koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Thx Tazman,

In België moeten de banden van Tamiya zijn, rubber en foam zijn toegelaten (eerste niet meer te verkrijgen voor F103, laatste ook al heel moeilijk, maar heb nog een 2 tal setjes op stock)

Op tapijt rij ik vooraan met de 'HBR' en achter met de gewone 'C', ook met de Formula Tuned, maar ook de Carson Cup Machine is toegelaten,

Voor de B/N Tamiya finale, (als de banden terug vrij zijn daar) kan ik idd ook wel iets proberen met wat 1/12de donuts die ik nog liggen heb, die zijn wel iets smaller en kleiner van diameter, maar als die tot aan de buitenrand v/d velgen gelijmd worden blijft de breedte gelijk !

@John...Ebay is your best friend wat betreft de foam banden voor de F103.
Zag laatst zelfs nog een aantal setjes HBR Soft rear op e-bay.

mvg Roy

Dat is mooi Michel maar in de BTC mag er helaas alleen met Tamiya banden gereden worden.
Ik heb jou foam banden reeds geprobeert op de F103 en F104WPro

mvg Roy

Regelaar setup

Gisteravond even gezien hoe hard de Pro-10's over de baan kunnen. Leerzaam avondje en erg motiverend.

Nu dus even op zoek naar de instellingen die deze rijders gebruiken op hun Hobbywing regelaar. Wie wil dat met me delen zodat ik volgende keer wat minder in de weg rij ;-)

Was gisteravond op Mach een gezellig Pro10 avondje. Inclusief Winfried waren we met z'n vijfen. Dat gaat dus de goede kant op:p.

Gisteren met mijn nwe chassis gereden en dat ging gelukkig goed. Met tubes rijdt het voor mij een stuk beter dan mijn vorige chassis.

Ik zal vandaag of morgen wat foto's plaatsen voor de mensen die hem nog niet gezien hebben:D.

@Joost, ziet er weer puik uit man, maar je heb ook een reputatie hoog te houden;).

@ Winfried, leuk dat je er ook was gisteren. Je ging aardig goed rond met een auto die (veel) te veel stuur had. dat kan nog wat worden met een goed afgestelde auto en een goede setup voor je regelaar...

Op naar de eerste ZAC. Hopelijk met een beetje knap en warm weer. Gisteren was het weer bok koud.

Halewijn

Was idd een gezellige avond, in het begin was het flink zoeken naar de juiste setup. Maar na de tip om dikkere tube vet te gebruiken (thx haal) ging hij eindelijk lekker. Ronde tijden begonnen gelijk vlakker te worden en zelf iets sneller dan de week er voor met het oude chassis.

Gaaf om met 5 autos op de baan te zijn met nagenoeg de zelfde snelheid en ronde tijden :-)
@Wvr hier de setup die ik je beloofd had.
Drrs mag mss hoger maar omdat de baan zo vuil was gisteren is 1 een beter uitgangs positie.

b2e0f2ca-5717-a64b.jpg

De url http://db.tt/0bNGMaY0

@joost ziet er weer zo als altijd erg goed uit.

Misschien ben ik totaal van de pot gepleurd(zou best wel waar kunnen zijn;)) maar ik zie de NK van volgende week niet op MyRCM staan??
Is ik nu compleet blind?:rolleyes::cool:

mvg Roy

Ik heb nu eigenlijk die van jou erin gezet. Heb met die nieuwe software nog niet gereden. Wellicht kan Alexander net zoiets als jij deed posten. (Alexander???) :D

Klopt maar dan moet je wel eerst eigen settings hebben haha... Ik heb nog niet gereden met de nieuwe software dus... Volgens mij Alexander al wel, vandaar dat ik dat zei.

Deze setup is even uit m'n hoofd, is al bijna 2 weken geleden. Vanwege de stoffigheid kon ik mijn rem einde rechte stuk nauwelijks gebruiken of de auto sloeg meteen om, vandaar de hoge dragbrake.

Toevallig zat ik ook rond de 44mm rollout maar dat was vanwege een verkeerde pinion. Dacht dat ik een 16t had gepakt ipv een 19. Desalniettemin was de motor nog in het groene bereik vanwege de hele koude middag en nog koudere avond. Geen temperatuur gemeten maar vinger kon 3seconden erop dus is rond 50-55 graden of zo. Als het warmer wordt verlaag ik de rollout. Verder was de acceleratie en snelheid aangenaam.

Door de stof en kou was het wat lastig een goede setup te vinden en had ook al ca. 6 maanden niet meer gereden. De laatste sessie had ik wat 16.6en 16.8 gescoord dus wordt straks alleen maar beter als de grip wat omhoog komt.

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
Back