Kontronik Info

Dan graag de TS post aanpassen (Align M motoren) ;)

Wat is de volgorde van in/uit schakelen van het bufferpack ?
 
Afgelopen weekend een probleem met mijn Jive gehad. De heli (T-rex 700DFC me 750MX) werkend weggezet en na het aansluiten van de accu kwam de motor niet volledig op toeren en maakten een raar zoemend geluid. Geen foutcode en het eindsignaal 100% kwam ook goed binnen (led brand continu).

Later de Jive opnieuw ingesteld (mode 1 en vervolgens mode 4) en alles werkt weer naar behoren. Vandaag twee vluchten gemaakt zonder problemen. Ik heb het al eerder gehad bij een 80LV dat de instellingen verdwenen waren.

Na wat zoekwerk blijkt dat de Jive met bepaalde software versies de instellingen wel eens kwijt wil raken. Mocht je Jive ooit vreemd gedrag vertonen dan kan je hem altijd eerst even opnieuw programmeren.

Nieuwere software versies kunnen inmiddels zonder problemen overweg met de Align motoren waardoor het niet meer nodig is om mode 10 te programmeren.
 
Ik zit te denken om voor een NiMh pakket van Eneloop te kiezen als parallel ondersteuning
op mijn Compass 500.

Wil pakket gebruiken van 800 Mah AAA batterijen i.v.m. gewicht besparing.

Hoe denken jullie hierover.

Het is puur als extra want die heli maakt soms rare stuip trekkingen en ik ben dan bang dat het met de spanning te maken heeft of misschien statische problemen door de snaar.
 
In het geval je een Kontronik Jive regelaar hebt, wat ik gezien het topic verwacht, raad Kontronik alleen een extra pakket aan bij een bec spanning hoger dan 5,6V. Dit is alleen om eventuele pieken op te vangen en 800Mah is voldoende.

Maar ik verwacht niet dat jouw probleem daar in zit als je een Jive gebruikt. Deze levert meer dan voldoende stroom.
 
Helaas heb ik niet heel veel ervaring met E-heli techniek dus twijfel wel eens met mijn set up en instellingen.
Ik heb van de kontronik Jive 80LV twee voeding draden naar controller en ontvanger.
Maar zal eens iemand zoeken in het noorden met veel kontronik ervaring.
 
LAurens heb ik niet gedaan maar hoe doe ik dat?
Misschien domme vraag en ik heb het al eens gezien maar hoe ik dat bij de Compass moet doen weet ik niet.
Vanaf het alu.staart rotor huis een draad naar de motor plaat?
Kan best zijn dat ik problemen heb vanwege statische elektriciteit want ik heb een paar keer spontaan uitval gehad of plotseling storing dus graag je advies.
Die nieuwe logo 550SX die ik besteld heb heeft geloof ik standaard een anti statische verbinding draad in het pakket.
 
Neem elk standaard draad wat je kan vinden, en schroef/soldeer dat op de staartbuis. De andere kant schroef/soldeer je op je motorplaat. Zo heb je een stuk minder kans op overslag van statische electriciteit, wat dus je storing waarschijnlijk veroorzaakt.
 
even een korte vraag met betrekking tot de kontronik koby 55 lv.

mijn koby is onlangs uitgefikt in vlucht, geen besturing meer mogelijk... gevolg: crash en veel schade.
Regelaar opgestuurd naar kontronik, en ik krijg een nieuwe terug.
Nu heb ik her een der gelezen dat de koby's nogal eens regelmatig uitfikken...

nu heb ik een vermoeden wat de oorzaak kan zijn, maar of dat een juist vermoeden is weet ik niet.

Kontronik Koby 55LV:
Esc: 55A continu -> 65A korte periode
Bec: 3A -> 10A korte periode

Servo's: MKS DS92A+
FBL: MSH Brain
Ontvanger: Futaba
Lipo: Gens Ace 1400 40c 6S

ik had een vermoeden dat mijn electro setup te veel vroeg van de regelaar qua bec.
Maar als het een 10A piek kan hebben, dan lijkt me het nooit zo kunnen zijn dat ik dat haal.

Ik twijfel een beetje of ik straks de nieuwe koby terug moet plaatsen.
De crash gebeurde in vlucht 2 met de nieuwe accu's.
De machine is veel pittiger geworden dan voorheen met de oude accu's die op waren.

Ik vlieg 3d met de warp, dus trek redelijk aan de servo's.

Wat is wijsheid, de gok nemen met een nieuwe koby, of toch een andere regelaar zoeken met een hogere continu bec waarde.
 
en hoe zo niet een externe BEC (of HV servo's)
dan heb je dat probleem niet,
en de regelaar heb je toch nieuw liggen,

gebeurt iets met de vlieg-lipo of de regelaar of de motor,
kan je altijd de heli nog sturen en een autorotation landing doen !
 
Een gryphon polaris wel hoor sven, zijn echt niet zo groot en echt een super bec.. kontronik staat wel bekend om een hele goede bec...
 
Een gryphon polaris wel hoor sven, zijn echt niet zo groot en echt een super bec.. kontronik staat wel bekend om een hele goede bec...

het jammere is dat de exacte oorzaak misschien niet boven water komt. Kontronik heeft ook geen oorzaak kunnen geven.

dus kan hem wel terug plaatsen, maarja... zoiets wil ik dus echt niet weer mee maken.

heb een 50A hobbywing onderweg met een 7a bec.

Dus weet nog niet wat ik er nu in terug moet plaatsen.
 
Ik heb met Kontronik de ervaring dat hun regelaar het wel eens zwaar kan hebben met andere motoren dan Kontronik. In mijn voorbeeld een Scorpion herwonden door Dekker. De regelaar sloeg standaard af als je van erg hoge belasting naar erg lage belasting ging. Het kan best goed dat jouw regelaar van hetzelfde last heeft, alleen dat hij dan meteen doorfokt inplaats van afslaat. De BEC vermoed ik wat minder snel, 3A trek je niet gauw continu.

Welke motor heb je, en met welke mode had je de Kontronik geprogrammeerd? Misschien heb je met je nieuwe accu's zoveel meer vermogen dat je motor teveel je regelaar belast.

Mocht het inderdaad van je BEC komen in plaats van de programmering en motor, dan kan je kijken naar de Backup guard van Optipower of de producten van R2prototyping. Deze zijn allemaal qua formaat redelijk en helpen je bestaande BEC.
 
Hobbywing platinum pro v3 is ook echt goed, dat weet je nog van de 100a versie. Ik heb de 50a versie ook zelf en ben stik tevreden hoor.
 
Back
Top