regelaar belast.
Mocht het inderdaad van je BEC komen in plaats van de programmering en motor, dan kan je kijken naar de Backup guard van Optipower of de producten van R2prototyping. Deze zijn allemaal qua formaat redelijk en helpen je bestaande BEC.
Ik heb een scorpion 2560 1360kv .. beetje de standaard scorpion die een goede vervanger is voor de stock compass motors die op de warp geleverd worden. Qua waarden komen ze nagenoeg overeen, de scorpion heeft net iets meer pit.
de oude accu's waren lui, Desire power 1300 35c.
De nieuwe zijn gens ace 1400 45c en nieuw, dus nog lekker fris.
Ik gebruik mode 4 van de kontronik, dus heli mode met softstart en govenor.
Heb hier altijd feilloos mee gevlogen.
Dus de combi motor en esc moet goed zijn.
zal nog eens overwegen of ik er een kleine externe bec in ga plaatsen.